tessenderlo 12-10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: tessenderlo 12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:13

Jantie schreef:
das geen excuus om zwart te rijden in de endu.
enne, hier zullen er wedstrijdstewards zijn die een oogje in het zeil houden Sigaar
edit : ik heb het dus wel degelijk over zwartryders die mee binnen glippen in de uitzonderlijk opengestelde domeinen.

nee idd, ben ik het volkomen mee eens hoor jan!
Ik wil alleen maar zeggen dat het mss geen slecht idee is om ook voor endurance met daglicenties te werken net als in de jumping en dressuur.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:52

Zoezi schreef:
Als het een verzekeringskwestie is, dan kunnen ze die omzetten door mensen een verklaring te laten tekenen dat deelname op eigen risico is. Dat mag bij alle sporten! In die verklaring staat dat de organisatie niet verantwoordelijk is voor enig letsel, schade of problemen veroorzaakt door derden.

Dat stelt juridisch gezien helemaal niks voor Knipoog , netzomin als bijv. bordjes met "wij zijn niet aansprakelijk voor enig letsel" of "alles op eigen risico" in een manege, bijvoorbeeld. Lachen Als manegehouder heb je nu eenmaal bepaalde verplichtingen en verantwoordelijkheden, waar je je niet met zo'n simpele verklaring onderuit kan maken. Bijvoorbeeld: een ruiter rijdt zonder cap mee in de les, valt, en loopt hersenletsel op. De manegehouder is dan aansprakelijk omdat die persoon zonder cap mocht rijden (zelfs al hing er een bordje "cap verplicht"...).
Idem voor wedstrijdorganisaties: je laat mensen toe op je terrein/parcours, dus ben je mede verantwoordelijk voor hun welzijn. Getekende verklaring of niet...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:28

Nina_rex schreef:
Zoezi schreef:
Als het een verzekeringskwestie is, dan kunnen ze die omzetten door mensen een verklaring te laten tekenen dat deelname op eigen risico is. Dat mag bij alle sporten! In die verklaring staat dat de organisatie niet verantwoordelijk is voor enig letsel, schade of problemen veroorzaakt door derden.

Dat stelt juridisch gezien helemaal niks voor Knipoog , netzomin als bijv. bordjes met "wij zijn niet aansprakelijk voor enig letsel" of "alles op eigen risico" in een manege, bijvoorbeeld. Lachen Als manegehouder heb je nu eenmaal bepaalde verplichtingen en verantwoordelijkheden, waar je je niet met zo'n simpele verklaring onderuit kan maken. Bijvoorbeeld: een ruiter rijdt zonder cap mee in de les, valt, en loopt hersenletsel op. De manegehouder is dan aansprakelijk omdat die persoon zonder cap mocht rijden (zelfs al hing er een bordje "cap verplicht"...).
Idem voor wedstrijdorganisaties: je laat mensen toe op je terrein/parcours, dus ben je mede verantwoordelijk voor hun welzijn. Getekende verklaring of niet...

Klopt, op eigen terrein heb je in zekere mate verantwoordelijkheid als eigenaar, maar niet voor de gevolgen die iemand zelf veroorzaakt. Dat zou mooi zijn, dan kan ik elke keer als ik in de manegebak val de eigenaar aansprakelijk stellen, dan kan hij de toko wel sluiten zeg! In openbare bossen niet. Als je zwart de route volgt kan niemand jouw vervolgen. (zolang je maar niet op wedstrijdterrein komt, oftewel privéterrein). Aldus oomagent hier aan de overkant van de straat Haha!
Maar nogmaals, ik vind dit de hele discussie niets waard.

Ik vind wel dat Jantie op de goede weg is om samen te werken met VET, daarvoor mijn oprechte steun.

Ik ga dit eens bij Johan neerleggen a.s. zondag. Ik weet zeker dat hij een zeer scherpe mening zal geven over dit hele geneuzel.

Volgend jaar zal Christel bij de VET rijden overigens. Ik heb nu maar gezegd dat ze geen licentie van de VLP moet kopen, maar de 'gratis' 2x meedoen per jaar op mijn paard bij de VET. Ik offer die wedstrijden graag op voor dat meisje!
Van mij mag hier een slotje.........
Laten we dit eens bespreken onder een borreltje jongens en niet op 1 of ander forum!

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:32

Zoezi schreef:
Ik vind wel dat Jantie op de goede weg is om samen te werken met VET, daarvoor mijn oprechte steun.

Jantie heeft gezegd dat op zijn endu iedereen welkom is, meer niet Knipoog

Zoezi schreef:
Laten we dit eens bespreken onder een borreltje jongens en niet op 1 of ander forum!

akkoord, mogen ook twee borreltjes zijn

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:34

(H)ik drink mee!!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:04

Loffy schreef:
(H)ik drink mee!!

Gezellig Tong uitsteken Is zeker al 4,5 jaar geleden dat ik nog eens goed ben doorgezakt Tong uitsteken
(mij wil je niet dronken zien, geloof mij maar)

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:28

is er al een kalender voor 2009 gekend bij VET ? Bij VLP ligt hij blijkbaar nog niet vast.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:33

neen nog niet, voor zover ik vernomen heb zou die pas op het jaarfeest van de vet bekend gemaakt worden... Dat jaarfeest is 6 december pas.