[***] schreef:.. Hoop toch een paar bekende mensen tegen te komen
Als je een man en kindje van 2,5 ziet lopen dan hang ik vast ergens rond (of ben aan het rijden)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[***] schreef:.. Hoop toch een paar bekende mensen tegen te komen

natuurlijk niet constant want ik heb ook wel andere dingen te doen
maar toch..
)
Man dat is vroeg......
Tja niet iedereen heeft een "knappe" man die je paard meteen mee op de trailer krijgt
Cisco heeft zelfs de laatste paar kilometers Casandra moeten stimuleren om verder te gaan.
Zoezi schreef:Kortom vandaag is weer bevestigd wat ze over VLP zeggen![]()
Lang leve de vriendelijkheid van de VET2000!

SuSEQ schreef:Als je er bevooroordeeld aan begint, hebben ze natuurlijk al verloren op voorhand...

) en daardoor over het hoofd gezien= 10 minuten tijd verloren.. )
Aanbieden! Resultaat: 62..
Nicole85 schreef:Verder mixed feelings overgehouden aan deze dag.
Voelde me niet echt welkom door de bewoners van de omgeving
Ik mistte mensen bij het helpen oversteken, ik heb daar vrij veel tijd verloren iedere keer. Maar bij 1 oversteekpunt stond iemand.

Jantie schreef:Nicole85 schreef:Verder mixed feelings overgehouden aan deze dag.
Voelde me niet echt welkom door de bewoners van de omgeving
Ik mistte mensen bij het helpen oversteken, ik heb daar vrij veel tijd verloren iedere keer. Maar bij 1 oversteekpunt stond iemand.
Ok, er kan altijd iets blijven hangen in je hoofd dat minder is. Maar onthou altijd hoeveel werk de organisatoren steken in dergelijke manifestatie, van welke federatie ook. Een dressuurbak of een springparcours bouw je in een half uur. Lussen van 20 en 30 km voor endurance moet je uitzoeken, toestemmingen vragen en bewegwijzeren (en achteraf nog eens checken) met het risico dat grapjassen ze verplaatsen.
willeke_nijs schreef:ik vond het wel super dat ze de moeite hebben gedaan nog pijlen op bomen te gaan spuiten nadat de helft van de bordjes gepikt bleken te zijn...
Geef mij dan maar een strenge internationale dierenarts die weet wat hij doet.
Je eigen hartslagmeter, zeker als het om een humane hartslagband gaat, kan dus gemakkelijk teveel of te weinig aangeven, daar moet je gewoon rekening mee houden.
) uiteindelijk zelf inhoudelijk kloppend commentaar geven. Nina_rex schreef:Daarnaast dien je rekening te houden met het grote temperatuurverschil als je met warm weer zo'n binnenbak binnengaat voor de eindkeuring. Daarvan kan de hartslag zó 10 slagen omhoog gaan.
Is ook een kwestie van ervaring natuurlijk.
)
(althans.......Willeke???
)
dat vond ik heel netjes.
)

), dan hadden er vast weer mensen geklaagd dat het binnen had moeten zijn. willeke_nijs schreef:dus als beginneling zou je dan geen verslag mogen schrijven van hoe jij die dag ervaren hebt? Ik vind dat eigenlijk nogal kort door de bocht, want juist hieruit leer je toch ook weer...
Maar door een van de vrijwilligers of veterinairen die zich keer op keer inzetten voor wedstrijden een "stethoscoopmiep" te noemen (ergens anders) brengt iemand de sport potentieel schade toe; als ik zo'n "miep" was, en ik las dat, dan zou ik me nog eens achter m'n oren krabben voor ik weer een vrije dag ging opofferen voor die zeurkousen... 

: leg niet eerst de fout bij de ander (of bij je paard), maar allereerst bij jezelf. Wat had jij kunnen doen om het resultaat te verbeteren, en niet "wat ging er allemaal mis buiten mijn schuld om en wat deden die andere mensen het toch maar slecht"... Zoezi schreef:Maar ik ga geen hartslagmeter kopen op deze manier, die wijken dus 10 slagen per minuut naar beneden af. Scheelt me weer een berg geld
Die heb je in eerste instantie om te kunnen trainen aan bepaalde waardes die voor jouw paard een bepaald soort inspanning betekenen. Nina_rex schreef:Zoezi schreef:Maar ik ga geen hartslagmeter kopen op deze manier, die wijken dus 10 slagen per minuut naar beneden af. Scheelt me weer een berg geld
Daar is een hartslagmeter ook niet voor bedoeld.Die heb je in eerste instantie om te kunnen trainen aan bepaalde waardes die voor jouw paard een bepaald soort inspanning betekenen.
).
).
) en ik was ook wel trots op het duo (en een klein beetje op mezelf, maar veel heb ik niet gedaan
). Het was bij de 40 km trouwens

willeke_nijs schreef:Idd de bewoners waren niet zo tevreden... en ook de wandelaars en fietsers durfden wel eens roepen dat we roekeloos waren omdat we hun gewoon voorbijdraafden... maar je kan toch niet bij iedere wandelaar en iedere fietser naar stap gaan... daar verlies je enorm veel tijd mee...
).SuSEQ schreef:Zou het dan niet eerlijker zijn (voor iedereen) om die meting te doen waar er wel frisse lucht is? Je hebt niet de hele wedstrijd uitgereden in die binnenbak, dus die omgeving is niet representatief voor het hele wedstrijdverloop... Nu haal je er enkel de "heel frisse" uit en geraken alleen die paarden die "niet gewerkt" hebben en dus al volledig gerecupereerd zijn, door de keuring. Terwijl de net uitgereden rit best wel inspannend kan geweest zijn. En dan heb ik het niet over paarden die boven hun niveau presteren en halfdood zijn als ze aankomen. Als je net onder/op de limiet zit, en je krijgt niet optimale omstandigheden op je dak, dan kunnen die ervoor zorgen dat je "ten onrechte" afgekeurd wordt.

Zoezi schreef:Inderdaad, een frisse buitenlucht voor de metingen. Een stetoscoop kan me geen zak schelen, maar in 4 tellen meteen zeggen dat zijn hartslag te hoog is?
EN wat win ik er mee om te liegen over de rust in zijn lijf, ik bedoel, ik heb maar een gewoon simpel dravertje en prijzen winnen hoef ik niet. Maar wel graag een echte uitslag en als ik in discussie ga verwacht ik gewoon dat ze nog een keer tellen, meer niet. Nu was ik een nummertje en moest min of meer oprotten, nou dat geeft "groentjes" een goed gevoel!

Het is nu al zo moeilijk om mensen te vinden ...