Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Judith_ schreef:Jammer dat mensen je mooie L-vestje niet zien op de wedstrijd onder je hestje.

Moragh schreef:De eerste wedstrijden met hem zullen wel opletten en uitproberen worden, want alles is nieuw.
Omdat dit nog niet eerder geoefend is kan zo'n paard wel wat herrie gaan maken, maar ik denk dat mensen zich daar minder aan storen als het paard duidelijk gecorrigeerd wordt.
Als mijn paard (zoals mijn vorige hengst) blijft brullen, ondanks toch goed optreden ertegen, zal je dus concliesies moeten trekken: als het paard goed genoeg is om te dekken moet je je afvragen of je dan weldeze sport moet doen, en (in het meerendeel van de gevallen) als het paard geen vaderdier is, gewoon castreren!
Bij Sam ga ik dat er niet uit krijgen en ik corrigeer hem ook niet. Hij heeft al zo'n berg stress op wedstrijd, dat dat hinniken wel mag. Voor de rest moet hij wel blijven luiisteren naar zijn baasje, en daar ging het in Leersum een beetje mis...
. De eerste wedstrijd was het spannendst, we wisten absoluut niet hoe hij zou zijn en hielden er dan ook rekening mee dat we helemaal niet zouden kunnen starten (mocht zijn gedrag te erg/gevaarlijk zijn:\ ).
. Hij was aan het hinniken, keek om zich heen en moest natuurlijk laten zien hoe stoer hij wel niet is, maar verder was er niets aan de hand
.
Ik denk dat als je teveel afstraft, dat het paard het op een gegeven moment niet meer leuk gaat vinden. En het lijkt me dat je paard, al helmaal als je endurance rijdt, het wel leuk moet blijven vinden
. 
Citaat:Dat brullen vind ik ook niet zo erg. Het blijft een paard, en zolang hij met z'n aandacht bij mij blijft, mag hij van mij best de meiden naroepen
iepsel schreef:Met twee gebroken vingers en een gekneusde heup heb ik toch besloten om de wedstrijd te gaan rijden omdat ik anders waarschijnlijk nooit weer een wedstrijdterrein had betreden. Ook dat was de eerste 10 km een groot drama.
en dat met twee gebroken vingers en een gekneusde heup???, hoe bedoel je een bikkel, wel erg stoer!!! Judith_ schreef:maar hoop dat het duidelijk is dat niet iedereen het gebrul op prijs stelt