[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:43

Rustig aan hoor :(:)
Maar jouw portie is wel ff genoeg geweest ja

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:48

Wil je wel even een dikke virtuele knuffel geven Yvette.... jij hebt MEER dan genoeg voor je kiezen gehad de afgelopen tijd Y;( :(:)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 21:43

Yvette een heeeeele dikke knuffel voor jou! :knuffel:

@Mondy. leuk is het inderdaad niet. maar als ik mijn eigen gezondheid of voor paarden moet kiezen, dan gaat het eigenlijk geen keuze meer zijn.....
Gelukkig hebben we wel genoeg paarden in de omgeving dus ik ruik en zie ze wel genoeg gelukkig

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 19:17

Ik heb het de laatste tijd wel beetje bijgehouden.
Xdenies , nog gecondoleerd met je oma!
Wel fijn dat je voor haar overlijden dan nog de eerste wedstrijd hebt kunnen doen en met super resultaat *\o/*

Hier half februari geopereerd. Ondertussen mag ik alles weer maar blijf nog pijn houden , zowel van de operatie als wat ik daarvoor had al is dat wel minder. Al met al ben ik best moe en dus weinig puf gehad echt te reageren. Al zal ik eerdaags een uitgebreide post maken van de bijlees.

Hier is Indian netjes haar dracht aan het overdragen. Ze was afgelopen maandag uitgerekend en verwacht minimaal een week langer. Wel leuk want dat liggen de veulens van haar en Hailey hopelijk dichter bij elkaar. Hailey is 3 juni uitgerekend. Rijden zat er door mijn operatie dus niet in en ik verwacht er nog niet veel soeps van. Ik kan met rotondes ect net aan 15 km autorijden voordat ik pijn krijg.
Hier staan ze overdag steeds opbouwend enkele uurtjes op de wei.
Lootah is vandaag jarig en 1 jaar geworden *\o/*
Lootah is de redroan en staat samen met haar halfbroer Skylar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drachtige dames
Indian is de redroan.(Vooral minder duidelijk dan haar dochter :') )
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 19:53

Indian is een pak minder duidelijk roan dan haar dochter!

Geopereerd en dan alsnog pijn hebben/houden is niet fijn :(:)

Hier gistermiddag geinsemineerd en da was zeer te spreken over dr hengstigheid enz dus heb er echt wel een goed gevoel bij....

Da was even bang dat ze het inbrengen van het rietje wat spannend zou kunnen vinden (schijnbaar vinden maidens dat soms mega spannend) maar Frosty heeft er niet eens erg in gehad, die dacht volgens mij meer aan het lekkers wat ik dr beloofd had dan dat de da dr insemineerde :')

Kwam ik er in de avond achter dat Frosty haar moeder (Jill, die ik ruim 5 jaar geleden heb moeten laten inslapen) jarig geweest zou zijn (en 6 jaar geleden 320dgn drachtig van Frosty maar dat terzijde), tel daarbij op dat ik gister 3! citroenvlindersgezien heb (en klinkt mss raar maar ik heb aan een citroenvlinder Jill gekoppeld dus telkens als ik er 1 zie zeg ik altijd hoi Jilly!) 1 vloog er in de ochtend zowat tegen mn neus (toen kwam er een: ook goedemorgen Jilly uit mn mond :D , in de middag bij het dekstation kwam er 1 op mn rechterschouder zitten en toen ik Frosty van de wei af ging halen zat er 1 midden op dr kont).

Toeval bestaat niet! Dus eerst even potje zitten janken maar daarna dacht ik meteen: ik hoef me geen zorgen te maken, dit alles zit wel goed.

Morgenochtend nog een keer scannen om zeker te weten dat t ei weg is (ze hebben ei afgespoten gister dus moet dan springen binnen 36u) en dan duomen draaien tot ongeveer 15 Mei. Dan komen we te weten of ze drachtig is of niet.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 22:29

Prachtige paardjes!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:01

Ik mag op het wachtbankje tot 15 Mei, dan hopelijk drachtig. Ei was weg maar zit nog een eitje waarvan ze vermoed dat die vandaag nog wel eens zou kunnen springen dus we scannen op tijd want 2ling is niet de bedoeling.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:15

Hopelijk is het geen tweeling dan!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:06

Hoop ik ook maar we gaan t zien, anders is het 1 wegknijpen

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:06

Nou eindelijk de laptop even aangezet en hier komt dus mijn Bijlees van afgelopen tijd :o

Xdenies , wat zagen jullie er mooi uit op wedstrijd ! En wat ontzetten knap gedaan allemaal voor de eerste keer. Zeker terwijl je het op 1 hand hebt gedaan. Heerlijk die foto in het water !
Succes aankomend weekend op wedstrijd.Wat een stopfoto's ! die zet de kont er al flink onder ,
toffe video van het boogschieten.

Daihyo , Dat explosieve van Noura is dan ook echt iets waar jullie samen in moeten groeien zo te lezen. Kan mij voorstellen dat het soms best moeilijk is. Zolang Jim nog veel meer goede momenten laat zien dan slechte en hopelijk houd hij dat nog een tijd vol.
Heerlijk als je soms van die herinneringen hebt.
Hier ook een vrij explosieve paint staan. En die heeft geregeld zijn voetjes van de grond }:0 Hij is ondertussen 7 dus..... En vooral heel duidelijk dat als iets moeilijk is dan is hij ook gelijk gepikeerd :')

Kimvicious , vet goed van lilo , en alleen en voorop.

Mondy : Neem jezelf niks kwalijk. Paarden kunnen heel hard voor zichzelf zijn en je doet je best. Wel fijn dat de tandarts er nu direct achterkwam en er ook na kon handelen.
Hij ziet er wel goed uit voor zijn leeftijd zeg.

Carien : Wat fijn dat Whiz naar huis kon komen . ( ondertussen thuis nu ?) Hij ziet er al knap uit.En 3,5 is een prima leeftijd om te beginnen onder het zadel. Daarvoor kan er ook al veel aan de hand.

Paint_lover, je hebt iig een ruimte aan kleurkansen die eruit kunnen komen. Fijn dat je frosty weer ene beetje kan oppakken ook. Hopelijk geen tweelingdracht.

Juniper, wat gaaf dat je erop hebt gezeten *\o/*

Sychess , Wat een blijheid en enthousiasme over je lessen en hele leuke filmpjes. Potver je kan dat puppiekoppie toch niet weerstaan ! Die vriend van jou zal wel blij zijn met zo'n vliegles. Gaaf zeg.

Bellatrix , hopelijk weet je van het zomer wat meer en is er duidelijkheid,.

Aries , spannend en leuk dat je puppypaard straks beleerd gaat worden.
Jemig wat een joekel . Wat voor ras is het ?> Gewoon een kwpn of iets anders ?

SCC : jeetje wat ontzettend naar zeg dat je hem 'moet' verkopen.

missyvette : Je hebt genoeg op je bord gehad inderdaad , jeetje -O-

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:10

Hier dus verder weinig te melden. We wachten in spanning op de aankomende twee veulens dus dat is spannend maar ook wel weer heel leuk.
Lootah , heb ik 1x per 2/3 weken les mee voor showmanship at halter , halter en in hand trail. Ik wil haar graag in oktober meenemen naar het NK paints en hoop daarvoor nog een onderlinge mee te pakken. Ze leert super snel en is erg werkwillig dus dat is heel fijn.

Verder even een kleine spam van het viertal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:28

Ik ben zo benieuwd naar jou veulens!!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 18:19

Wat een heerlijke buikjes ! Leuk om dit jaar al wat veulenspam te hebben hier <3

HbarcherSiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 20:48

xDenies schreef:
Nou ik vind het wel leuk om te zien dat mijn berichtje wel wat wakker schudt haha. Laten we hopen dat er voor iedereen weer wat leuks aan komt om te posten!

@ Bellatrix,
Nee ik ga 3 mei niet naar Leusden maar naar Ermelo voor onze 2e wedstrijd :) Ik heb een week de tijd om maar liefst 4 patterns uit mijn hoofd te leren. Fantastische gepland natuurlijk. (organisatie was errug laat..)

@ Sychess,
Ach ook zonder eigen paard ben je hier natuurlijk welkom, maar ik snap je hoor. Waar les jij nu ook alweer? Wat een prachtige hond, ik snap wel dat je er verliefd op werd!
Leuk cadeau voor je vriend! Mijn broertje wilt dat ook graag maar ik durf het niet cadeau te geven :Y)

@ Miereneter,
Wel leuk dat je mee leest :)

@ Aries_31,
Spannende tijden! Over Natascha lees ik een heel hoop maar ik ken haar zelf niet. Zit zij wel in Nederland? Nou juni is al bijna, dus ik ga voor je duimen dat het dan kan gebeuren! Is het echt zadelmak maken etc of omscholen? -> Oooh ik lees het al haha.

Ach ik rij al tig jaar western maar over hoe een zadel moet liggen brand ik mijn vingers niet aan, dat laat ik lekker aan Evelien over. Mijn andere merrie liet het wel merken, Beeb dus niet - dat is wel een lastige. Maar goed. Nieuw zadel is er ondertussen en we gaan het wel weer zien de komende jaren. Als ze uit deze wederom groeit dan wordt ik gek ...

Wooow! Die is wel groot zeg, halleluja! Is het ook een Paint of iets?

@ Daihyo,
Leuk om te horen! We zitten echt in de lift, zo leuk. En weetje .. ergens vind ik het helemaal niet erg dat we nu pas op 14,5 jarige leeftijd fanatiek zijn met de echte manoeuvres. Dat lichaam heeft lekker kunnen groeien, alles zit nu zekerste weten dicht dus hopatee *\o/* En ze vind het zo leuk!

Wat super zeg dat ze deze keer relaxed bleef! Babysteps zijn nog steeds steps!!

@ Paint_Lover,
Gaat het nu wel beter met Frosty? Of haal ik iets door de war? Ik hoop dat alle fokplannen positief zijn beloop nemen! STond jij nou nog op Stal Tilburgs trouwens?

@ Brittney,
Nou, dan heb je toch wat leuks te melden! Eind mei is al bijna, spannend!

@ Loody,
Haha, vind het wel grappig dat dit precies je eerste post in dit topic is. Maar je bent welkom hoor! Ik kan me je even niet heugen van het andere topic dus wellicht iets leuks vertellen?

Wij hebben afgelopen week onze laatste vakantie week gehad en ik heb lekker met Beeb getraind. Nu komt er helaas een hele warme week aan, net voordat we op wedstrijd gaan. Dus even goed kijken hoe ik dit kan doseren want we moeten wel wat trainen en oefenen. Ik ga 4 patterns rijden, dus wish me luck.
Mijn broertje heeft een Dodge Ram gekocht dus we gaan echt in stijl naar onze 2e wedstrijd. Ook heb ik wat nieuwe spullen onderweg waar ik al een tijdje op wacht, dus duim vooral dat dit voor aanstaande vrijdag, of vrijdags, binnen komt dankjewel haha.

Onze instagram is vrij up to date, dus mocht je het leuk vinden zou ik daar zeker een eens blik op werpen. Maar vandaag kwam het filmpje van onze Boogschiet training van afgelopen 13 april van Siem Budding! Het was ontzettend leuk, wat minder gemeut en gewoon gaan. Heel veel mensen hebben gegallopeerd wat het toch net wat spectaculairder maakt! Beeb was héél erg fripsie, dus die ging soms best hard - en dan pijl aanleggen en doen en pooeeeh. :Y) Maar ik heb zeker raak geschoten en het heeft wat leuke beelden gegeven!
[ Video ]

Had ik mijn Working Equitation & wedstrijd filmpje ook al gedeeld eigenlijk?

Leuk filmpje van het boogschieten en dank voor de organisatie van de training! De

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:27

Prachtige paarden, super benieuwd naar de veulens!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 17:55

Hier is de pH waarde veranderd en lijkt het erop dat er eerdaags toch een veulen gaat komen. Voor ons dus weer slapeloze nachten nu.

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:02

Dat ziet er goed uit!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 20:21

Nou , kleine update.
Dopjes op de uier dus het word heeel spannend allemaal.

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 05:23

Het was een zware bevalling. Maar om 4.15 is er een mooi volgens ons zwarte dame met 4 witte benen geboren. Misschien een Roan dat is nog te bekijken.
Het was weer een enorm groot veulen.

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 06:38

Jaa!!! Gefeliciteerd!!!
Mooi meisje!! <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 08:11

Gefeliciteerd!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 08:11

Denise, hoe ging jou show gisteren?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 08:40

Gefeliciteerd, wat een plaatje <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:04

Gefeliciteerd met je veulentje Toushi!
Arm paard, zware bevalling. Lief koppie heeft de kleine.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 10:39

Thanks , ben er ook weer heel blij mee.
Denies, ja hoe is het gegaan? Mooi weer had je erbij volgens mij :j