Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jolande schreef:Mijn vraag is alleen waarom je denkt dat een paard harder in de mond wordt door een dunner bit. Dan doe zo'n ruiter toch wat verkeerd, zo ongeveer alle westernpaarden die ik zie lopen zijn super zacht in de mond en geven vrij eenvoudig na en blijven ook goed lopen als de druk op het bit weg is. Ik denk eerder dat ze afgestompt raken van bv constante druk in de mond met een dik bit.
mikeyfreak schreef:maar misschien maak ik me ook wel druk om niets... maar ik weet van mezelf dat ik m'n pony af en toe wel (redelijk stevig) in z'n mond moet pakken omdat hij anders aan de ren gaat... misschiein is het een totaal verkeerde manier maar ik heb werkelijk alles al geprobeerd maar m'n paardje loopt gewoon heel hard door....en dat is echt niet omdat ik hem stevig in z'n mond rij maar omdat het gewoon een giga drammer is!!![]()
Waratje schreef:Alternatief is om een touwtje om de hals te leggen en het remmen daarmee te doen, druk op de borst werkt vaak erg goed als rem en dan houdt je de mond gevoeliger.
mikeyfreak schreef:Waratje schreef:Alternatief is om een touwtje om de hals te leggen en het remmen daarmee te doen, druk op de borst werkt vaak erg goed als rem en dan houdt je de mond gevoeliger.
wat bedoel je daar mee?? gewoon zo'n touw om z'n hals als dat ze bij NH wel eens doen???
en dan diep zitten en daaraan druk geven??
groetjs

mikeyfreak schreef:waratje is dit het idee?
(dan voor mij wel met hoofdstel en zadel...)
groetjes