dropje2 schreef:BlackRose, mijn 10 jarige Paintmeisje, moest weer flink op konditie komen na afgelopen jaar van ziek en zeer, het probleem was ook dat ze heel slecht heeft gegeten de afgelopen 3/4 jaar.
Nu ze weer helemaal gezond is zijn we op dit moment bezig met konditie en spieropbouw en ze gaat alweer een lekkere kont krijgen..![]()
Ze krijgt s'morgens 1 1 /2 kilo sportbrok en een flinke portie kuil, s'middags 1 1/2 kilo Pavo Sportsfit en s'avonds 1 1/2kg sportbrok met 1/4 kg. haver en een flinke scheut zonnebloem-olie. Om ca. 16.00uur ook weer een flinke portie kuil. Diegene die Rose kennen weten dat het een flinke dame is ( ze wordt niet voor niets de merrie met ballen genoemd) en ze heeft flink beweging overdag.
4 dagen in de week een strand/duinrit van ca. 1 1/2 a 2 uur, 2 dagen in de week serieuze training in de manege en 1 dag rust. Ze staat elke dag ca. 2 uur in de paddock, samen met haar andere Westernvrienden. Het is best veel wat ze eet, maar ze doet het er super op en is absoluut niet dik te noemen, en heel belangrijk... elke keer likt ze dr voerbak schoon leeg en daar zijn we heel erg blij mee
Maar krijgt Rose na 16:00 helemaal geen ruwvoer meer dan? Of lees ik daar nu overheen...
Rose is inderdaad niet dik, van wat ik heb kunnen zien op wedstrijden, maar ik vind haar ook niet dun hoor. Gewoon een mooi perdje
, het probleem was ook dat ze heel slecht heeft gegeten de afgelopen 3/4 jaar.

In de lente krijgt ze ook vaak nog wat lijnzaadolie door der voer heen, hierdoor gaat het verharen vaak wat beter.