[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:33

Jeetje, wat een nare ziekte heb jij. :(:) Zo te lezen is het ook lastig om de dagelijkse dingen te doen. Hoe ben je hieraan gekomen? Of had je het al bij je geboorte?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:56

Bellatrix schreef:
Jeetje, wat een nare ziekte heb jij. :(:) Zo te lezen is het ook lastig om de dagelijkse dingen te doen. Hoe ben je hieraan gekomen? Of had je het al bij je geboorte?

Hoe je eraan komt is de vraag. Maar de klachten zijn gekomen links al 8 jaar terug. Maar begon met steeds dingetjes in de winter/kou en dat je denkt agh gaat wel over en dan is het er een tijd niet en dan weer wel. Dus dat is heel langzaam gevorderd. Maar vermoedelijk komt het door een trauma door een bedrijfsongeval. ( ik heb bijna 10 jaar als soort spoorwegpolitie gewerkt met enorm veel agressie en geweld dus :Y) )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:06

Ok heftig. Je rijdt nog wel paar of (bijna) niet?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:19

momenteel door de operatie niet. Mocht niet zoveel met de arm. Wil het nu eerdaags weer eens rustig proberen maar hoop toch na de tweede operatie straks weer fatsoenlijk te kunnen gaan rijden. Dus nu hebben ze vooral allemaal langdurige vakantie :Y) Het leven bij mij is ook zo enorm zwaar voor die paarden haha. Moet zeggen dat ondanks het vrij pittige karakter , ze kunnen tijden stilstaan en kan eigenlijk zo weer opstappen. Ja buiging en al moet je dan weer aan beginnen maar dat doe ik vaak eerst al op de grond :j.

Het is jammer genoeg ontzettend moeilijk een verzorger te vinden als ze niet mogen rijden. ( aka ik heb geen bak en geen geschikt paard voor anderen om te rijden) grondwerk e.d. kan wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:22

Waar zit je?

Wanneer is 2e operatie?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:42

Ik zit bij Coevorden net over de grens.
De tweede operatie is waarschijnlijk pas vanaf augustus, maar dat kan dus ook zo maar oktober zijn. Het is vanaf goedkeuring voor operatie meestal binnen nu en 3 maanden en je hoort het max een week van te voren.

Afgelopen keer werd ik op vrijdags gebeld en moest ik maandags al komen :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:52

Oh dat is dan snel. :=
Hoelang lig je dan in het ziekenhuis?

En Coevorden is niet naast de deur. :')

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:11

Toushie wat heftig! Hopelijk gaat de operatie je helpen. Coevorden is voor mij een uur rijden. Maar ik heb 0 ervaring met grondwerk :\ Weet zo ook even niemand die je zou kunnen helpen hierbij die nog wat dichterbij woont.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:31

Haha , nee ik ben al tijden rustig opzoek naar een verzorgster. Dit is erg onmogelijk ongeveer.
Volwassenen , en in staat zijn veiligheid voorop te stellen. Ze staan hier toch in kudde verband en zo af en toe veulens dus veiligheid voorop.

Ervaring in grondwerk hoeft niet eens, dat is prima te leren.

Over het algemeen is het de dag na de operatie of binnen 2 dagen na huis.
2 weken mag ik niks behalve wat bewegen tot schouderhoogte en daarna langzaamaan weer wat lichte dingen optillen , hoger bewegen ect. En na 6 weken mag ik kwa beweeglijkheid en tillen e.d. alles weer. Alleen gaat dat dus nog niet persee. Eerlijk is eerlijk ik wil misschien ook te veel haah

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:42

Sodeju Toushie, dat is niet niks! := %)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:19

Toushie heel veel succes straks met de operatie. ik hoop dat het je helpt en dat je goed mag herstellen.
Dat je straks weer lekker kan doen wat je wilt zonder pijn!

fijn dat het met moeder en veulen goed gaat. en fijn dat ze onwijs wijs is met haar kind.

hier nu 1x gestart ohz met trail beginners en pleasure walk/jog. en ik heb 1x trail aan de hand gedaan. Moet zeggen dat de parcours dingen wel leuk zijn met een paard dat alles leuk vind, maar wat valt het tegen als je alles volgens de regeltjes moet doen! Showmanship at halter wil ik nog een keer starten, maar dan moet ik eerst de regeltjes wat beter kennen om goed te kunnen oefenen. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

Iemand zoekt een bijrijder voor een Appie in Ede. Ik ken de eigenaresse, ze staat op de Oscarhoeve. Maar ja, ik ben nu lichamelijk gewoon niet goed genoeg om dit te doen. Dat kan nog wel een half jaar duren met een beetje pech. Eerg jammer, locatie is top en paard is braaf. Ook nog western gereden.

Maar ik kan nu niet eens een zadel erop krijgen en opstappen is ook een uitdaging...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:48

@ MissYvette4u
Wat leuk zeg dat je gelijk het NK had gestart! Het is voor ons nu helaas te snel. Je moet natuurlijk eerst 2 WRAN wedstrijden hebben mee gedaan. Ik wil me iig gaan focussen op Virtuals Reining & Ranch Riding. Waar mogelijk ook de Ranch Trail maar ik weet niet of dat haalbaar is met de spullen bij ons op stal.

Ik wens jou heel veel succes deze keer op het NK. Showmanship is zeker moeilijker dan het lijkt, maar dat is uiteindelijk met alles! Thuis rijden we toch echt veel beter rond dan op show. Nu was de rijbak ook wel 4x zo klein dus ook dat speelt mee haha. Wij zijn verwend :')

@ Toushie,
Dat klopt, het is wel 100x op een dag dat ik denk, 'Oh even Oma bellen', maarja dat gaat niet meer. Dat is toch echt anders dan de andere overledenen die ik heb mee moeten maken helaas.
De Ram past inderdaad in het hele geheel haha! En hij is nog niet klaar met dat ding pimpen :Y) Onze camera in de trailer is mijn broertjes gopro, vind het toch fijn als ik kan kijken wat ze doet.

Fijn dat het goed gaat met Dallas & mama!
Vreselijk wat je moet mee maken met jouw eigen lijf zeg! Veel dingen herken ik, maar ik heb zeker niet hetzelfde als wat jou overkomt en bij mij is het ondertussen veel beter. Hoe bizar is het dan je lichaam je zo in de steek kan laten heh? Onwerkelijke. Ik hoop echt dat je uiteindelijk toch verbetering gaat ervaren en bepaalde stukjes plezier weer terug krijgt, in ieder geval veel minder pijn is al een winst!
En dan moet je het straks allemaal nog een keertje doorstaan ... jeetje. Een hele dikke knuffel vanuit hier en duimend voor een goed & dubbel herstel!

Wel heel fijn dat er momenten zijn waarop je nog wel van je paardjes kan genieten, dat is toch heel belangrijk!

@ SCC,
Haha, nou dat is zeker en met Trail zijn ze ook weer heel streng. Een balk aan tikken is bijvoorbeeld dan niet gewenst, nou succes :')
cloink, cloink, cloink hahahaha.

Sinds mijn 1e les (en dat is ook nu de laatste geweest, nog een weekje geduld en dan mogen we weer haha!) bij Jamie hebben wij al zóveel vooruitgang geboekt. Mijn slangenvoltes in galop & contragalop gaan al zoveel beter dan in het begin. In principe zou je haast een halve pirouette draaien zo scherp kunnen we nu. De contra nog niet, maar dat is ook omdat ze heel veel mee denkt en dan meent om te moeten springen. Dus even geen wedstrijden waar we wissels in moeten en lekker hierbij stoeien.

Maar naast de spins en herstart van de wissels zijn we ook met de stops aan de gang gegaan. Beeb doet nog wat veel haar hoofd eruit steken (geen idee hoe ik dat uit leg) in de stop. Daar zijn we mee aan de gang gegaan maar ook snelheid opbouwen. Ik vind dat echt nog heel spannend; want je gaat HARD! :Y)

Nu had ik gister wat filmpjes van mezelf gemaakt en daar een screenshot uit gehaald en ik dacht, nouja oké. Gaat wel. Zeker omdat ik dan de hele stop zie (waar nog een oliebol aan werk en verbetering zit maar oké).
Maar toen ging ik de foto vergelijken met eenzelfde stop maar dan van februari.

En toen dacht ik.

Waarom ben je toch zo hard voor jezelf :Y)

Afbeelding
En ik ga verder mijn mond houden want het is gewoon een hele mooie waanzinnige vooruitgang! *\o/* (en de rest komt later wel, progress!)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:49

Ik vind het knap hoor!! :))

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:01

Bellatrix schreef:
Iemand zoekt een bijrijder voor een Appie in Ede. Ik ken de eigenaresse, ze staat op de Oscarhoeve. Maar ja, ik ben nu lichamelijk gewoon niet goed genoeg om dit te doen. Dat kan nog wel een half jaar duren met een beetje pech. Eerg jammer, locatie is top en paard is braaf. Ook nog western gereden.

Maar ik kan nu niet eens een zadel erop krijgen en opstappen is ook een uitdaging...

Heeft de eigenaresse niks aan je als je niet rijd maar wel grondwerk/longe ect met hem kan doen. Totdat je evt wel kan rijden ?
Een betrouwbaar iemand vinden ze vaak het fijnste.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Longeren is voor mijn heupen ook erg belastend, het steeds mee moeten draaien één kant op, dat doet met 5 minuten al zeer. Los longeren is makkelijker maar dat mag niet bij iedereen. Grondwerk heb ik weinig ervaring mee. Wil ik natuurlijk best leren. En ik ben nu natuurlijk ook extra vermoeid. Als mijn probleem is opgelost dan moeten mijn spieren zich weer herstellen en zou alles weer veel makkelijker moeten gaan.