[WN] Programma Kerstwedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rhynstoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 07:52

Jos schreef:
dat van die verkeerde galop had ik dus ook niet gezien Haha!
maar ja wij als publiek moeten ook op zoveel ruiters letten *LOL*
ja daarom haha, ik sprong heel ff maar toen sprong ze gelijk goed, en dan maar hopen dat de jury het niet zag *LOL* maar waarschijnlijk dus wel, want voor de rest liep ze best netjes! Haha!

rhynstoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 07:55

Kais schreef:
Ik dacht ook: 'Wat gaat die nou doen?' Toen ze opeens aan de andere kant begonnen. Ik heb helaas alleen de reining gezien, heb nog wel gezien dat dat paard bijna op de schoot van de jury zat Haha!
ja dat was een haflinger van een vriendin van me, natascha met de haflinger ericky, ze was er zelf ook niet echt heel erg blij mee, maar ik vond het wel grappig! *LOL* dr paard was een beetje

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:43

Nou ik heb er dus ook rondgelopen want ik was met een vriendin mee ( de kleine tinker) maar ik ben me best wel kapotgeschrokken, nu zullen jullie wel over me heen vallen maar dit is gewoon zoals ik het ervaart heb. Ik vond het verschrikkelijk, en nu ben ik ook een echte dressuurruiter en heb ik ook sporen, maar echt hoe er getrokken en geschopt werd op die paarden. Dat is iets wat ik nooit eerder tegen gekomen ben. Er was een griet op een bonte met een rooie blouse aan die tegen iedereen aan het schreeuwen was die in de inrijbaan stond, anderen waren hun paarden aan het schoppen zelfs in de proef als ze dachten dat de jury het zag, mischien dat ik net de verkeerde mensen zag maar ik had echt een aantal mensen van paarden af willen trekken, er was een meid op een hflinger en die haf ging er vandoor, ze had hem terug en begon me toch op dat beest in te trappen, dat die jury ze er niet uittrapte vind ik nog steeds hoogst merkwaardig. Sorry jongens maar als dit de echte western sport is, geef mijn portie dan maar aan vikkie en ik denk dat mijn paardje me daar erg dankbaar voor is!! Sommige mensen daarintegen waren wel een genot om te zien, maar helaas waren ze naar mijn mening in de minderheid!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:51

Zulke ruiters heb je altijd. Wel eens dressuurruiters gezien die bij de parkeerplaatsen even met behulp van slofteugels en sporen in het gewenste model kneden? Of paarden die tussen de trailers even "mores geleerd wordt" omdat íe weigerde in het parcours?

Achteraf erover praten op I-net helpt weinig. Als je lef hebt ga je meteen tijdens de wedstrijd naar de daarvoor bestemde official en geef je die ruiter aan.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:43

Wat Sonja zegt dat is waar!!

Bij de western sport hebben mensen al gauw hun mening klaar. En ik moet toe geven helaas zijn er zulke EIKELS die het western ook de grond in trappen door zo met hun paard om te gaan. Maar mensen willen meestal niet zien dat het zo met dressuur en springen ook gaat. Inderdaad niet in de inrijbak maar dan sneaky tussen de trailers of even langs de weg. Heb hier al heel wat voorbeelden van gezien. Het is zonde dat de ruiters die wel hun best doen met het rijden zonder dit soort dingen er altijd de dupe van zijn.

Ik vind nu al dat je mensen die hun paard zo afbeulen op een ewdstrijd maakt niet uit wat voor soort wedstrijd maar die mensen moeten gewoon een straf op gelegd krijgen dat hun niet meer mee kunnen doen in de paardensport. Want door dit soort mensen gaan alle paardensprtoen naar de malle moer en vooral het western omdat it nog niet zo populair is.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:35

Sonja schreef:
Achteraf erover praten op I-net helpt weinig. Als je lef hebt ga je meteen tijdens de wedstrijd naar de daarvoor bestemde official en geef je die ruiter aan.

En dat is juist moeilijk, zeker als nieuweling die voor het eerst op een wedstrijd komt kijken. Zelf heb ik ook wel eens gedacht "ik zou eigenlijk ..."
Snappen die mensen zelf niet dat ze zich voor gek zetten als ze zo tekeer gaan?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:53

ik heb ook gezien dat die Haflinger aangepakt werd.
ik had er alleen niet zo'n moeite mee.

het is volgens mij een paardje van de manege die ook in de lessen wordt gebruikt.
en tijdens die lessen heb ik hem wel eens vaker zoiets zien doen.
hij is dus bekend in de bak , en als het een " echte " haflinger is kon hij daar wel eens lekker misbruik van maken.

dus misschien de volgende keer toch even vragen aan de persoon waarom ze dit deed.

Als het inderdaad het paardje is die we bedoelen dan denk ik dat ik ook zo gereageerd zou hebben .
Of het nou een wedstrijd is met publiek en jury of niet.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:06

Idd, die haflinger maakt alleen maar misbruik van de situatie. Zo doet hij wel vaker tijdens wedstrijden (en in de les ook wel eens), en heus niet omdat hij het eng vind. Het is juist goed als ie eens aangepakt word, als je hem alleen zou terugnemen en ermee stoppen geef je hem zijn zin en doet hij het de volgende keer weer.

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:11

steeffie schreef:
Idd, die haflinger maakt alleen maar misbruik van de situatie. Zo doet hij wel vaker tijdens wedstrijden (en in de les ook wel eens), en heus niet omdat hij het eng vind. Het is juist goed als ie eens aangepakt word, als je hem alleen zou terugnemen en ermee stoppen geef je hem zijn zin en doet hij het de volgende keer weer.

Oei, wat haat ik dat beest Extreme duivel Haha! Maar van m'n rug heb ik eindelijk geen last meer Lachen Waarschijnlijk had ik mezelf na m'n val automatisch 'n verkeerde houding aangemeten om me aan de pijn te onttrekken. 1-2 Jaar later nog steeds last van m'n rug, wat dus daardoor kwam, dus naar de dokter geweest en nu heb ik weer 'n redelijke goede houding en minder last Lachen

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:12

ja , ik dacht al zoiets Haha!

en een haflinger moet je het soms wel een wat duidelijk vertellen, anders komt het niet door.
of je moet de hele proef met een wortel in je hand voor hem uitgaan rennen.
als ze eten zien zijn ze ineens erg volgzaam. Vork

moet je wel weer oppassen dat hij weer niet gewoon over je heen loopt, worteltje op eet en dan toch doet waar hij zelf zin in heeft. Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 09:55

Het blijft zowiezo moeilijk om een objectieve grens te trekken wanneer corrigerend gedrag nog kan, en wanneer je te ver gaat. Als ik Leonardo moet corrigeren, geef ik 'm een tikje met m'n spoor. Als ik Milena moet corrigeren, moet ik ze zes centimeter het spek in jassen anders vindt ze het alleen maar lollig... Haha!
Ik heb de situatie niet gezien en kan er dus niet over oordelen.
Toch blijf ik van mening dat als je vindt dat het te ver gaat, je daarvoor de juiste persoon aan moet spreken, al is het maar om hem of haar te vragen even een oogje in het zeil te houden. Achteraf heeft het geen enkele zin meer. ( OF je vraagt aan betreffende ruiter waarom hij of zij dat zo oploste).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 09:59

Dat had ik inderdaad moeten doen, helaas was ik als groom met mensen mee en vond ik het niet terecht om daar misbruik van te maken door daar stennis te gaan maken. Als het op eigen terrein was had ik daar zeker wel op gereageerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:47

Stennis maken heeft nooit zin, verlaag je nooit tot het niveau van een ander.
Geinteresseerd vragen waarom iemand iets doet, kan al veel meer helderheid geven. Bij negatieve reactie en/of geen verbetering, gewoon een official aanspreken of aan hem/haar vragen of het normaal is wat je daar ziet.