Cer schreef:Marieke schreef:Hadden wij het hier niet over de open junior reining?
Nope...
Flauw he
Alida is toch open?

En junior trail is open

Anders heb je amateur junior trail
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cer schreef:Marieke schreef:Hadden wij het hier niet over de open junior reining?
Nope...
Flauw he

spatter schreef:marieke waarom schrijf je dan reining op?

dofuzz schreef:er wordt toch van een mug een olifant gemaakt dames en heren. voor diegenen die weinig reizen kunnen ook op internet vele wedstrijden volgen op de livestream. daarin zie ik dat over heel europa naar de moderne trail overgegaan wordt en dat dat relatief weinig problemen oplevert voor de overgrote meerderheid van de deelnemers, sr of jr.
een ander voordeel werd al aangegeven en dat is dat er voor haast elk obstakel thuis kan getraind worden. op show worden ze gewoon samengesteld en dat geeft de ruiter en het paard toch een voordeel.
verder slaat naar mijn mening romkabouter nagels met koppen ! noch in de Nederlandse wetgeving, noch in eender welke rulebook staat geschreven dat je niet vooraf mag trainen en je paard en jezelf voorbereiden. zoals ook al eerder gesteld is een show een plaats waar je het resultaat van je voorafgaande arbeid afmeet aan het oordeel van een (geschoold) beoordeler en aan de voorafgaande arbeid van anderen, waarbij je talent en fysische mogelijkheden van je paard in acht neemt. op wedstrijd gaan om op wedstrijd te gaan kan niet het doel zijn maar hoort het resultaat van te zijn.
maw breng je een jong paard naar bv Ghislaine Duchene (canadese, woont in Italie, meermaals EK trail, western riding,enz) gaat die anderhalf tot 2 jaar in training vooraleer die klaar en broke genoeg is om op wedstrijd te gaan. als zo iemand die moeite neemt, waarom moet men dan per sé in nederland op wedstrijd kunnen gaan met een paard wat amper zadelmak is (om het zo maar es te zeggen) om dan te klagen dat de proef te moeilijk is ?
trouwens is mijns inziens de beste manier om een jong paard te introduceren aan wedstrijdomstandigheden nog steeds de horsemanship (met zijn individueel en rail gedeelte). als je daar goed en makkelijk meekunt kun je aan trail, western riding, reining of whatever gaan denken
Splash schreef:Een aspirant springpaard stuur je ook niet een Z parcours in terwijl hij nog maar op B of L nivo zit!?

Romkabouter schreef:Splash schreef:Een aspirant springpaard stuur je ook niet een Z parcours in terwijl hij nog maar op B of L nivo zit!?
Dat klopt, maar dan doe je Z parcours toch ook niet omlaag omdat anders die paarden niet mee kunnen doen?
Jij had gewoon pech op die wedstijd, blijkbaar was er iets mis gegaan op die wedstrijd. Dat is natuurlijk wel jammer.
De open junior trail blijft natuurlijk wel open. Ik vind het ook geen reden voor schaamte als je met je juniorpaard toch die trail gaat doen en te moeilijke dingen gewoon overslaat
Sowieso vind ik het persoonlijk niet erg of slecht als iemand de keus maakt een hindernis over te slaan. Ik vind dat alleen maar netjes van de ruiter.
dofuzz schreef:en sport evolueert nu eenmaal op technisch vlak. daarom wordt er in de atletiek nu hoger en verder gesprongen dan ooit en sneuvelen snelheidsrecords

dofuzz schreef:Mee eens, maar de echte top is erg smal, de subtop een stuk breder en daarmee samenhangend het macho-gedrag om te hard/snel te willen presteren met net niet het juiste materiaal, waarbij we weer terug komen op het al eerder langs gekomen rijtje van 'kunde/kennis":de toppers in hun discipline beseffen dat ook en trainen navenant.
Romkabouter schreef:Niet meer

dofuzz schreef:en sport evolueert nu eenmaal op technisch vlak. daarom wordt er in de atletiek nu hoger en verder gesprongen dan ooit en sneuvelen snelheidsrecords

DubbelDun schreef:Met alle negatieve dingen die daar ook bij komen; sporthart, peesproblemen en nog wat zaken.
Dat een mens zichzelf dit aandoet moet hij weten, maar of wij het een dier aan mogen doen vind ik van een andere orde.

)