[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:51

Wauw, mooi veulen :j
Hoe is het nu met merrie en veulen?

En idd, hoe is het Denies vergaan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:58

Ik was gisteren op de DAWRA Spring Show in samenwerking met de AAHCA. Was gezellig. Ben bezig met bestellingen. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:18

Mooi veulen! Gefeliciteerd!

En hoe is het gegaan Denise?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:17

Nou eventjes officieel dan :

Hier is Dallas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn voor 90% zeker dat ze blue Roan is.
Moeder is een red Roan ( toont niet extreem)
De kont zit onder witte haren en de ondervacht is wittig.
Laat het nog wel testen.

En verder is ze natuurlijk splash white 1 in de heterozygote vorm.

Met moeders en kind gaat het nu goed. Indian heeft er wel een flinke knauw van gehad en dat kan je zien. Het heeft haar enorm veel energie en inzet gekost.

Oeh bellatrix , genoeg fotos geschoten zeker of niet :o

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:29

Och wat een ding <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:43

Dallas is geweldig! <3 Hou je d'r aan???

En het valt mee, net boven de 800. :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:43

Die laatste foto, zo lief <3 .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 07:12

Mijn fotoverslag van zaterdag staat op VN. :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:54

Wat een geweldig mooi veulen!! Oef arme mama, gelukkig heeft ze er geen complicaties aan overgehouden (toch??) en kan ze nu lekker aansterken met nieuwe beeb <3

Ik had hele drukke weken maar heb nu voor 16 mei gelukkig weer een westernlesje ingepland bij de Magnolia Ranch! *\o/*

En als ik vakantiegeld krijg wil ik heel graag zo'n rittenkaart kopen en dan vaste lesdagen inplannen :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:57

Mooie foto's marlies

Veel plezier de 16e !

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:47

Mooie foto's (zoals altijd)! Ik zag er ook een aantal op Facebook voorbijkomen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 17:35

Leuk dat jullie willen weten hoe het ging! Ik zal eerst even een bijleespost maken :)

@ Sychess,
Nou .. ik heb dat dus helemaal niet. Ooit wilde ik een veulentje fokken maar ik ben zo helemaal weg van Beeb en onze band is zo tof, dat ik vooral heel bang was haar in dat proces kwijt te raken. Twee paarden had ik toch niet kunnen onderhouden. Ondertussen is ze bijna 15 dus nu kan het sowieso niet meer. Vind ik dat soms jammer? Wellicht wel .. maar anderzijds ... ik geniet wel gewoon van wat wij saampjes hebben en mocht dat ten einde komen zien we dan wel weer wat ik zou willen. Zoiets als dit krijg je toch niet meer terug.

Ik heb veel pech met dingen, dus ik ben bang dat als ik hem dat cadeau geef het vreselijk mis ga :Y) Noem het maar bijgelovige oliebol maar mijn tweede naam is echt Pechvogel, dus je wordt voorzichtig.

Ik kan me voorstellen dat de Magnolia duur is. Wellicht leuk verjaardagscadeautje voor jou haha!

Insta staat inderdaad nu in mijn onderschrift, boogschieten is heeeel gaaf! Maar wij hebben wel wat kortere tussenpozen nodig maar dat is lastig met een grote groep.

@ SCC,
Nou de 4 patterns is gelukt hoor!
Heel veel sterkte met je gemaakte beslissingen. Ik zeg niet dat je mij als voorbeeld moet nemen maar ik dacht na mijn auto ongeluk in 2019 dat ook niets meer hetzelfde zou worden. En door alle pijnklachten klopte dat ook wel. Maar die zijn gelukkig gereduceerd en ik ben zo zo zo blij dat ik Beeb niet verkocht heb zoals iedereen maar zei. Maar die keus moet je natuurlijk zelf maken, sterkte hiermee!

Tof dat je een roundpenn aan het bouwen bent, leuk! Foto's?

@ MissYvette4u,
Een dikke knuffel voor jou!

@ Toushie,
Dankjewel voor je condolatie (of hoe noemen ze dat?) het is heel lastig dat Oma er niet meer is. Ik belde haar regelmatig, vooral als ik terug naar huis reed of iets leuks had meegemaakt (of juist totaal niet). Dat is een enorm gat want tegen mijn moeder vertelde ik het ook, nu ook. Maar ik mis net even die lieve opbeurende woorden van haar. Oma had een mooie kijk op de wereld, ik mis dat echt.

Sterkte met je herstel, ik hoop dat het weer beter wordt!
Prachtige paarden heb je en heel hartelijk gefeliciteerd met je pracht veulen, wauw!

Ja ik had er natuurlijk voor kunnen kiezen om lekker simpel op 2 handen te gaan rijden. Maar dan moet ik een ander hoofdstel kopen en de neck reining zit er gewoon op. Dus misschien niet zo perfect allemaal maar schijt, gewoon gaan!
Die kont zet ze er inderdaad flink onder. Op wedstrijd minder (ik vind die bak echt niet fijn), maar thuis gaan we als een tierelier!!

@ Paint_Lover,
Ik snap je helemaal, een dikke knuffel en toeval of niet .. mooi dat we zulke signalen mogen ervaren.

@ HbarcherSiem,
Hah, Siem, leuk dat je even komt binnen vallen! Jij ook erg bedankt :)

Nou! Onze wedstrijd.
Wij gaan tegenwoordig volledig in stijl want mijn broertje heeft zijn droom auto gekocht. Maar liefst een dikke Dodge Ram dus ik hoef niet meer aan te horen dat mijn paard dik wordt (lees: zwaarder, de Peugeot 3008 had nog maar een kleine marge en de laatste keer vond ie dat ie er meer moeite mee had haha). Sterker nog ik krijg van iedereen te horen dat er maar een 4 paards trailer moet komen, dus uh tsja. Ach. Het heeft wel wat want het is jaren ook mijn droom auto geweest, tot ik wist wat het onderhoud ging kosten :')
Toch moet ik zeggen dat ie vrij zuinig rijdt op lange afstanden en met trailer. En heerlijk op gas waar je maar €70cent voor betaald *\o/*

Afbeelding
We vertrokken afgelopen zaterdag ruim op tijd, heerlijk is dat. Beeb stond ook weer super relaxed op de trailer en ging zelfs eten (voordeel van tijdens etenstijd vertrekken, ze had 20min op de weide gestaan). Dan weet je zeker dat ze wel wilt eten en dat deed ze dan ook eindelijk een keertje.

Afbeelding

Eenmaal aangekomen had ik via de app al te horen gekregen dat het jureren niet helemaal eerlijk ging. Bokkende paarden en afgebroken teugels e.d kregen lintjes :Y) Maar goed ik dacht we gaan het wel zien. Dus op ons gemak startnummer opgehaald, omgekleed en opgezadeld. Toen dacht ik .. we gaan warm rijden. Dus terwijl ik wat buigingen in zet werd er geroepen dat we 'alle 3' (reed met nog 2 andere) naar de wedstrijd bak moesten. Uh .. ja .. maar? Ik moet pas om 16u :')

Het liep dus al dik een uur in. Dus daar gingen we. Niet warm gereden en ik moest als 3e de meest ingewikkelde pattern (op papier) rijden. Maar toen het bleek wat we dachten viel het reuze mee.

Afbeelding
Kijk onze mooie uitgestrekte draf! Jaja. Het is wat.

Maar goed, alsof je net wakker bent sta je in de line-up. Met 7 deelnemers. 5 prijzen schijnbaar. En ik werd maar niet genoemd en niet genoemd. Ik denk nouja dan viel het toch zwaar tegen weet je wel :Y) Toen waren er nog 3 namen en 1 prijs. En jawel ..
'En dan op de 1e plaats, startnummer 126, Denise Huijts met Shine Like A Star;, mijn kop ging omhoog en ik had echt een 'OH'-face hahahaha.

De RanchRiding Fool em School em (dat heet hier zo maar is gewoon een wedstrijd in dit geval, niet om te schoolen). een eerste plaats met maar liefst een 69,5!! (mijn extended jog op de terugweg, zie foto, kreeg een halve punt er vanaf. vraag me niet waarom. het voelde meer zoals van, 'ik ga geen 70 geven dus ienemienemutte daar'. *\o/* maar ik klaag niet!!!)

Kom je dan als Reiner en ga je bij de RanchRiding met de eerste plaats ervandoor. Oké dan.

Nou wat een spectaculair begin haha. Daarna gingen we door voor de RanchRiding Beginners, daar reed een insta-vriendin aan mee en ik grapte al, 'Als jij mee doet kan ik geen 1e worden', en inderdaad. Zij werd 1e en ik werd 2e. Met een halve punt verschil overigens. Een 67 deze keer. Moet wel zeggen ook wederom beetje raar gejureerd, maar goed - hij zal het wel weten.

Daarna zijn we even naar de trailer terug gegaan zodat Beeb wat kon drinken en de beenbeschermers om gedaan konden worden. Mijn broertje en stalgenootje gingen wat te eten halen. Toen ze terug kwamen vroeg ik van ja al iets gehoord? Maar ze wisten van niets en op facebook las ik ineens dat ze een uur inliepen! Dus als een gek (+ 2 frietjes gegeten) naar de rijbak terug gegaan om in te rijden voor de reining.
Daar was een typisch clubje bij gekomen wat de sfeer niet erg goed deed, maar oké. Er werden ook alleen maar circkels gereden en aan de regels had iedereen lak. Geen tijd voor stops warm rijden wat ik wel jammer vond maar oké.

Reining Fool em School em, ging redelijk. Niet het aller beste.. Een aantal deelnemers gebruikte dit echt om te schoolen maar ik vond dat er erg hard en overdreven werd gereden. Van de 10 deelnemers reden er 6 een 0-score. Uiteindelijk reed ik een 66 en de 1e plek een 66,5 - dus een 2e plek voor mij.

De Reining Beginners sloeg helemaal nergens op. We waren met 6 waarvan er twee een 0-score reden. De andere 3 zijn geplaatst. Degene die 2e werd was enorm aan het rukken en plukken, geen fatsoenlijke sliding stop, een extra cirkel hier, een extra rundown daar. En die werd 2e. -O- Ik ben geen slechte verliezer maar op deze manier valt het plezier wel een beetje weg. Wij werden een 3e, vrij terecht (niet in tegenstelling tot nummer 2 uiteraard), onze pattern ging gewoon niet lekker maar de telling klopt niet. Maar als het op die manier moet, dan dikke prima.

Ik dacht weer terug aan onze RanchRiding en 1e plek en ging met een big smile naar huis!
Voor mij wel de keus duidelijk geworden om me in te schrijven bij de WRAN om zulk soort situaties wat meer uit te sluiten. Ze zijn beroemd en berucht en niet op een positieve manier en ik heb geen zin om door zulk soort figuren mijn plezier mis te lopen haha. Het moet leuk zijn en dat je dan af en toe wat wint is hartstikke leuk, hoeft niet altijd. Maar ga me ook niet slechter plaatsen dan iemand die op zo'n manier z'n paard aan het rondrijden is :Y) Een Out Of Pattern is een Out Of Pattern, simpel.

Dussss ... voor nu gaan we lekker verder trainen. Over 2 weken hebben we weer les van Jamie, heel erg veel zin in! Thuis trainen we fanatiek door. Het is nog even wachten op de wedstrijd foto's (die ik heb gewonnen *\o/* ). En na inschrijving bij de WRAN gaan we zien hoe ons wedstrijdplanning er uit gaat komen te zien! Ik wil ook virtuals mee pakken. Heb er veel zin in.

Trots op mijn meisje, trots op mezelf, en klaar voor alles wat er nog mag gaan komen =:)

Afbeelding
Vreselijk mijn capkapsel maar ik had geen zin in een afvliegende hoed deze keer haha! Die heeft nog wat testrondes nodig.

Afbeelding

Nogmaals, ik ben echt geen slechte verliezer maar ik sta wel voor eerlijkheid en vriendelijkheid naar het paard toe. Ik snap ook niet dat er geen organisatie is die ingrijpt als een paard zo wordt behandelt. Maarja.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:56

Wat schrijf jij toch leuk. :))
Ik ben wel heel benieuwd naar die 'andere' ruiters. Door wie of wat werd deze show georganiseerd? En wie was de jury?

Jij bent nog geen lid van de WRAN? Ik heb een paar keer gefotografeerd bij het WRAN NK en de sfeer is daar altijd top. Iedereen helpt elkaar en gunt elkaar de wereld.

Gefeliciteerd met je behaalde plaatsen, ik vind het super goed van je!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:06

Gefeliciteerd! En het is en blijft een jurysport. Zulke situaties heb ik ook wel eens meegemaakt, waaronder een onterechte dq. Balen en belachelijk. Maar je kunt er zo weinig mee. Behalve gewoon enorm trots zijn op jezelf en je paard :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 18:08

Show werd door The Cowgirls georganiseerd :) Ik heb mij zojuist ingeschreven bij de WRAN, vanaf 1 juli zullen wij dus voor de WRAN gaan rijden.

Dankjewel!

Trots ben ik zeker! Ik klaag ook niet, maar het is een jammertje.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:23

Bellatrix schreef:
Wat schrijf jij toch leuk. :))
Ik ben wel heel benieuwd naar die 'andere' ruiters. Door wie of wat werd deze show georganiseerd? En wie was de jury?

Jij bent nog geen lid van de WRAN? Ik heb een paar keer gefotografeerd bij het WRAN NK en de sfeer is daar altijd top. Iedereen helpt elkaar en gunt elkaar de wereld.

Gefeliciteerd met je behaalde plaatsen, ik vind het super goed van je!!

Die andere ruiters, het is helaas behoorlijk vriendjes politiek. En het word georganiseerd door N.atasha h.oltrop ( aka the cowgirls). Wat denies schrijft is helaas heel herkenbaar op deze wedstrijden en voor mij ook op en top ergenis :Y)
Je ziet heel vaak dat de deelnemers die lessen bij haar, hun paard door haar laten showen of inrijden of doortrainen en noem maar op hoog geplaatst worden terwijl er aan alle kanten wat mis is. En dan zien je deelnemers waarvan je denkt vlekkeloos en die worden niet geplaatst. :(

Maar echt goed gedaan dus , lekker gereden en weer mooie ervaring!
Heerlijke foto van beeb ook. Die kijkt echt altijd blij lijkt het wel.
Jammer van het jureren in dit geval dan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 18:42

Ooh meen je? Dat wist ik helemaal niet. Dacht gewoon dat het iemand was die het gewoon leuk vindt om zoiets te organiseren. Zou ik bijvoorbeeld ook wel leuk vinden maar heb echt die mogelijkheden niet. Maar dat vriendjespolitiek ervaarde ik bij de DLW show totaal niet. Dat werd door de WRAN georganiseerd samen met de DLW, dus de hele dag was dezelfde jury er.

Maar goed. Ik ging ook vooral omdat je geen lidmaatschap nodig had en ik wilde ervaring op doen. Dat heb ik gedaan. Maar voor mij wel de laatste The Cowgirls wedstrijd :P Dat is ook niet erg want het was mijn op stap naar de WRAN, dus ik ga daar lekker aan de gang en ook virtuals mee pakken - dan kunnen we fijn thuis blijven haha. DLW zal ik wel gewoon doen, die zijn toch in samenwerking met WRAN en dan rijd ik die gewoon.

Ik mag er trots op terug kijken, mooie ervaring erbij, genoeg werk puntjes. Ook alle filmpjes naar Jamie door gestuurd en dan kunnen we weer lekker aan de gang.
Beeb is inderdaad de laatste tijd heel erg blij, dat is ooit echt anders geweest. Sinds de nieuwe voeding gaat het natuurlijk al een stuk beter maar ook het stoppen met mijn verzorgster heeft in de afgelopen 1,5mnd heel veel positief gedaan. Stom is dat heh ...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 19:20

Heel erg netjes gedaan hoor ! Sowieso ben ik altijd van mening dat je in eerste instantie de wedstrijd voor jezelf en paard moet rijden. Of t nu in western, springen of dressuur is. En ja ook in de hoge sport.

Maar zo'n rotsfeer is dan altijd erg vervelend. Zelf ook wel eens gemerkt dat op mn show er ook door hogere ruiters gereden werd die vooral bezig waren met hun (jonge ?) paarden erin te rijden. De hoeveelheid rondjes spin die achter elkaar voorbij kwamen... bah.
Dan heb ik veel liever een ontspannen fijn rondje met een dq dan zo te moeten winnen.

Jij mag trots zijn iig !

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:01

Jammer van de sfeer, Denies, maar wat een goede resultaten en mooie lintjesregenboog. Beeb en jij zijn echt een leuk team.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 00:38

Stille meelezer hier :o

Ik reageer eigenlijk nooit, lees af en toe hier mee maar wil nu toch even reageren op de show van The Cowgirls. Heel vervelend Denies dat je het zo ervaren hebt. Dat er in de Reining (vooral bij het losrijden) door sommigen gerukt en geplukt wordt dat zie je helaas op elke reinig wedstrijd (ook bij de DRHA en zelfs in de top op grotere wedstrijden). Zo'n onderlinge wedstrijd wordt inderdaad door reiningruiters gebruikt om te schoolen en dan wordt er niet altijd op z'n netst en vriendelijks gereden (jammergenoeg). Ik was er niet bij dus kan niet oordelen over hoe er gereden werd maar ik weet wel dat de jury van die dag (dat was een NRHA jurylid) een kundige jury is. Ik weet dat het soms kan lijken/voelen alsof het niet eerlijk gaat omdat je vind dat een ander beter of minder goed gereden heeft. Dat heb je nu eenmaal bij een jurysport. Wat je best kan en mag doen op zo'n onderlinge wedstrijd is achteraf om het betreffende jurylid te vragen om feedback. Ik ben zelf 25 jaar officieel jurylid geweest en op (onderlinge) wedstrijden konden de deelnemers mij altijd om uitleg vragen als ze dat wilden. Je steekt er altijd iets van op.

Toushie nu ben ik zelf nooit op een wedstrijd van The Cowgirls geweest, maar ik ken Natascha al heel lang en ik durf er eigenlijk mijn hand voor in het vuur te steken dat ze geen juryleden instrueert om haar leerlingen hoger te plaatsen of dat het vriendjespolitiek is. De juryleden die ik ken en die op een aantal shows gejureerd hebben zullen dit ook zeker niet doen en daar niet gaan jureren als dit een vraag/eis zou zijn. De meeste juryleden kennen Natascha niet eens persoonlijk. Misschien dat het een tijd terug toen de wedstrijden van The Cowgirls nog kleinschaliger waren anders was, met misschien onofficiële juryleden die Natascha goed kenden. Ik weet uit ervaring dat het heel lastig is om deelnemers die je goed kent objectief te jureren. Ik weet ook dat Natascha deze wedstrijden organiseert omdat ze het erg leuk vind om te doen en omdat er niet heel veel onderlinge wedstrijden georganiseerd worden. Als je vind dat er iets niet fijn of eerlijk is gegaan tijdens zo'n onderlinge show dan stuur haar een mailtje met je feedback, dan kan ze daar iets mee doen. Ze organiseert deze wedstrijden in ieder geval niet om haar eigen leerlingen een veer in de .... te duwen, maar om alle westernruiters de kans te geven om een leuke show te rijden. Ik weet heel zeker dat ze feedback erg zal waarderen en daar serieus iets mee gaat doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 07:15

Mooie post Astrid.

Ik kan mij hier goed in vinden maar ik begrijp het gevoel van Denise ook heel erg. Wat zij beschrijft komt namelijk echt wel voor.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 07:18

Nou het was ook niet mijn bedoeling om die personen meer aandacht te geven dan ze verdienen. Ik heb een prima wedstrijd gereden, of het 100% eerlijk zal zijn gegaan zal me een worst wezen. Ik ben geen slechte verliezer en onze reining ging niet zo goed als thuis. Meerdere factoren spelen daarin een rol zoals het formaat rijbak. De 3e plaats ben ik het zeker niet mee eens maar ik heb deze met een glimlach aangenomen en netjes mee gejuicht. Dat zij zelf niet zo sportief konden zijn om te juichen voor de 1e plaats... tsja.

Ze zijn beroemd en berucht dus mijn mening is alleen maar bevestigd door vele andere daar.

Over The Cowgirls zelf heb ik weinig te zeggen, was prima georganiseerd en verder weinig contact mee gehad. Patterns waren alleen veel te laat dan de beloofde 2 weken. Maar het is gelukt, alles zat in mijn hoofd :)

Dus zullen we die discussie laten voor wat het is haha.

Ik heb ondertussen ook mijn wedstrijd fotos. Ze zijn in raw dus ik kan ze nergens plaatsen en helaas zijn ze ook pikke donker dus ik weet het even niet. Wel jammer want zo'n 4 fotos zijn wel tof (als je goed kijkt) en ik had ze gewonnen door mijn 1e prijs dus had me er op verheuegd! :) (of ik begrijp iets niet, dus dat terzijde)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 07:19

Je kan ze wel naar mij mailen? Dan kijk ik er even naar?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 07:21

Bellatrix schreef:
Je kan ze wel naar mij mailen? Dan kijk ik er even naar?

Ja? Ik wacht de nabewerking even af, zie edit.

Laten we er vooral op focussen dat we voor de 2e x RanchRiding deden en gewoon een 1e plaats met een 69.5 hebben gerealiseerd! *\o/*

Edit: Er wordt zojuist gezegd dat ze wel worden nabewerkt dus we gaan het zien.
Laatst bijgewerkt door xDenies op 06-05-25 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 07:23

Oh, nou dan kijk maar even, ik ga niet zomaar andermans foto's bewerken. Wie was de fotograaf?