[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Diepenheim 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Wedstrijdverslagen SGW Diepenheim 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:21

Calypso gister voor het eerst ook.... Geeft iig aan dat ze het wel leuk vinden Lachen

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:23

Fred heeft het nu echt nog niet door Nagelbijten / Gniffelen Die staat nog braaf stil in het starthok, die heeft na hindernis 3 pas door wat de bedoeling is *LOL* Achja, zij heeft ook pas 3 crossen gelopen, en ben erg trots op d'r dat ze alles zo goed rondloopt Ja

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:24

TG heeft het ook nog niet helemaal door. Wel heeft ie op alle foto's zn oren naar voren en hij briest, denk dat ie het ook wel leuk vindt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:27

Calypso heeft het nu pas.. hij was echt onwijs druk gister. Vind het wel fijn dat dit weekend dressuur vrijdag is en cross zaterdag. Mooi rustig, maar ja wel 2x op en neer!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:28

Fred vind het ook echt geweldig. Die loopt ook de hele cross met de oortjes erop. Ze wordt wel erg sterk in de cross, en trekt erg aan op de sprongen, maar blijft wel controleerbaar Ja

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:30

TG is eigenlijk helemaal niet sterk, hij blijft mooi constant galloperen. Had ik eigenlijk niet van hem verwacht.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:31

Hier even mijn verslagje..

Ik had zo'n ontzettende zin in Diepenheim maar het werd uiteindelijk een kl*tedag!

Dressuur ging niet heel slecht, maar wel laatste plaats met 177 punt. Bianca had 192 punt en was eerste, dus het verschil vond ik niet zo erg (15 punt en een weigering is al 20 punt). Dus ik was nog positief. Springen ging slordig, zat zelf enorm te prutsen maar goed, uiteindelijk (maar) 2 balken. Even op Merel gewacht en toen samen naar de start gestapt.

Bij de start eerst langs de DA. Paard had een hartslag van 40 (!!) de dierenarts zei goh dit is meer een hartslag voor een die op stal staat Clown hihi. Nog wat losgedraafd en gegaloppeerd en daarna mocht ik starten. Start ging moeizaam, hij verstijfde even maar daarna vol gas naar 1. 2 ging goed, 3 echt netjes (was bang mn hoofd te stoten omdat hij nogal eens niet van een afsprong zakt maar springt hihi), 4 goed, 5 goed, 6 goed, 7 goed, 8 goed. Toen kwam 9 en hup meneer sprong het bordje eraf, dus weigering, opnieuw aangereden en goed gesprongen en daarna ook B, het huisje, doorgereden naar het water, water in keurig, waterval op ook goed met een kleine aarzeling (maar had hem vorig jaar gelukkig al gedaan), bos uit nr 12 goed, nr 13 goed, trackenrer 14 goed, molenwiek over het midden ook en toen door naar de afsprong (brr). Goed erop, gesprongen, keurige afstand en eraf (ik scheet in mn broek), hij ging er echt super af, juichend weer verder hihi, rest ging ook goed, lekker tempo (ik was nog positief). Toen kwam ik bij hindernis 22 en ik kreeg hem er niet heen en drijven drijven drijven maar hij stopte. Toen werd ik pissig want er was niks aan de hand, nog een keer aangereden en hij sprong, 23 en 24 en gefinished.

Sprongen waar ik tegenop zag gingen goed (sprong in het water wat toch altijd zwaar is en de afsprong) en dan een weigering op zo'n stom smalletje. Over het algemeen een goed gevoel. Ja bodem was af en toe kl*te maar goed dat kan nu eenmaal bij een SGW.

Toen kwam de uitslagenlijst, Merel was 2e ole ole!! Ik had FP staan (fout parcours) ik dacht huh heb ik iets gemist? Naar het secretariaat gegaan en uitleg gevraagd wordt er gezegd dat ik hindernis 9a niet gesprongen heb. Federatievertegenwoordiger erbij en hij kon alleen maar uitgaan van de hindernisjury. Naja ze hebben niks gezegd, me de cross niet uitgehaald (dat moet he als je een fout parcours rijd) en gewoon verder omgeroepen wat goed ging en wat niet (mijn moeder zei nog ja ik hoorde 77 goed op 10, 11, 12 enz... Ik was dus echt zwaar PISSIG!!!!! Nu nog steeds. 2 weigeringen is niet erg, het gevoel verder was goed, maar dat ze me een oor aannaaien en een fout toebedelen die ik niet heb gemaakt nou dat vind ik echt banketstaaf! Er was ook geen discussie mogelijk en ik weet zeker dat ik hem goed gesprongen heb omdat ik nog zo blij was dat de afstand naar B goed was (omdat je dit met lopen niet zo goed kon zien omdat ie toen nog voor de M stond). Dus al met al echt een klote gevoel over de cross en helemaal de manier waarop men me later nog behandelde alsof ik een of andere snotneus was die haar eigen fout probeerde recht te zetten, NOU ECHT NIET!!
Ik ga voor de herkansing en hopelijk een fijne afsluiting in Barchem.....

En ze waren ook mijn foto's nog kwijt................. Huilen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:33

Wat onwijs balen Caatje! Wel vreemd dat ze je het dan niet direct hebben gezegd!
Gister in de B was iemand (net voor mij) die maar liefst 3 foute passages had en mocht gewoon door rijden.

Smiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:34

Was dat een man? Op een iel paardje???

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:34

He, wat vreselijk balen Caatje. Je moet idd uit de cross gehaald worden als je fout rijdt. Nu heb je dus ook nog -2 aan je broek hangen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:35

Zou best kunnen.. ik was nummer 57 en hij starte 3 voor mij ofzo.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:36

Even alles doorgelezen, heb alles niet helemaal onthouden. Tong uitsteken

Mijn verslagje van gisteren:

We gingen om kwart voor 9 van huis weg. Mn zusje moest eerst dressuur rijden om 10.22 voor de B cat. E pony's. Een uur later moest ik dressuur. Ik was net goed en wel op het losrijterrein en ik moest eigenlijk al de ring in. Daar was ik dus nog echt niet klaar voor, kreeg ik nog 10 minuutjes en dan moest ik echt starten. Nou was dat niet zo'n ramp, maar mij is altijd verteld dat je ook gewoon op je eigen tijd mag starten als je dat wil. Had toch nog 186 pnt, maar hij liep niet fijn.

Daarna gelijk naar de trailer om me om te kleden en het paard om te kleden. Moest ook nog ontzettend nodig plassen en er stond zo'n chemisch hok op het weiland, dus ik daarheen. Zat er iemand al een hele tijd op, dus ik maar vragen of het wel goed ging. Misschien dat er iemand onwel was geworden. Maar die vrouw had dus ontzettende buikgriep. Laat maar, dan ga ik wel naar de manege Tong uitsteken Dus dat maar snel gedaan, daarna het paard op en wat inspringen. Parcours was niet erg hoog, dus heb niet zoveel gedaan. Daarna het parcoursje in, ging lekker en was foutloos.

Toen naar de start gestapt, nou ja, gedribbelt. Hij was al helemaal nat van het zweet toen ik daar bij de dierenarts kwam. Het lekte al van hem af. Ben eigenlijk wel benieuwd wat toen zn hartslag is geweest. Daarna nog een sprongetje gemaakt en verder gestapt naar de start. Daar moest ik nog wel een tijdje wachten en ik was aardig zenuwachtig. Maar eenmaal gestart was dat helemaal over. Hij pakte alles super aan. Zelfs alles in het water ging super. Gewoon in een galopje erdoor heen. En de hindernissen nam hij alsof het niets was. De molenwieken heb ik een dubbel van gemaakt. Wat ook nogal lastig was. Want na de eerste sprong dacht hij dat hij zo verder mocht. Maar goed, de 2e sprong nog wel gehaald. ( achteraf had ik beter het midden kunnen doen) Daarna naar de bult. Daar heb ik het alternatief genomen, omdat ik het nog niet helemaal vertrouwde met de afsprong. De ene keer doet hij het met gemak en de andere keer dan kan hij heel erg twijfelen. Dus ging maar gewoon voor safe. Alternatief koste wel veel tijd, want de bocht voor de bult kon je nauwelijks halen en daardoor stond je even stil. Maar goed, dat ging allemaal super. Toen weer verder en was het zo voorbij.

Helemaal foutloos! dus ik was super tevreden. Dit is pas onze 2e cross samen... Vorig jaar hebben we een ongelukje gehad in de cross van Barchem. Dus ik was helemaal super tevreden. Helaas wel 21 sec te langzaam. Maar dat kwam ook wel door het alternatief. Omdat ik daar stil kwam te staan en toen om moest draaien en weer verder.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:38

Wat poedersuiker Caatje!! Ach gut

Wat goed Tientjeh!! Haha!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:40

Scum schreef:
He, wat vreselijk balen Caatje. Je moet idd uit de cross gehaald worden als je fout rijdt. Nu heb je dus ook nog -2 aan je broek hangen!

Ja en daar ga ik dus een bezwaar-brief over sturen naar de KNHS want dat pik ik niet. Door de fout van de organisatie in Diepenheim die me eruit hadden moeten halen als ze van mening waren dat ik de hindernis 9A niet heb gesprongen, zou ik anders even 2 punten kwijtraken dat dacht ik dus niet!!!
Zij zijn fout maar ja geen discussie mogelijk.....echt ik was er zo pissig over ik kon wel brullen!!!!

EDIT: EN IK BEN NIET FOUT GEREDEN, daarom hebben ze me er ook niet uitgehaald..maar wel opgeschreven.... Huilen Huilen Huilen
Laatst bijgewerkt door Caatje1986 op 15-10-07 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:41

Rowo, was dat de man die na mij starte? Nr 53 had hij? op een klein bruin paardje? Die was er inderdaad voor een hindernis afgevallen en een paar weigeringen gehad enz. Want nr 55, was een vrouw van onze rijvereniging en die sprong zowat bij die man achterop. Want ze waren tegelijk bij de bult. en hij nam het alternatief en zij ging rechtdoor. En ze waren beide tegelijk aan de achterkant. Dus dat was wel even linke soep.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:43

Ja dat zou heel goed kunnen... Ik heb iig minstens 3x foutieve passage gehoord.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:44

Wat balen zeg Caatje! Vreemd dat je gewoon door mocht rijden..

Netjes Tientjeh! Super voor de 2e cross!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:44

Ja dat zou heel goed kunnen. Hij had ook een 4 jarige bij zich, die nog niet heel veel kende. En die hebben ze er inderdaad niet uitgehaald.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:45

Ik weet alweer wie dat dan is.. Een wat oudere man (40+ gok ik)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:46

ja, ook wel 50 + Die na mij starte was Henk Harkink, rijd voor Barchem

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:46

Ik denk dat hij dat dan is... maar 3x foutieve passage? Wat heeft die man dan wel niet gedaan onderweg?

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:47

IndianSummer schreef:
Wat balen zeg Caatje! Vreemd dat je gewoon door mocht rijden..

Netjes Tientjeh! Super voor de 2e cross!

Ja ik mocht doorrijden omdat ik niks fout deed, gewoon A en B sprong...maar de hindernisjury heeft aangetekend als niet gesprongen...snap je toch niet?! Ben er helemaal gefrustreerd van..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:48

Wel erg slecht van die hindernis controleur dan....

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:52

rowo schreef:
Wel erg slecht van die hindernis controleur dan....

Ja je snapt er niks van ik weet ook van mensen die weigeringen hadden die foutloos op de lijst stonden, kijk zij hebben geluk en ik zal geen namen noemen of iets zo kinderachtig ben ik echt niet, ik gun het ze van harte, maar voor mezelf vind ik het gewoon lomp omdat ik nu straks wel -2 krijg. Ik weet ook wie de hindernisrechter was maar ik heb haar niet aangesproken omdat ik geen stennis wilde maken of problemen wilde veroorzaken. En ik rijd nu al een tijd SGW en springparcoursen en ik weet echt wel wanneer je een hindernis wel of niet goed springt hoor!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:54

Dan was diegene er ook niet helemaal met zijn gedachten bij.