Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lisette schreef:
Even iets anders wat een ontzettende onzin dat een paard altijd graag buiten staat. Met dit weer hebben ze het echt na een uurtje wel gezien en willen ze maar wat graag binnen. En dat een paard de hele dag in de wei moet staan is ook iets wat tussen de mensen zijn oren zit. Ik zal eens een voorbeeld geven. Op onze manege gaan de paarden ma-za 's ochtends naar buiten van 8 tot 1. Dan komen de mensen voor hun paarden en gooien ze weer naar buiten. Met het commentaar vind mijn paard heerlijk in de wei. Tja en als ze dan volgende ochtend weer naar buiten moeten hebben ze geen zin en moeten ze er zelfs met een zweep achteraan om ze in de wei te krijgen. Dus trek je conclusie.
Ik maak die van mij echt niet blij met de hele dag weidegang.
doodeng.... maar goed...mijn mening.... en haar verantwoording dan...

Carys schreef:
Goed voorbeeld om te laten zien dat een paard al geen paard meer is. Maar ja, het is natuurlijk veel leuker om de hele dag op 3 bij 3 te staan en strootjes te tellen!
Hebben ze buiten wel voldoende gras, of is het alleen maar een weitje paardemest. En over het weer, met een regendeken op wil nog wel eens helpen. Die twee van mij hoef ik echt niet midden op de dag naar binnen proberen te krijgen, ze zitten goed ingepakt en zijn druk met grazen. Geen tijd voor mij want wij zijn paarden.
Mijn conclusie, neem een barbie paard!
Dus gras gaat toch boven regen
geen idee, het zal waarschijnlijk meer bij mij tussen de oren zitten, maar wat heb je aan verkouden paarden..... Carys"]
[quote="Lisette"]
Even iets anders wat een ontzettende onzin dat een paard altijd graag buiten staat. Met dit weer hebben ze het echt na een uurtje wel gezien en willen ze maar wat graag binnen. En dat een paard de hele dag in de wei moet staan is ook iets wat tussen de mensen zijn oren zit. Ik zal eens een voorbeeld geven. Op onze manege gaan de paarden ma-za 's ochtends naar buiten van 8 tot 1. Dan komen de mensen voor hun paarden en gooien ze weer naar buiten. Met het commentaar vind mijn paard heerlijk in de wei. Tja en als ze dan volgende ochtend weer naar buiten moeten hebben ze geen zin en moeten ze er zelfs met een zweep achteraan om ze in de wei te krijgen. Dus trek je conclusie.
Ik maak die van mij echt niet blij met de hele dag weidegang.
[/quote]
Goed voorbeeld om te laten zien dat een paard al geen paard meer is. Maar ja, het is natuurlijk veel leuker om de hele dag op 3 bij 3 te staan en strootjes te tellen!
Hebben ze buiten wel voldoende gras, of is het alleen maar een weitje paardemest. En over het weer, met een regendeken op wil nog wel eens helpen. Die twee van mij hoef ik echt niet midden op de dag naar binnen proberen te krijgen, ze zitten goed ingepakt en zijn druk met grazen. Geen tijd voor mij want wij zijn paarden.
Mijn conclusie, neem een barbie paard!
[/quote]
Weet je wat het grappige is ik heb een barbie paard. De mensen die mij kennen weten wel wat ik bedoel.
Kijk ik wist natuurlijk dat ik zulke reacties over me heen zou krijgen maar dit is gewoon mijn mening gebaseerd op ervaring. Elk paard is anders dus niet elk paard waardeert het om de hele dag buiten te staan graswei of zandwei. Wat betreft dat inpakken mijn bokje heeft zijn winterdek al om aangezien hij een enorme koukleum is, is tevens thermodek dus ook nog goed te doen met 15 graden. Na een half dagje wei wat hij zo goed als dagelijks krijgt wil meneer graag naar binnen.
[quote="Carys"]
[quote="Lisette schreef:Ik maak die van mij echt niet blij met de hele dag weidegang.

Dance schreef:Nog wat vergeten, stom hoor.. Hoewel je dan weet welke hengst er dan op geweest is ben je bij Quartjes wel verplicht parentage verification te doen dacht ik zo. Ik weet niet hoe dat bij de paints in zijn werk gaat. Bij de Appaloosas is het ook zo.
. We rijden elke dag in een overdekte (dus niet binnen) bak en in het weekend gaan we lekker in het bos crossen of lekker lang teugeltje een uur of 3 lekker trutten
. En verder heeft ie de hele dag hooi hangen dus daar is het hem ook niet om te doen om buiten te komen. Hij komt op mij erg gelukkig over en is ook erg braaf en ziet er super goed uit, dus om nou te zeggen dat paarden die bijna nooit los komen niet gelukkig zijn vind ik wel erg ver gaan.