Veel stappen op asfalt slecht voor de gewrichten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Re: Veel stappen op asfalt slecht voor de gewrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:56

Ik stap en draaf vrij vaak over asflat. Zolang mijn paard blootsvoets loopt is dat geen enkel probleem. Ik doe het nou juist expres, krijg hij mooie sterke hoeven van. Met een paard op ijzers zou ik het nooit doen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:01

Cheveyo schreef:
Esperanza schreef:
Ik gaf antwoord op een vraag van Laura, of haar paard gevoelige zolen kon krijgen door het stappen op het harde, maar dat is niet zo. Artrose is een ander verhaal, komt ook niet door overbelasting van de voorhand. Artrose heb ik niet zo veel *lees geen* verstand van eigenlijk.

Maar je zegt het wel en dat is niet juist Knipoog

Was ook eingelijk meer in de strekking van, dat wat ik getyped heb niet over Artrose ging.

Beetje onhandig geformuleerd... Bloos

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 19:28

Bedankt voor alle reacties Lachen Femcke lijkt beter te lopen met de zooltjes, maar nog niet 100% goed. De gevoeligheid is denk ik ook niet van de ene op de andere dag opgelost. We doen gewoon rustig aan en ik rij op het moment alleen wat in de bak en eigenlijk vooral stappen. Begin er nu wel een hard hoofd in te krijgen dat ik 6 mei in Ommen kan starten...Wacht deze week nog af en anders moet ik me afmelden denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:54

Als je twijfelt moet je niet starten. Beter thuis blijven en een gezond paard over houden dan toch starten en halver wegen moeten stoppen. Dat is voor beide niet fijn, en dan bedoel ik nog geen eens lichaamlijk.

Ik denk ook niet dat het in een keer beter zal worden, dat zal wel tijd nodig hebben.