[WN] I Cee Diamonds

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

4pleasure

Re: I Cee Diamonds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:04

jeetje zeg wat een vervelend verloop zeg! Heb je vandaag al verder wat gehoord? Ik zou er ook op aandringen dat je eigen DA dagelijks contact blijft houden met waar Ice nu staat. En ik mag aannemen dat ze niets meer doen voordat ze overlegd hebben!! Daarbij zou ik toch een beetje aandringen daar met de verzekering dat je zoveel mogelijk info los krijgt!! Ik zou al om enkele dingen op schrift vragen en zeggen dat je verzekering daar om heeft gevraagd ivm het dekken van de schade, zo zou ik proberen alle info los te krijgen. Ook zou ik zo snel mogelijk richting de kliniek gaan waar die staat (althans dat zou ik doen)

Hopelijk verloopt het krijgen van info vanaf nu dat je DA erbij betrokken is beter.

Heel veel succes en hopelijk kan ie snel naar huis toe komen om daar op te knappen!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 20:24

Ik weet dat mijn verzekering nu alles zou moeten hebben. Dat mijn arts bijna alles heeft hij mist nog foto's die per mail verstuurd zijn. Dat zullen ze vanavond nog doen kreeg ik net per sms uit duitsland. Zelf moet ik nog het hele report krijgen. Over ice veder heb ik niks vernomen vandaag. Ze wisten ook nog niet zeker of de kweek al klaar zou zijn. Ik ga ervan uit dat ik morgen meer hoor. Anders hang ik na 13.00 uur aan de telefoon.... Mijn arts komt morgen hier een van onze merries scanne en zal ik ook wel meer horen...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:29

ik volg je verhaal op de voet!
Wat fijn dat je DA zo meewerkt met je!

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:12

Cheveyo schreef:
ik volg je verhaal op de voet!
Wat fijn dat je DA zo meewerkt met je!

inderdaad!

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:45

anika schreef:
Heb gebeld vanochtend al met een advocaat die van alles op de hoogte is van paarden Wensing(k) Ten eerste kan Nederland niks doen aan duitsland dus zou ik een advocaat in duitsland moeten zoeken. Ten tweede waar men werkt worden fouten gemaakt zal 9 van de 10 keer de uitspraak zijn. Zei zeggen kortom dat je geen voet hebt om op te staan.

De verzekering kan ook niks doen.

Ik wacht nu nog op telefoon van de lingenhoeven en op telefoon van mijn DA die met de clinic belt die kon om 17.00 uur bellen...

Ik ben onder tussen aan het kijken naar een ticket om naar duitsland te gaan en ben aan het bellen met een transport bedrijf nederlander daar waar ik mee terug kan reizen met ice in de vrachtenwagen. Maar wil eerst weten wat lingehoeven zegt en mijn arts...

Het is een groote puin hoop!

Stelletje kl**tzakken daar!
Hoezo ,laat je je paard niet in duitsland staan ? Het is ziek ,en de dierenartsen probeeren daar zijn leven te redden .Trouwens als je,je paard naar buitenland in training zet zou je toch de verzekering voor die tijd op orde moeten zetten.Wat is met Rudi Kronsteiner? Ondersteund hij je niet bij de communicatie met de duitse Paardenclinic/Dierenarts ?
Laatst bijgewerkt door Magic27 op 17-07-07 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:50

Je kunt alles nog zo in kannen en kruiken hebben voor je gevoel maar bij dit soort gebeurtenissen kom je er vaak pas achter wat er nog onduidelijk was.
Kijk maar eens als er een deel van een mensenpaar overlijdt, als die geen en/of rekening heeft met een ander dan kan je niet eens aan de rekening komen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze gezien deze gang van zaken haar paard graag in Nederland zou willen hebben. De communicatie met de kliniek werkt blijkbaar niet naar behoren. Ook kan ik me voorstellen dat ze hem daar zou willen laten staan, niet vervoeren maar zorgen dat je daar het naadje van de kous te weten komt.

Zo te zien komt ze een stuk verder met de hulp van haar eigen DA, de is ook nog eens medisch onderlegd dat scheelt voor het advies en dergelijke.

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:56

De artsen doen daar ook maar gewoon hun werk ,haar trainer is duits , dus rustig nou maar .Een paard met zo een gewrichtsaandoening laad je niet voor bijna twee dagen op een trailer en dat nog alleen voor je eigen vertroetel gevoel ,dat vind ik een beetje erg egoïstisch.We zijn toch niet meer in het pennyponytijdperk.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:20

wat nou rustig nou maar?
.......
Dat ze nu meer info heeft is pas vanaf de laatste paar berichten, daarvoor was het nog meer gissen dan weten wat er aan de hand is als ze dat al kwijt wilden. Dat kan je zelf ook lezen. Ik weet zelf ook dat Rudi duits is Knipoog.

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:39

Ik denk niet dat dierenartsen iets niet kwijt willen.Soms weet ook een DA niet direct een antwoord .Gewoon daar laten staan tot dat het ventje weer een beetje bovenop is ,want het vervoer naar nederland is te zwaar .Hij is al verzwakt genoeg van de operaties daar .Even rationel denken en niet emotioneel Vriendjes zijn?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:52

Magic27 schreef:
Ik denk niet dat dierenartsen iets niet kwijt willen.Soms weet ook een DA niet direct een antwoord .Gewoon daar laten staan tot dat het ventje weer een beetje bovenop is ,want het vervoer naar nederland is te zwaar .Hij is al verzwakt genoeg van de operaties daar .Even rationel denken en niet emotioneel Vriendjes zijn?

dit was in het begin niet eens duidelijk!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 00:04

zucht..laat ook maar Magic Lachen

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 07:31

Magic27 Ik ga hier geen veder uitleg over geven. Als je goed het topic heb gelezen zal je niet zulke opmerkingen maken. Dat is alles wat ik erover kwijt wil. Cheveyo en Liezel1 bedankt. Knipoog

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 09:57

Goed news kreeg ik net.

Ice maakt het goed. Loopt goed op het been en heeft 37,9 en lijkt tevreden te zijn. Eet en drinkt goed...

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:19

anika schreef:
Magic27 Ik ga hier geen veder uitleg over geven. Als je goed het topic heb gelezen zal je niet zulke opmerkingen maken. Dat is alles wat ik erover kwijt wil. Cheveyo en Liezel1 bedankt. Knipoog

Ik heb de topic heeeeel aandachtig gelezen ,en ik snap ook best dat je je zorgen maakt .Maar een schuldige zoeken voor deze afloop van zaken is ook niet eerlijk .Het ventje maakt het goed dus laat alles maar bezinken ,sterkte Ach gut

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:27

Karolien, goed nieuws om te horen! Eten en drinken is belangrijk voor het tevreden gevoel.
Dat baart je weer wat minder zorgen, we blijven duimen hoor want hij is er nog niet Knipoog.

nice_cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:42

Goed nieuws! Ik hoop zo dat hij snel weer naar huis mag zodat jij ook weer een beetje rust hebt! Echt vreselijk!! Ik vind het al erg al heeft mijn paard een wondje Tong uitsteken! Ik hoop snel iets te horen! STERKTE!!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:36

Kreeg net bericht over ice. De kweek die ze uit de bult hebben genomen vertoont geen bacterie dus dat is goed. Hij voelt zich veder ook goed en lijkt happy zeiden ze. Na het weekend beslissen ze of ie naar huis mag. Dan zou ie woensdag met Rudi mee op transport gaan want die vertrekt dan richting Engeland en zet Ice bij ons af.. Ik ben dus heel hard aan het duimen dat me ventje vanaf woensdag/donderdag in zijn eigen stal staat. Ik vlieg alleen wel Vrijdag naar usa dus de oppas en de arts hier zouden even op hem moeten passen.. Ik ben pas 5 augustus weer terug... Maar goed als ie bij Rudi blijft staan is het dezelfde situatie en nog krijg ik elke dag respons van het thuis front..

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:57

Hoe kun je nu aan weg gaan denken als je ventje thuiskomt na alles wat hij heeft mee gemaakt.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:02

Om heel eerlijk te zijn snap ik dat ook niet zo...
Het is blijkbaar nogal kwetsbaar en ontsteking gevoelig. Het heeft serieuse aandacht nodig. Ik zou ook niet zomaar weggaan en het in handen van een oppas laten.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:10

Marieke schreef:
Om heel eerlijk te zijn

Dit vind ik zo een mooi begin van een bericht.
Lees hem wel vaker en dan moet ik altijd ff nadenken en vraag me dan af als deze zin er niet bijstaat zijn de dingen die dan geschreven worden niet helemaal eerlijk bedoeld?????
Of is deze zin vooral bedoeld om aan te geven dat het erna geschrevene wel eens niet helemaal positief op gevat zou kunnen worden door de aangeschrevene.

Ik gebruik die zin nooit,maarja ik ben dan ook altijd eerlijk.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:15

Rob_H schreef:
Marieke schreef:
Om heel eerlijk te zijn

Dit vind ik zo een mooi begin van een bericht.
Lees hem wel vaker en dan moet ik altijd ff nadenken en vraag me dan af als deze zin er niet bijstaat zijn de dingen die dan geschreven worden niet helemaal eerlijk bedoeld?????
Of is deze zin vooral bedoeld om aan te geven dat het erna geschrevene wel eens niet helmaal positief op gevat zou kunnen worden door de aangeschrevene.

Ik gebruik die zin nooit,maarja ik ben dan ook altijd eerlijk.

Dat is een goede vraag...
Ik denk dat het is omdat wat volgt niet iets positiefs is.. het werkt misschien wat verzachtend Clown

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:42

Ach,..het handige van een oppas is, is zou het weer slechter gaan , je weer iemand anders hebt om naar te wijzen .
En DAT is dan toch weer een gerustellende gedachte,.........

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:14

jessiejanes schreef:
Ach,..het handige van een oppas is, is zou het weer slechter gaan , je weer iemand anders hebt om naar te wijzen .
En DAT is dan toch weer een gerustellende gedachte,.........

dit is bot, je weet toch niet wat ze gaat doen in Amerika

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:31

meissielief schreef:

Of gewoon eerlijk,maarja daar is over te redetwisten.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:47

meissielief schreef:

Jawel, staat op Bokt Clown

anika schreef:
Nou Gunners Crome Sun van ons die bij mike staat gaat een try out wedstrijd starten. De Dixie futurity in Alabama. Wij gaan daar natuurlijk kijken! Daarna evalueren hoe we veder gaan met onze kanjer.... Dan ben ik 5 dagen bij Mike op de ranch waar ik verschillende paarden ga rijden en fanatieke training krijg. Ook met mijn eigen paardje daar...

Sherry vertelde ik van onze reis en heeft me gevraagd ook bij haar op de ranch te komen rijden dus daar ga ik ook 4 dagen trainen en rijden... Daarbij hebben we een hoop te bespreken over de reining sport en de toekomst. En allerlei andere zaken die we te bespreken hebben. Zo gaan we lunchen en zal ik worden voorgesteld aan mensen die ik nog niet ken. En noem maar op wat ze allemaal in peto heeft.

Dus je begrijpt dat zo'n reisje erg vervelend is! Knipoog

Maar we zullen elkaar daar af toe wel zien want in November/December ben ik er weer....