Bellatrix schreef:Oh, nou dan kijk maar even, ik ga niet zomaar andermans foto's bewerken. Wie was de fotograaf?
Uiteraard! Ben ik ook geen voorstander van.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bellatrix schreef:Vriendjespolitiek. Maar geruk en gepluk ook, ik heb het zelf gezien. Bij losrijden hardhandig zijn en dan in de proef rijden zoals het hoort. Dat hoor je bij het losrijden ook te doen maar goed.
Daihyo schreef:Dat dus. En dan aan 2 korte zijdes. Terwijl daar ook nog andere mensen losrijden.
Heb ooit 1 wedstrijd gehad waarbij er speciaal een moment voor werd ingeruimd met losrijden, zodat de ruiters die er geen behoefte aan hadden, even de bak uit konden. En ook de cirkels was aan de ene kant van de bak linksom en aan de andere kant rechtsom. Op de kleine cirkel kon je instappen. Dat was fijn en strak geregeld.
Want waar moet je in hemelsnaam nog losrijden als er aan 2 korte zijdes continu door een aantal mensen op af gereden wordt om te stoppen en er een aantal op de cirkel galopperen.
Voelde voor mij in ieder geval erg ongemakkelijk.
Ik ben zelfs ooit de bak uit gegaan omdat Jim zo druk werd daarvan. Ben gewoon buiten gaan stappen en stelling vragen om los te werken. Waar niemand was kleine stukjes draven. Had in de bak al wel even gegaloppeerd gelukkig. Moesten we de ring in voor de reining, werd ik nog 2e ook
Maar vond dat niet prettig.
MissYvette4u schreef:Wat leuk Denies, proficiat!![]()
En welkom hij de WRANde sfeer daar is gezellig! Ben vorig jaar in mn uppie (samen met paard natuurlijk
) naar Woubrugge gereden en bij DLW gestart. Heb me geen moment alleen gevoeld en n hoop gelachen. Alleen jammer dat er steeds zo weinig deelnemers in n klasse zaten, en zo weinig wedstrdn.
Dit jaar zijn er meer WRAN wedstrijden maar ja, daar doe ik niet meer aan mee. Volgende maand is het NK onze laatste wedstrd, en kans is groot dat ik me daarna afmeld als lid: Smoothie vindt wedstrijden alleen maar stressvol, en Showmanship at Halter met Benji vind ik niet leuk genoeg om er voor te reizen.
Quizy vond wedstrijden geweldig maar ja, die is dus overleden
Sychess schreef:Wat bedoelen jullie met geruk en gepluk? Wat is fencen en wat zijn patterns?
xDenies schreef:Sychess schreef:Wat bedoelen jullie met geruk en gepluk? Wat is fencen en wat zijn patterns?
Haha! Goud deze opmerking![]()
Patterns = een western proef. Vrij vertaald een "patroon", die je moet rijden. Deze leer je uit je hoofd, niemand die deze buiten de rijbak voor je opschreeuwt haha.
Fencen is het maken van stops van kant naar kant. In principe doe je dit gewoon midden in de rijbak van de ene kant van de rijbak naar de andere kant. Er zijn mensen die de bakrand gebruiken om meer de achterhand er onder te krijgen en/of de opbouw te trainen.
Ik doe t zelf nagenoeg niet.
Geruk en gepluk aan de teugels, aan het bit, dus in de mond van je paard. Vragen is oké, maar geruk en gepluk is wel wat meer dan alleen maar vragen. Uiteindelijk wil je met zo min mogelijk contact rijden. En er is een weg daar naar toe, maar continu vast houden en moedwillig hard in die mond zijn..tsja. Niet mijn ding.
Zoiets?