[SGW] Ermelo 20/21 juli - Voorbespreking: AFGELAST! Upd. p18

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:21

Ik heb de witte snelheidsduivel met de sterren op zijn bibs!

CaKa

Re: Ermelo 20/21 juli - Voorbespreking: AFGELAST! Upd. p18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:29

Kris: leuk zagen jullie eruit zeg! Hij sprong af en toe wel een beetje onmundig, hahaha! Maar enthousiast was je paard zeker! Leuke combinatie :)!

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:35

lautje1996 schreef:
CaKa schreef:
Ik was gisteren hinderniscontroleur bij hindernis 9 (tafeltje na de waterbak) en hindernis 12 (de afsprong). Heb leuke combinaties langs zien komen. Een aantal opvallende dingen die ik nog weet: Nr. 3 heb ik nog de weg gewezen (vergat de afsprong), nr. 23 heb ik zien vallen bij de trakener (echt jammer!), nr. 36 ging aan de verkeerde kant de afsprong af (de L sprong en heb ik nog teruggefloten, anders moets ik hem diskalificeren), nr. 43 zag ik problemen hebben bij het water, 50 met tarzan was leuk, maar had ook wat problemen bij het water en heb ik na de afsprong ff naar links geschreeuwd, wilde rechtdoor), 60 ging een beetje hard en enthousiast en had leuke sterretje op zijn kont en 61 heb ik helaas uit de cross moeten halen...

Ik weet niet of er nog bokkers tussen zitten?

Ik heb in ieder geval genoten, volgend jaar hoop ik zelf weer mee te doen!

Ik was 3 :o
Was een beetje de weg kwijt na dat ik al 2 stops had gehad en er allemaal dingen gebeurde die ik niet had verwacht

Ik was nr 23 en heb me toch zo"n spierpijn en mn been wordt heel donkerblauw. Ben even veranderd in een oma maar heb toch al wel veeel zin in de volgende cross!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:00

Freggle_Edge schreef:
Die van Edge in de bak als hij net geland is, is ook gaaf zeg! Er staan echt hele mooie foto's tussen.
Alleen een noodsprong op 4b, oeps, om je dood te schamen. :oo

Tja.. sorry, zulk soort foto's heeft iedereen en overkomt iedereen en stiekem vind ik zulk soort foto's de mooiste actiefoto's dus daarom bewaar ik ze altijd!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:05

Ze horen er ook gewoon bij vind ik hoor. Het zijn ook direct leermomenten op deze manier.

Er zitten ook een aantal foto's bij waarvan je je echt afvraagt of mensen zelf niet zien dat ze zo echt niet met goed fatsoen naar hun paard de cross inkunnen. En dan bedoel ik niet een 1 toevallige momentopname, maar het totaalplaatje wat niet kan. :x Viel hier trouwens nog wel mee, Vlietlanden was erger wat dat betreft.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 19:07

Freggle_Edge schreef:
Ze horen er ook gewoon bij vind ik hoor. Het zijn ook direct leermomenten op deze manier.

Er zitten ook een aantal foto's bij waarvan je je echt afvraagt of mensen zelf niet zien dat ze zo echt niet met goed fatsoen naar hun paard de cross inkunnen. En dan bedoel ik niet een 1 toevallige momentopname, maar het totaalplaatje wat niet kan. :x Viel hier trouwens nog wel mee, Vlietlanden was erger wat dat betreft.

Maar dat zit ik me heel erg vaak af te vragen, als ik sommige mensen door het springparcours zie gaan :o En natuurlijk weet ik ook dat paarden soms op wedstrijd anders zijn, dat je niet altijd de goede afstand kan rijden etc, maar soms... (in mijn ogen te vaak...)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:12

Freggle_Edge schreef:

Ja ik heb echt mensen voorbij zien komen waarvan ik dacht, arm paard!
helaas kunnen sommige mensen de beslissing voor hun paard niet nemen :(

Meestal verwijder ik val foto's ook, (tenzij ze natuurlijk geweldig zijn en er verder niets gebeurt is) zo had ik 23 ook op de foto staan maar die zijn direct verwijdert.
ik weet wel dat ik daar stond en je zag vallen ik zo snel mogelijk mijn camera in mn tas aan het stoppen was om je pony te gaan pakken, tot ik tot de conclusie kwam dat ik slippers aan had en dat dat dus niet zo'n slim plan was :o
dus toen maar rustig weer mn camera gepakt.
volgensmij heb ik nog tegen je gezegt: wow je viel echt hard :o

daarna maar veilig onder de bomen gaan zitten en toen nog best veel stops op 4 en 5 gezien, het viel mij op dat veel mensen niet overtuigend naar 5 toe reden en ook heel veel brave paarden gezien :P
en nog meer hele leuke combinaties!!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:14

SplashIsLief schreef:
Freggle_Edge schreef:

Maar dat zit ik me heel erg vaak af te vragen, als ik sommige mensen door het springparcours zie gaan :o En natuurlijk weet ik ook dat paarden soms op wedstrijd anders zijn, dat je niet altijd de goede afstand kan rijden etc, maar soms... (in mijn ogen te vaak...)

klopt ben ik met je eens!! daarom vind ik het ook zo slecht dat het nu zonder dressuur was, die combinatie vind ik juist de kracht van de SGW wedstrijden!
ook op gewone concoursen zie je er echt mensen tussen rijden, waarvan je denkt ga nog even thuis oefenen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:17

Toch zou ik een eventuele val van mijzelf graag terug zien, kijken wat je er uit kunt halen als leermoment. Maar zo open en bloot op internet is ook weer zo wat. :+

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:18

CaKa schreef:
Joki: inderdaad, één paard had inderdaad de witte hekjes omver gelopen. Die hebben we weer rechtop moeten zetten, haha! Er waren best veel paarden die na die witte hekjes keken... Iedereen dacht natuurlijk: eindelijk geen dressuur, dus geen hekjes, maar toch :) haha!

Viefdepief: ja ik kon van afstand inderdaad zien dat je wat problemen had bij het water! Maar het is uiteindelijk goedgekomen!

Lautje1996: maakt niet uit! Ik help graag mensen als ik hinderniscontroleur ben. Ik ben nooit zo steng en als mensen de weg kwijt zijn, geef ik graag een aanwijzing. Al is dit regelementair natuurlijk eigenlijk niet toegestaan.. maar ach.. pissen in het bos mag ook niet :)! Je was inderdaad zo geconcentreerd, dat je mij eerst ook niet hoorde :). Maar als je hem overgeslagen had, moets ik je diskwalificeren. Dat vind ik altijd zo sneu! Heb je de cross goed uit kunnen rijden?

Heel erg bedankt! Nee alles ging een beetje mis en de trakhener was toch net iets teveel gwvraagd. ik had ook het alternatief kunnen nemen maar ik wou het proberen en vanwege L speingen mag ik al L crossen dus ik kan niet zoveel verliezen in de B, jammer genoeg door me 3e en 4e weigering op de trakhener uitgesloten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 19:19

celine14 schreef:
klopt ben ik met je eens!! daarom vind ik het ook zo slecht dat het nu zonder dressuur was, die combinatie vind ik juist de kracht van de SGW wedstrijden!
ook op gewone concoursen zie je er echt mensen tussen rijden, waarvan je denkt ga nog even thuis oefenen.

Ik denk niet dat je dit eruit filtert met de dressuur, want ik zie het ook gebeuren als er wel dressuur gereden wordt :+
(Wat niet wil zeggen dat ik voor afschaffing van de dressuur ben, want dat is niet zo. )

Hoe is het de mensen eigenlijk bevallen zonder de dressuur?

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:20

Freggle_Edge schreef:
Toch zou ik een eventuele val van mijzelf graag terug zien, kijken wat je er uit kunt halen als leermoment. Maar zo open en bloot op internet is ook weer zo wat. :+

Ja idd klopt, maar dan kan je het beter op film hebben staan en niet op foto ;)
ik zal ze in t vervolg wel bewaren :P voor eventuele bokkers die hun eigen val willen zien :P

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:24

celine14 schreef:
Freggle_Edge schreef:

Ja idd klopt, maar dan kan je het beter op film hebben staan en niet op foto ;)
ik zal ze in t vervolg wel bewaren :P voor eventuele bokkers die hun eigen val willen zien :P

nee lang niet alles denk ik, maar bij het dressuur is er wel meer ruimte voor commentaar en misschien gaan mensen toch eens bij zichzelf nadenken als ze het vaak gehoord hebben.
toch heb ik mensen meegemaakt die niet naar het springen mochten vanwege de dressuur, er kan een keer wat mis gaan dat je dat overkomt maar als je dat te vaak overkomt dan vind ik dat toch best ernstig! zeker in het B waar je maar 165 punten hoeft te halen.

helaas zullen zulke mensen toch altijd blijven bestaan, in andere sporten is dat niet zo erg omdat ze er dan vaak alleen zelf last van hebben en bij paardensport heb je de ellende dat je ook nog met een paard te maken hebt ;)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:25

[/quote]
Maar dat zit ik me heel erg vaak af te vragen, als ik sommige mensen door het springparcours zie gaan :o En natuurlijk weet ik ook dat paarden soms op wedstrijd anders zijn, dat je niet altijd de goede afstand kan rijden etc, maar soms... (in mijn ogen te vaak...)[/quote]

ook op gewone concoursen zie je er echt mensen tussen rijden, waarvan je denkt ga nog even thuis oefenen.[/quote]

Toch viel het aantal kamikazepiloten hier wel mee tov wat je vaak ziet, ondanks dat er geen dressuur was. Er waren ook veel voldoendes voor stijl, was in vlietlanden ook wel anders.
Wel een paar mensen gezien die door hun omvang geen normale verlichte zit konden aannemen. Zag er zeer oncomfortabel uit voor het paard. voor de dressuur is het al prettiger voor je paard als je niet te zwaar bent, maar de sgw in met flink overgewicht vind ik echt bizar. Dat je het je paard aandoet zeg, onbegrijpelijk. Dit is niet om discussie uit te lokken over mensen die er niets aan kunnen doen dat ze dik zijn. Mijn menig is dat het paard er ook niets aan kan doen maar niet de dupe hoeft te zijn.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:26

CaKa, en nummer 68 weet je ook nog wel toch? :P ;) :D Voor mijn gevoel gingen we niet netjes, Fjordy was sterk en wat omstuimig O:). Dan vergeet ik soms echt mijn houding :=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 19:28

Freggle_Edge schreef:
Wel een paar mensen gezien die door hun omvang geen normale verlichte zit konden aannemen. Zag er zeer oncomfortabel uit voor het paard. voor de dressuur is het al prettiger voor je paard als je niet te zwaar bent, maar de sgw in met flink overgewicht vind ik echt bizar. Dat je het je paard aandoet zeg, onbegrijpelijk. Dit is niet om discussie uit te lokken over mensen die er niets aan kunnen doen dat ze dik zijn. Mijn menig is dat het paard er ook niets aan kan doen maar niet de dupe hoeft te zijn.

Ik las ergens dat er op de OS ook iemand in de eventing met doet met zwaar overgewicht. Ik snap dat echt niet in zo'n zware discipline. Oké in de lagere klasses kan je het overgewicht misschien nog wel opvangen door conditie maar op het allerhoogste niveau?
(Nog los van het feit dat het me ook niet lekker lijkt voor het paard inderdaad)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:32

SplashIsLief schreef:
Freggle_Edge schreef:

Ik las ergens dat er op de OS ook iemand in de eventing met doet met zwaar overgewicht. Ik snap dat echt niet in zo'n zware discipline. Oké in de lagere klasses kan je het overgewicht misschien nog wel opvangen door conditie maar op het allerhoogste niveau?
(Nog los van het feit dat het me ook niet lekker lijkt voor het paard inderdaad)

t is de ellende dat je van die 'goedzakken' hebt die lopen alsmaar door. ik ken genoeg paarden die er allang mee gekapt waren
en tja.. je kan als paard natuurlijk moeilijk zeggen: hè joh jij, je bent te dik dus ga eens even van mn rug af :P

maar op de OS dat vind ik idd wel heel bizar!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:06

Ik geloof ook niet dat ik bijzonder netjes rond ging en mijn springparcours was volgens mij keurig dus daar valt ook niet alles uit af te leiden.

Geen dressuur was heerlijk in de zin van geen heet apepakkie en niet vlechten, maar voor het opmaken van het klassement zie ik geen voordelen en het wachten op de prijsuitreiking lijkt alleen maar langer te duren

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:44

Freggle_Edge schreef:

Denk dat iedereen die er was wel het extreemste geval in deze categorie gezien heeft. Een moeder van iemand die hier denk ik in het topic zit is nog naar haar toegegaan toen ze de cross uitkwam en het leek of ze bijna flauwviel... Volgens mij is het met de temperaturen van gister ook bijna gevaarlijk voor die ruiters want je kan toch veel slechter je warmte kwijt?

Ik was groom/chauffer voor Vief, vond het wel leuk om weer een Nederlandse cross te zien. Heb 6/7 weken in Engeland gezeten en daar gegroomd internationaal en nationaal. En damn wat een verschil!! De KNHS zou echt eens naar Engeland moeten gaan en eens wat leren van wat ze daar doen. Het is natuurlijk niet te vergelijken omdat er veel meer kennis is daar en je dat duidelijk ziet aan de ruiters. Ook is er veel meer ruimte om de route van de cross wat logischer te maken. Het was best wel schokkend om te zien hoe de opbouw van de cross was hier, het niveau van de ruiters en de modeshow die het hier is... Maar heb leuk dagje gehad in Ermelo en trots op Vief en Woll :) Herken nu ook wel wat bokkers die ik gezien heb na beschrijvingen en profielfoto's.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:06

Was mijn mama idd. Ruiter zakte echt even weg! Eerder op de dag was er ook al iemand niet goed geworden. Stond mijn moeder toevallig ook naast. Dat vrouwtje kon bij de EHBO een hechting in haar wenkbrauw laten zetten, want die ging met haar hoofd tegen de grond.

Hier nog een filmpje van mijn springparcours!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:24

Martenique schreef:
Ik was groom/chauffer voor Vief, vond het wel leuk om weer een Nederlandse cross te zien. Heb 6/7 weken in Engeland gezeten en daar gegroomd internationaal en nationaal. En damn wat een verschil!! De KNHS zou echt eens naar Engeland moeten gaan en eens wat leren van wat ze daar doen. Het is natuurlijk niet te vergelijken omdat er veel meer kenis is daar en je dat duidelijk ziet aan de ruiters. Ook is er veel meer ruimte om de route van de cross wat logischer te maken. Het was best wel schokkend om te zien hoe de opbouw van de cross was hier, het niveau van de ruiters en de modeshow die het hier is... Maar heb leuk dagje gehad in Ermelo en trots op Vief en Woll :) Herken nu ook wel wat bokkers die ik gezien heb na beschrijvingen en profielfoto's.

Voelt zich aangesproken :D :P. Met mijn kleurenset
Nee zonder gekheid, snap wat je bedoeld!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:36

Ik ben met celine14 meegeweest en heb ook foto's gemaakt, morgen zal ik even een linkje plaatsen :D

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:24

Ben het niet eens met die opmerkingen over ruiters met overgewicht.... Heb de betreffende ruiter niet gezien en kan daar dus geen mening over geven maar wel over rijden met overgewicht int algemeen.

zelf ben ik ook niet maatje 36, eerder maatje 46-48 maar ben van mening dat mijn paard van 1m80 geen last heeft van die 15 kilo meer die er voor het goede af zouden mogen. 15 kilo op basis niveau is te verwaarlozen, voor crossen van 7-10 minuten is het een ander verhaal maar niet op B of L niveau.

Hij is wanneer ik meerijd met SGW in een goede conditie en ik probeer hem zoveel mogelijk te ontlasten met verlichte zit. Ik vind mezelf een voldoende ruiter om te zeggen dat ik hem niet in de weg zit en de resultaten waren altijd het bewijs dat we goed bezig waren.

Wat was nu echt de reden dat het zo slecht uitzag, kon ze geen verlichte zit zoals zovelen die net pas crossen of was het "gewoon" het plaatje wat er niet zo leuk uitzag...

Ruiters die hun paard in de weg zitten richten imo meer schade aan dan ruiters die wat kilos teveel wegen maar vaak wordt er geroepen dat de ruiter maar even wat minder moet eten of meer sporten maar vaak is er een onderliggende (medische) reden. Denken jullie nu echt dat iemand die zo lui is en zich de hele dag rondvreet de moeite wil nemen om met dat lijf deze inspanningen te doen???

sommige reacties vind ik echt te kort door de bocht....

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 02:34

SplashIsLief schreef:
Hoe is het de mensen eigenlijk bevallen zonder de dressuur?

Aan de ene kant vond ik het wel lekker zonder dressuur. Scheelde een boel wachttijd. Maar aan de andere kant is het toch niet helemaal SGW zo op deze manier... Doe mij maar gewoon mét. (en als het toch niet uit maakt, doe dan dressuur ervoor en erna, zodat je alsnog meer starts kwijt kunt)
De prijsuitreiking liet wel schandalig lang op zich wachten. Zeker groep 1. Die heeft ruim 3 uur moeten wachten!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 04:22

Ibonn schreef:
Ben het niet eens met die opmerkingen over ruiters met overgewicht.... Heb de betreffende ruiter niet gezien en kan daar dus geen mening over geven maar wel over rijden met overgewicht int algemeen.

zelf ben ik ook niet maatje 36, eerder maatje 46-48 maar ben van mening dat mijn paard van 1m80 geen last heeft van die 15 kilo meer die er voor het goede af zouden mogen. 15 kilo op basis niveau is te verwaarlozen, voor crossen van 7-10 minuten is het een ander verhaal maar niet op B of L niveau.

Hij is wanneer ik meerijd met SGW in een goede conditie en ik probeer hem zoveel mogelijk te ontlasten met verlichte zit. Ik vind mezelf een voldoende ruiter om te zeggen dat ik hem niet in de weg zit en de resultaten waren altijd het bewijs dat we goed bezig waren.

Wat was nu echt de reden dat het zo slecht uitzag, kon ze geen verlichte zit zoals zovelen die net pas crossen of was het "gewoon" het plaatje wat er niet zo leuk uitzag...

Ruiters die hun paard in de weg zitten richten imo meer schade aan dan ruiters die wat kilos teveel wegen maar vaak wordt er geroepen dat de ruiter maar even wat minder moet eten of meer sporten maar vaak is er een onderliggende (medische) reden. Denken jullie nu echt dat iemand die zo lui is en zich de hele dag rondvreet de moeite wil nemen om met dat lijf deze inspanningen te doen???

sommige reacties vind ik echt te kort door de bocht....

Amen. _/-\o_