[WN] de WRAN ruiter op het NK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: de WRAN ruiter op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:30

DubbelDun schreef:
@Rob_H: Ergo; Nederland heeft geen topruiters??

Nee hoor dat ergo je fout Knipoog
Maar er is (was) buiten de reining niets voor die topruiter in Nederland (behalve de rassenshows het NK en de Summershow.)En dan nog was het meestal alleen voor een lintje.
een topruiter start niet (op een enkeling na) op een regionale wran show.
En met enkel Nederlandse topruiters krijgen we echt geen klasses vol.Dus moeten we zorgen dat onze buurlanden Nederland gaan vinden.
Maarja de vraag is natuurlijk wat is de definitie van een topruiter Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:38

Jos schreef:
ik ben nu alleen bang dat de WRAN ruiter straks niet meer start. maar ja, misschien is dat ook niet zo erg Bloos

Ik denk inderdaad dat het niet zo een vaart zal lopen op de regionale shows.Maar als het onwaarschijnlijke waar zou worden en er op de een of andere manier een format wordt gecreeerd waardoor topruiters de regionale shows gaan rijden dan zou je wel gelijk kunnen krijgen.
Ik denk dat je dat helemaal niet moet willen,de wran is er voor de ruiter met een pannenkoek paard en dat moet je zo zien te houden.
Als ik zo de uitslagen bekijk bij bv de EWU lees ik met hoge uitzondering wel eens een naam die niet tot het ras QPA behoort.Dat is toch zeker niet wat men met de wran wil?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:20

Rob: ik denk dat de WRAN ruiter wel op de regionale wedstrijden start. maar niet meer op het (WRAN) NK.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:40

Ehhhhh, wat zijn nu eigenlijk "topruiters"??????

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:03

Wordt wel steeds nieuwsgieriger naar het aantal starts aankomend NK, het klinkt niet allemaal even hoopvol.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:11

Rob_H schreef:
een topruiter start niet (op een enkeling na) op een regionale wran show.
Oei, straks gaat niemand meer starten op de regionale wran shows, want dan is men bang dat men niet als "topruiter" wordt gezien Nagelbijten / Gniffelen
Rob_H schreef:
Maarja de vraag is natuurlijk wat is de definitie van een topruiter Cool
Idd een goede vraag. Hier zul je ws nooit een éénluidend antwoord op krijgen...zoveel mensen, zoveel meningen Knipoog

Crow: als je dit leest [WN-EV] NK Westernriding Marienheem van 23 t/m 28 september dan valt dat nog wel mee, maar dat is dan ook niet alleen van de Wran hè Knipoog

super_groom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:19

rob wat ik bedoelde te zeggen is dat ik begrijp dat er niveau verschil is tussen de regionale wedstrijde en het NK, om dat verschil te verkleinen zou je volgens mij moeten brainstormen over hoe je ruiters die alleen op het NK komen op regionale wedstrijden krijgt. ik denk dat selectie wedstrijden een oplossing kan zijn, maar ook kijken of je op europees federaal niveau meer samenwerking kan creeren (zoals nu bv de eurocup) zodat je in de toekomst een EK kan hebben voor alle rassen waardoor het interesanter wordt voor die groep ruiters om wran te starten

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:39

Vind je het erg als ik zeg dat ik persoonlijk helemaal niet het nut inzie van wat je voorstelt. Cool

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:17

zie je een "anky" ook op een regionale wedstrijd?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:32

kjcm schreef:
zie je een "anky" ook op een regionale wedstrijd?

Waar zal zij haar jongere paarden uitbrengen, denk je? Ze zal met een jong paard wel een paar klassen mogen overslaan, maar direct bij de Prix StGeorge starten is er vast niet bij.
Ik weet dat bekende springruiters dat ook doen met het jonge spul. Mooie gelegenheid om ervaring op te doen voor de paarden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:55

Waratje schreef:
Waar zal zij haar jongere paarden uitbrengen, denk je? Ze zal met een jong paard wel een paar klassen mogen overslaan, maar direct bij de Prix StGeorge starten is er vast niet bij.

Anky mag met een groen paard gelijk in de Midden Tour starten als ze dat wil

Maar hoogst waarschijnlijk leidt ze een paard verder op wat al een gedegen opleiding heeft in de basissport (ZZ)