[SGW] Voeren jullie iets speciaals na de cross?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ginn2

Re: Voeren jullie iets speciaals na de cross?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:20

Vind het een heel erg interessant onderwerp.

Het bruine biertje kende ik nog niet maar leuk genoeg om uit te proberen Haha!

Ik jaag met mijn paardje. Zo'n 2,5 a 3 uur in galop door het bos en soms wel 55 crosshindernissen Haha! . Dat is erg zwaar voor mijn paardje en ze verliest erg veel vocht. Ik voer een paar dagen voor de jacht elke dag iets meer en na jacht bouw ik het weer iets af. Ze krijgt brokken en meusli en daar gaat een handje ossichaff (soort Luzerne) en een scheutje olie over heen, met een paar flinke wortels en appels en echt bergen kuilvoer! Gelijk na de jacht wil ze niets eten en drinken, heb alles geprobeerd,behalve kuil op de trailer, en bij thuiskomst voer ik haar waterig Mash slobber en nog een berg kuilvoer; eigenlijk wil ze alleen in haar stal eten.

Ik gebruik geen middeltjes tegen spierpijn, ze staat lange dagen in het weiland met een deken op en daardoor is ze niet stijf.

Zijn er nog meer mensen die een combinatie doen, dus èn lange inspanning èn zwaar werk en tips hebben voor voeren?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:31

Ik ben zelf op het ogenblik ook heel erg met het voer van mijn paard bezig. Wellicht een idee om een nieuw topic hiervoor te maken, want dit topic gaat in principe alleen over het voeren na een cross (supplementen en of een extraatje). Ik denk wel dat het zinvol is om een totaalplaatje te hebben van hoe je je paard dagelijks voert en niet alleen na een wedstrijd.
Het topic zou dan bij VS moeten komen te staan en dan hier in het topic "links naar topics buiten SGW" een link plaatsen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:51

De hengst verloor enorm veel gewicht na een cross, dus hij kreeg behoorlijk veel te eten. Hij kreeg niks speciaals door het voer, de dag erna. Wij voeren ook Pavo-koeken en die kreeg hij ook erbij te eten.
Salina is een behoorlijke heethoofd en krijgt voor de cross extra te eten, wat bestaat uit 3/4 muesli sochtends en savonds met een supplement met de juiste verhoudingen Magnesium, selenium en Vit-E. Verder krijgt ze na de volledige verzorging na de cross een halve schep muesli.
Sal drinkt op wedstrijdterrein gelukkig gewoon goed, dus daar doen we niks mee, behalve het direct aanbieden. Ik moet zeggen dat ze prima herstelt na een cross.

Interessant dit! Pling

ginn2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:56

Simm da's een goed plan..maarre ik ben niet zo thuis in alle bokttermen..topic VS.. Bloos en ik weet ook niet hoe ik de link kan maken...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:17

Doe ik wel even dan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:40

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:38

Ik doe eigenlijk niet echt veel bijzonders voeren als ik cross heb. in het seizoen staan ze wel iets hoger in het voer als in de winter.

wel als ik een weekend met ice weg ben naar een internationale wedstrijd geef ik vanaf twee weken voor de wedstrijd extra electrolyten en vitamine C. en daar blijf ik tot twee weken na de wedstrijd mee doorgaan. Zeker als we ver moeten reizen...

Op de wedstrijd zelf geef ik voor de cross en voor het springen een energybooster.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:24

ik geef in het cross seizoen iets meer eten
'endurix' van cavalor , speciaal voor eventing & zwaardere inspaningen.

ook geef ik electrolyten na de cross samen met musli (slobber) met veel water. en een Pavo koek

voor de cross geef ik ook soms eens een energy booster

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:30

ik ga binnenkort starten. Heb wel gemerkt dat ze de dag na een crosstraining niet stijf was, maar wel veel rustiger. Dus toch beetje moe.

Ze krijgt nu 's ochtends en 's avonds een halve schep Pavo Condition Extra en een halve schep Pavo Sports Fit.
Ik weet niet of ik eigenlijk daar iets bij moet voeren?

Na de cross zou ik sowieso water en hooi geven, en wellicht ook wel een half schepje muesli (sportsfit), aangevuld met bvb een appel of twee.