Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wingpearl schreef:Anya schreef:Ja maar je kunt de B niet overslaan, tenzij je al hoger dressuur gereden hebt. En ik heb nog nooit gehoord van de B over kunnen slaan omdat je het zo leuk doet in de westernsport.
Maar je mag gelijk gaan doen wat je leuk vind.. dressuur... en je hoeft dus niet eerst andere dingen te gaan doen....
Romkabouter schreef:Maar ik bedoel, waar gaat het nou over?
Wil je nou de sport bevorderen en iedereen die nieuw is maar in de laagste klasse te laten starten? Of gewoon realistisch zijn en iemand die een B proef kan rijden ook gewoon in de L3 toelaten?
Kom op zeg, het is L3 hoor, geen topsport
wingpearl schreef:Romkabouter schreef:Maar ik bedoel, waar gaat het nou over?
Wil je nou de sport bevorderen en iedereen die nieuw is maar in de laagste klasse te laten starten? Of gewoon realistisch zijn en iemand die een B proef kan rijden ook gewoon in de L3 toelaten?
Kom op zeg, het is L3 hoor, geen topsport
Helemaal met je eens!!
DubbelDun schreef:Volgens mij mag je nl ook pas een bepaald parcours springen als je qua dressuur ook je 'level' hebt gehaald.
)

Citaat:301. Een nieuwe deelnemer in de westernsport wordt ingedeeld in klasse L5, tenzij hij/zij verzoekt om plaatsing in een hogere klasse. Zo’n verzoek dient schriftelijk bij het WRAN bestuur ingediend te worden, en zal behandeld worden op de eerst volgende bestuursvergadering. Het verzoek wordt gehonoreerd indien er uit het bewijsmateriaal dat de deelnemer aandraagt in de ogen van het bestuur voldoende blijkt dat de deelnemer zich in de aangevraagde klasse kan manifesteren in de westernsport. Als bewijsmateriaal gelden o.m. controleerbare uitslagen van wedstrijden van andere verenigingen.

nielsd schreef:En als je nou gewoon een reiner bent? Wat heeft de wran dan voor je te bieden in de L4?
dropje2 schreef:Ik wil niemand voor het hoofd stoten of voor de schenen schoppen, maar persoonlijk vindt ik het Level 5 en 4 een prima opstap voor ruiters die verder willen komen, ook in de Reining! Nogmaals, als je fluitend door Level 4 wandeld, ben jij en je paardje toch klaar voor de Reining op Level 3?