[WN] Over open mondjes gesproken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 01:24

Cassidy"]
[quote="jackie schreef:
ja, hij is beslist een plaatje. sta hem op elke westrijd weer te bewonderen. helaas is hij vanwege zijn kleur niet geschikt voor mijn merrie..... Huilen

Waarom niet? Als de nieuwe regel bij de AQHA erdoor komt, mag je straks verdunningsfactor op verdunningsfactor zetten hoor...alleen moet je wel van een veulen met blauwe ogen houden....
[/quote]

da's nou juist het probleem Haha! , nieuwe regel of niet.....

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 01:25

Cassidy"]
[quote="Loky schreef:
Zo'n foto als die van Rieky in de burmeier advertentie bewijst maar weer 'ns hoe belangrijk het is welke 'momentopname' je voor zoiets gebruikt; want wat waren haar stops vandaag op de Wester Exp. geweldig goed zeg! echt fantastisch, dus die foto zullen we maar over het hoofd zien, wat mij betreft dan.

Zijn er geen foto's van haar zonder open mond dan?
[/quote]

nog nooit eentje gezien Haha! Haha! Haha!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 01:30

XoNo schreef:
Ben het eens met Cassidy...en Jackie, Magic kan makkelijk op Jackie hoor Je moet alleen wel van cremello's houden Haha! Ik vind ze wel gaaf Cool

ik ben al bijna 11 jaar bezig met het schoonhouden van palominomanen en staarten en de rest van hun lijf. geloof mij, als er een stronthoop in de box ligt, slapen ze bovenop, rollen erin of maken een kopstand erop. dus voor mij alsjeblieft geen cremello Haha!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 01:36

Adrienne schreef:
Misschien kunnen ze de volgende keer beter deze foto naar de hengstenspecial sturen? Oke oke hij is niet 100% scherp maar het is ook mijn eerste poging om met een digi camera een sliding stop te fotograferen Pling

Afbeelding

Rieky en shine n mister tijdens het paarden spektakel van vandaag

ik heb even zitten kijken, en volgens mij heeft zij toch haar mond open Haha! Haha! Haha! Lips are sealed

overigens ben ik het roerend met cassidy eens Knipoog

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:06

Oke jullie willen het over aangetrokken tuigels blijven hebben. Ik heb tot nu toe gedacht ach laat maar zitten ze weten gewoon niet beter. Maar nu begin ik me toch echt wel een ietse pietsje te ergeren. Vooral vanwegen het feit dat er foto’s van bv Walter Bouwmeester te voorschijn komen met een stoppend paard aan een losse tuigel.

Laat ik even toelichten hoe ik er tegen aan kijk. Ik zie op wedstrijden vaak ruiters die hun paard stoppen door aan de noodrem te trekken en dan wel letterlijk, het paards mondhoeken scheuren zowat open!
Gruwelijk om te zien.

Dan zie ik er rondrijden zoals boven genoemde ruiter die in de warm rij bak hun paards tanden, tong, mondhoeken en gehemelte aan het bijwerken zijn door het door de mond raggen van het bit. Lips are sealed Lips are sealed Gevolg van dit alles is een totaal geintimideerd paard wat nog niet durft het bit op te pakken al zou je het willen. Het zal nooit en te nimmer ook maar durven tegen de hand van de snoeiharde ruiter op te lopen en stopt netjes vol angst met zijn mond dicht. Of dat nou het doel is wat je wilt bereiken?????

Dan heb je ruiters als Rieky. Die niet houden van zulke praktijken en gewoon haar hand laat staan en het paard het zelf uit laat zoeken. Het paard is niet bang van het bit en durft zijn nek uit te steken. Deze dieren leren van zelf dat het makkelijker is om voor het bit te buigen en er niet in te lopen. Met andere woorden deze paarden worden niet naar een stop getrokken zoals sommigen suggereren. Als dat zo zou zijn zouden ze nooit zo goed stoppen.

En zeg nou zelf een van de ruk en pluk ruiters werd gisteren volledig gedeklasseerd. Een na laatste was meneer *LOL*
De methode van de rappe jongens ziet er misschien snel gelikter uit maar is dat zeker niet!

En inderdaad zij heeft haar mond open hij niet. *LOL* *LOL*

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:23

Ja Adrienne, daar zit zeker wat in. Ik heb zondagochtend vroeg eerst 'ns het inrijden bekeken; dat ging er niet zo zachtaardig aan toe. Ik vind het interessant om eerst de voorbereiding te bekijken en dan de wedstrijd om te zien hoe er naar dat resultaat wordt toegewerkt. Bij sommigen echt niet om aan te zien. En dat het niet nodig is heeft Rieky weer 'ns bewezen door zo hoog te eindigen. Laten we daar een voorbeeld aan nemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:24

Hm, ik ben het toch niet geheel met adrienne eens hoor. Je ziet het wel erg zwart wit. Er zijn ook paarden/ruiters die met een lange teugel, lage hals en dichte mond stoppen zonder dat ze eerst geflost zijn. Zelf vind ik een strakke teugel in een stop ook geen mooi gezicht...

Maar wel goed dat blijkbaar de ruk/pluk ruiters niet geplaats werden! Waar baseert de jury dit op eigelijk? Meestal zie je daar nl niks van in de wedstrijdbak, des te meer bij het losrijden...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:38

Ik heb geen idee hoe het technisch eruit hoort te zien,
maar ik zie bij Rieky geen paard wat in een stop wordt 'gesleurd', ik zie een paard welke de hand (nog?) iets opzoekt.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:53

Ik schreef niet dat ze niet geplaatst werden maar gedeclasseerd.
Niet door de jury maar door zichzelf.
De ruiter in kwestie kon duidelijk niet mee op dit niveau!
Eerlijk gezegt vond ik er zijn paardje er "zielig" uit zien.

Ik heb er ook foto's van gemaakt. Ik zal er vanavond wel een hier plaatsen.

Goed gezien Sjuimpje! Maar het paard zoekt niet de hand op maar komt die tegen omdat hij zijn balans zoekt. Rieky laat gewoon haar hand staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:21

Oh? Haha! Uhm.. misschien een toelichting over declasseren? Wat bedoel je daar precies mee?

En welke ruiter in kwestie?

Oh trouwens, ik vind je foto wel goed gelukt!
Laatst bijgewerkt door Cer op 27-01-03 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:54

Net zoals Adrienne meng ik me nooit in dit soort discussies gewoonweg omdat "we" er toch nooit uit komen en er niets nuttigs uit komt. Buiten het feit dat ik me HELEMAAL kan vinden in Adrienne's reactie wil ik er nog wel wat aan toevoegen omdat ik het wel erg jammer vind dat het altijd zo moet aflopen.

Kijk nou eens goed in het blaadje......meer dan de helft van de paarden staan er met "open mond" op. De fotos die wel in het straatje passen zijn negen van de tien keer niet op een show genomen en laten we het dan nog niet eens over de foto's hebben die genomen zijn in het weiland c.q. modder om een hengst te promoten!!

Een week terug hebben we allerlei fotos gezien van een Western Wedstrijd hier op Bokt. Van alle foto's met reiners was er niet ÉÉN met zijn mond dicht, vreemd dat daar niets werd gezegd!

Laat je motto zijn dat JIJ bewijst dat het ook anders kan en laat andere l*llen wat ze willen! Zo'n foto is een moment opname, als je Rieky verder op ziet in dat blad, op het ZELFDE paard, zie je er niets van!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 14:32

Ods schreef:
Een week terug hebben we allerlei fotos gezien van een Western Wedstrijd hier op Bokt. Van alle foto's met reiners was er niet ÉÉN met zijn mond dicht, vreemd dat daar niets werd gezegd!

Verward Ik weet niet welke van de drie topics met foto's jij dan hebt gelezen, maar daar is wel over "gesproken" hoor!

Ik heb nog nooit een bokt link vermeld, dus waarschijnlijk staat het er een beetje raar, maar hier kun je de discussie vinden:

[WN] Foto's western movement Eersel 12-01-2003 deel 3

=^.,.^=
Laatst bijgewerkt door BlackWych op 27-01-03 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 14:45

En zoals iedereen heel mooi kan zien, zit je in een stop niet achterover, maar voorover. Nou ja, rechtop (verticaal) eigenlijk Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 15:38

Klopt Rom, ik heb nogal eens de neiging om te gaan liggen *LOL* Maar je hoort alleen je bekken te kantelen, niet je hele lichaam.

Ik ben het opzich wel eens met Adrienne, maar er zijn ook erg veel ruiters wiens paard wel stopt aan een losse teugel en met een gesloten mond. Zie mijn foto van Angelique. Ik ken dat paard en An erg goed, en ik zie haar elke dag rijden dus weet precies hoe ze rijdt. Zij is dus een voorbeeld van iemand die niet flost waardoor het paard goed stopt. Ik denk dat meerdere mensen dat kunnen beamen. Zo heb je ook mensen die hun paard wel flossen, waar ik er gisteren weer teveel van heb gezien, en waar er altijd 1 man bij mij opkomt Scheve mond

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:04

Thanks Farichta, ik zal voortaan ALLES lezen eer ik commentaar geef Bloos Prima gelukt die link!!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:19

Hier zijn ze dan.
Afbeelding

nummer 1 Morey Fisk met Brand new Nic 142,5 en 142 punten

Afbeelding

nummer 2 Rieky Young met Shine n Mister 142,5 en 140,5 punten

Afbeelding

Christof Feichter met Mr B H Jac als ik me niet vergis nummer 5, 141punten

Afbeelding

Afbeelding

Dennis Roemer met Gun little jewels, 13 de plaats met 133,5 punten

Misschien dat de foto´s meer zeggen dan duizend woorden Scheve mond

Cer begrijp je nu wat ik bedoel met deklasseren?

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:42

Discussie die nergens over gaat. Sorry hoor Adrienne, ik begrijp best dat je het opneemt voor Rieky en daar is niets mis mee. Maar je een heel klein beetje open stellen voor andere ruiters, daar is niets mis mee.
Je laat hier foto's zien van mensen en je hebt het over declasseren..... bedoel je daar de mensen op de foto mee?
Je laat Morey Fisk, de winnaar zien met het paard Bran New Nic, een hengst die hij toch al een hele tijd showt. Dit paard kon in deze bodem absoluut geen top stop zien. Morey reed hem heel rustig en opbouwend naar de stop toe en probeerde (heel slim) om zijn 'min' te beperken. Dat wierp vruchten af.
Ik heb ook ruiters gezien van wie het paard gelanceerd werd op de lange zijde en die ook de grond niet konden houden......

Elke ruiter heeft zijn eigen stijl en of je het waardeert of niet, dat is aan jou. Of je de methodes gebruikt of niet, dat is aan jou. En dat is dus elke persoon voor zich om dat zelf te bepalen. Er kunnen ook in bepaalde trainingsmethoden stukken zitten die heel leerzaam zijn. Laat een ieder een beetje in z'n waarde, ongeacht de methode die ze gebruiken.

Daarbij, iedereen heeft het nu wel over open monden bij het stoppen, maar ik heb ook wel open mondjes op de cirkels gezien ........

Groetjes, Gisela

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 08:37

Sorry hoor Gisela.
Ik had het maar over 1 ruiter, en al helemaal niet over Morey Fisk of Christof Fiechter. In het vervolg eerst het hele topic lezen en dan pas reageren.

Adrienne

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 09:01

ik begrijp die opmerking over declasseren nog steeds niet, ook niet nadat ik de foto's heb gezien.

Uitleg? Lachen

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 09:54

Adrienne, je zegt zelf onder de foto's inclusief boos kijkende smiley "Misschien dat de foto's meer zeggen dan woorden". Wan en Wie bedoel je nou dan? Ik denk wel dat ik weet over wie dit gaat, kleine inschatting.
Deze man reed in de go-round met dit paard een 139.5 score.

Ik zeg niet dat ik het eens of oneens ben met gebruikte methodes of waar het ook over gaat. Maar om nou een smiley te plaatsen bij het feit dat hij een na laatste in de finale werd ......

Nogmaals, of je iets mooi vindt of niet, een paard mooi vindt of niet, rijstijl, noem het allemaal maar op. Deze ruiters hadden allemaal de finale bereikt, ik doe het ze nog lang niet na.

Groetjes, Gisela

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:45

Hoi Gisela, ik hoop niet dat je met je laatste opmerking bedoeld dat alles dan ook maar geoorloofd is? Ik verwacht niet van jou dat je dit ermee bedoeld maar 'correct me if I'm wrong".

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:59

Gisela, wij verschillen van mening. Ik heb altijd het idee gehad dat we kwa behandelen van dieren wel op 1 lijn zaten, maar blijkbaar kun jij je nu makkelijker afwenden dan ik.
Fijn voor jou. Maar ik kan dat niet.

Ook ik kan genieten van ruiters die hun best doen in de sport en eerlijk met hun paarden om gaan.

Maar ik vind dat iedereen het recht heeft op zijn eigen mening en als je het daar niet mee eens bent ook goed.

en uh smiled dit snoetje?? Scheve mond hij heet zelfs nosmile

Adrienne

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:59

Nee, dat bedoel ik ook niet.

Alleen, er zijn een aantal zeer moeilijke kanten aan de zaak.

Ik neem aan dat Dave en Rieky ook voor deze wedstrijd een soort "controle" voor de bak hadden (zelf of door iemand anders).
Probleem is, dat het regelboek natuurlijk zegt "Zolang er geen bloed is, bit of spoor, is er geen diskwalificatie".
Als je deze regel aanhoudt betekent dat dus dat er een hoop smaak, gevoel, persoonlijke mening, etc.etc.etc. bijkomt.

Ik zeg ook niet dat je het mooi moet vinden of het ermee eens moet zijn. Goh, het zeggen is allemaal makkelijker dan het op te schrijven....

Dit zijn dan ook nog eens Open ruiters, zij trainen paarden voor geld, eigenaren willen resultaat zien (en soms ongeacht op wat voor manier).
Sommige ruiters zijn "slimmer" dan anderen, houden zich wat rustiger met inrijden als er publiek bij is bijvoorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat er thuis met suikerklontjes getraind wordt.

Allemaal hele lastige onderwerpen en lopen allemaal door elkaar heen.

Alle wedstrijden en al het inrijden zijn allemaal maar momentopnamen. Het echte 'werk' gebeurt nog altijd thuis. Sommige paarden kunnen thuis heel rustig zijn en in vreemde omgeving bijvoorbeeld heel vervelend en tegenwerkend. Het komt er allemaal bij kijken en daarom vind ik dat je met een oordeel toch een beetje voorzichtig moet zijn.

Groetjes, Gisela

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:19

Gisela schreef:
Alleen, er zijn een aantal zeer moeilijke kanten aan de zaak.
Ik neem aan dat Dave en Rieky ook voor deze wedstrijd een soort "controle" voor de bak hadden (zelf of door iemand anders).
Probleem is, dat het regelboek natuurlijk zegt "Zolang er geen bloed is, bit of spoor, is er geen diskwalificatie".
Als je deze regel aanhoudt betekent dat dus dat er een hoop smaak, gevoel, persoonlijke mening, etc.etc.etc. bijkomt.

Ik zeg ook niet dat je het mooi moet vinden of het ermee eens moet zijn. Goh, het zeggen is allemaal makkelijker dan het op te schrijven....

Dit zijn dan ook nog eens Open ruiters, zij trainen paarden voor geld, eigenaren willen resultaat zien (en soms ongeacht op wat voor manier).
Sommige ruiters zijn "slimmer" dan anderen, houden zich wat rustiger met inrijden als er publiek bij is bijvoorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat er thuis met suikerklontjes getraind wordt.

Allemaal hele lastige onderwerpen en lopen allemaal door elkaar heen.

Alle wedstrijden en al het inrijden zijn allemaal maar momentopnamen. Het echte 'werk' gebeurt nog altijd thuis. Sommige paarden kunnen thuis heel rustig zijn en in vreemde omgeving bijvoorbeeld heel vervelend en tegenwerkend. Het komt er allemaal bij kijken en daarom vind ik dat je met een oordeel toch een beetje voorzichtig moet zijn.

Groetjes, Gisela

Ik ben het op zich helemaal met je eens, maar dat maakt het nog niet goed. Het zal niet de eerste keer zijn dat hier op bokt (of was het horses) berichtjes staan van 'ik ben op stal geweest bij ... en ik kon wel janken toen ik zag hoe ze daar de paarden trainen'. En dat allemaal onder het mom van de eigenaar wil resultaat zien? Nee dat kan er bij mij niet in. Maar als je er op let, zie je het ook terug aan de manier waarop paarden lopen tijdens bv. een wedstrijd. Je ziet gewoon dat ze geintimideerd worden, aan houding en uitstraling. Ik krijg dan ook altijd zo'n unheimliches gevoel als zo'n paard niet optimaal presteerd. Zo vond ik het ook verdacht dat een enkeling bij de line-up na de wedstrijd nog zwaar stond te 'pompen' terwijl de proef al langer geleden gereden was (buiten de twee laatste ruiters, want dat is logisch).
Je moet inderdaad met je oordeel voorzichtig zijn, maar het is wel typisch dat het vaak dezelfde groep is die zich ergens aan schuldig maakt.
Maar goed, dit is mega off-topic want het ging eigenlijk over open monden Cool
On topic ben ik het met Ods eens, veel foto's zijn niet op wedstrijden gemaakt maar ergens thuis waar je 20 x kunt stoppen totdat je de perfecte hebt voor je reclame. Dus dat is niet met elkaar te vergelijken met moment opnames.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:26

Jolande schreef:
... Zo vond ik het ook verdacht dat
een enkeling bij de line-up na de wedstrijd nog zwaar stond te 'pompen'
terwijl de proef al langer geleden gereden was (buiten de twee laatste ruiters, want dat is logisch).
...

Doel je hierbij op de ruiters met hun benen (bumpen) of de paarden met hun ademhaling Verward