Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anne_GTI schreef:Ik zit erover te denken om in oktober een keertje bij de buren te gaan kijken... eenmalig ipv cross een endurance te rijden. Gewoon omdat het kan...![]()
Momenteel heeft paard een dijk van een conditie. Hij loopt moeiteloos een rondje van 25 km binnen 2 uur. In dit rondje zit ca. 6 km stap, 3 km galop op crosstempo en de rest draf. Ook op echt warme dagen komt hij vrijwel droog thuis. Alleen onder het zadel wat zweet. Is er met het oog op die endurance nog iets wat ik moet aanpassen?
Paard loopt 5x per week. 1x springen , 2x dressuur, 2x buitenrit waarvan 1x dat rondje. Andere wat meer interval en dressuurmatig knutselen en ook iets kortere rit.
Anne_GTI schreef:Vrije dagen wordt paard niet echt blij van. Hij is echt gepikeerd als ik hem oversla of alleen poets.
rox_en_wilvy schreef:Anne_GTI schreef:Vrije dagen wordt paard niet echt blij van. Hij is echt gepikeerd als ik hem oversla of alleen poets.
Dat is dan toch jammer voor het paard lijkt mij! Een paard heeft rust nodig om te herstellen en sterker te kunnen worden. Met trainen veroorzaak je microtrauma's in de spieren en die moeten herstellen om sterker te kunnen worden, blijf je stug doortrainen dan liggen blessures op de loer.
rox_en_wilvy schreef:Anne_GTI schreef:Ik zit erover te denken om in oktober een keertje bij de buren te gaan kijken... eenmalig ipv cross een endurance te rijden. Gewoon omdat het kan...![]()
Momenteel heeft paard een dijk van een conditie. Hij loopt moeiteloos een rondje van 25 km binnen 2 uur. In dit rondje zit ca. 6 km stap, 3 km galop op crosstempo en de rest draf. Ook op echt warme dagen komt hij vrijwel droog thuis. Alleen onder het zadel wat zweet. Is er met het oog op die endurance nog iets wat ik moet aanpassen?
Paard loopt 5x per week. 1x springen , 2x dressuur, 2x buitenrit waarvan 1x dat rondje. Andere wat meer interval en dressuurmatig knutselen en ook iets kortere rit.
Ik zou meer rustdagen plannen, een paard heeft rust nodig om spieren te kunnen laten herstellen zodat ie uiteindelijk sterker wordt! Rust geven word vaak onderschat. Ook mentaal hebben ze soms een paar dagen vrij nodig, net als mensen