vliegen en dazen -ramp!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Re: vliegen en dazen -ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:29

Paardenmiddeltje van een ex-verzorger van Darco:

3 cc citronella olie
3 cc lavendel olie of was het eucalyptus? Hij heeft het over blauwe bloemen Verward
125 ml Detthol
in een kan doen en tot 5 liter aanvullen met water.

Verdorie kan de ingredienten nergens kopen Boos! maar zijn pony daar zitten never nooit dazen op!!!!!!!!!!! Tong uitsteken

Nu heeft Cisco van die mooie franjes voor zijn ogen.......Beetje American Harley style is hij nu Haha!

rebelshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:10

Middel wat bij mij goed werkt: 1/2 fles dettol en een halve fles azijn en een kwart fles water.
Heb vorige week en vanmorgen gereden en ben geen daas tegengekomen. Ook niet toen ze begon te zweten. Misschien te proberen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:13

helpt niet..ook niet met thee, lavendel, citronella, kruidnagel of knoflook erbij.
Misschien als je ergens woont waar er geen 50/100 om je paard zitten..maar echt niet overal in NL.
Is ondertussen al een ruim 10 jaar oud recept Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:15

IKbenEllen schreef:
Bij de Dommelsche Watermolen in Oers hebben ze het. Ik moet het nog halen, mijn spray is nog niet op.

oh dan kijk ik wel ff in dommelen, dat is voor mij dichterbij Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:18

runningkawa schreef:
Mag ik vragen welke regio jij woont?
Pas gaf een bokker me ook heel lief een adres van een goed werkend middel.
Maar helaas werkte het bij mij niet..bleek zij een zwerm van 5 dazen veel te vinden, dat noemen we hier een daas vrije dag Lachen

ROFL

Indd, ik zou een moord doen voor 5 dazen Ja

Vandaag een ritje gemaakt... Ik denk dat ik er wel 50 om me heen had, het paard wat bij ons was, was erg bezweet en had geen vliegendeken om en die had wel het driedubbele Boos!
Ben er mooi achter gebleven, ik nam genoegen met die 50 Schijnheilig

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:23

hier in overijssel noemen ze het trouwens `blinde`
vraag me niet waarom,ik als ex randstadbewoner,begrijp wel meer van hen dialect niet Haha!
afijn,ik ben er door 1 gestoken,en heb nu een dikke pijnlijke schijf,van wel ruim 10 cm Boos! rood en zelf een bloeduitstorting erin,wat is dat voor een daas geweest,en ja het was een daas,want ik sloeg het weg toen ik voelde dat hij me stak,grrrrrr
van mij mag dit soort uitsterven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:24

In Brabant noemen ze het ook vaak een blindedaas of dazerik.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:47

griebels schreef:
oh dan kijk ik wel ff in dommelen, dat is voor mij dichterbij Knipoog

Klopt ja, daar zit ie ook Knipoog

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:57

wat je er ook opspuit, als wij echt trainen, werkt hij zichzelf goed in het zweet en werken die middeltjes volgens mij echt niet. (maar doe een tip) Doordraven en galopperen dan rijd je ze wel kwijt, maar stappen is een hel, ze zijn echt agressief. Het enige wat hier helpt is 's morgens heel erg vroeg gaan rijden (5 of 6 uur) 's avonds laat soms ook, tenzij het een zwoele avond wordt. Overgens gaan die van mij ook naar binnen als het heel erg is, ze raken dan in paniek. Maar ik laat ze dan wel 's nachts buiten. Dat is dan het voordeel van paarden aan huis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:58

Zoezi schreef:
Paardenmiddeltje van een ex-verzorger van Darco:

3 cc citronella olie
3 cc lavendel olie of was het eucalyptus? Hij heeft het over blauwe bloemen Verward
125 ml Detthol
in een kan doen en tot 5 liter aanvullen met water.

Verdorie kan de ingredienten nergens kopen Boos! maar zijn pony daar zitten never nooit dazen op!!!!!!!!!!! Tong uitsteken

Nu heeft Cisco van die mooie franjes voor zijn ogen.......Beetje American Harley style is hij nu Haha!

Genoemde ingrediënten zijn verkrijgbaar bij een goede drogist en/of apotheek.

Voor in de wei hebben we de paarden Coopertix over de rug gegooid, is een middel voor vee, tegen insecten.
Maar als ze bezweet zijn helpt dit tijdens een bosrit niet tegen de blinden, ook al zijn ze ingespoten met Bremse Bremsen.
Alhoewel gisteren een bosrit gemaakt met mijn ge-Coopertixte paard die zeer grondig was ingesprayd met BB, buurmeisje met haar pony mee. Haar pony is alleen maar gesprayd met BB, zij had geen last van een enkele blinde, ik en mijn paard werden bedolven onder de blinden.

Edit:
Ik zie net dat Ad hoc/Salvia standhouder is op Horse Event 2008, misschien handig om te weten voor diegene die er heen gaan.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 06:12

runningkawa schreef:
In Brabant noemen ze het ook vaak een blindedaas of dazerik.

Hier in Limburg heten ze Bramen waar ik vandaan kom (Gooi) kende ik ze gewoon als Dazen Knipoog

Hier is het wel raar, ze schijnen elk jaar op een andere hei te zijn.
Dit jaar zitten ze op de Teverenerheide en is de Brunssummerheide zo goed als vrij van die beesten.
Nu dus maar wat verder rijden maar dat heb ik er wel voor over om rustig te kunnen stappen Ja