[WN] Wedstrijdmentaliteit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Re: Wedstrijdmentaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:50

Ik denk dat Iski met doorgaan na een DQ voornamelijk op het onderdeel trail doelt?
In Zuidwolde hadden verschillende combinaties (pro's en ama's) moeite met de brug, waarschijnlijk omdat daarna een oranje zeiltje op de grond lag.
Tja, ik heb me langs de kant ook af zitten vragen hoelang je door moet gaan met proberen, zonder dat het vervelend wordt voor toeschouwers, andere deelnemers en jury.... Scheve mond

Bij het springen word je na 3 weigeringen uitgebeld Tong uitsteken Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:16

Maar je kunt toch ook doorgaan met trail en dat zeiltje dan overslaan desnoods? Die DQ heb je toch al. Ik zou wel doorgaan, maar eventueel om een enge hindernis heen en dan thuis verder proberen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:17

Anya schreef:
Maar je kunt toch ook doorgaan met trail en dat zeiltje dan overslaan desnoods? Die DQ heb je toch al. Ik zou wel doorgaan, maar eventueel om een enge hindernis heen en dan thuis verder proberen.

Het ging mij om het blijven proberen... Tong uitsteken

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:21

Ik vond het wel een beetje een eng onderdeel. Voor het zelfde geld glijd het paard met zijn voet onder het onderste plankje van de brug door. Nou dan heb je wel wat. Gelukkig ging mijn stippel wel over het zeiltje. Maar ik vond het wel link dat het zo dicht op elkaar stond.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:23

@WB ja dat houdt een keer op.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:41

iski schreef:
Romkabouter schreef:
*thanx Iski, kan ik weer slapen vannacht Haha!*

Oh jee...wanneer de nachtrust van onze onvolprezen kabouter af gaat hangen van mijn respons...ik vrees dat ze dan in De Efteling een psychiatrische afdeling bij moeten gaan bouwen... Haha!
Iemand een leuke naam voor zo'n afdeling?....

heksenhuis Schijnheilig

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:52

iski schreef:

dat is dus iets wat ik altijd erg vervelend vind, dat je er over wilt hebben of zeueren etc best, maar ga niet staan wijzen je lijd dara iemand hele erg mee af, je weet namelijk absoluut niet waar iemand het over heeft. en ik heb al geleerd als heeel heel klein meisje dat ik niet mag staan wijzen....

Sorry hoor...ik vroeg alleen maar waar ik de toiletten kon vinden.... Haha!
[/quote]
volgens mij ging het hier over je mond dichthouden ivm klonten modder, als ze daar zijn mag je weer praten Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:04

tja en idd die line-up vind ik dus ook slecht maar bedenk me nu dat ik mezelf daar zaterdag ook schuldig aan gemaakt heb bij de hm beginners...
doorrijden niet dat kan ee goede training zijn voor bep problemen die je niet tui op kunt lossen, zoals stuiteren in ene line-up oid
alleen heb ik dus zaterdag wel wat ruk en pluk werk in de reining gezien dat ik liever had gehad dat ze wel gestopt waren
misschien niet aardig om te zeggen maar met zo veel spanning kan het wat mij betreft geen juiste training zijn
verder ach ben ik maar een domme beginner die vast veel commentaar gekregen heeft en die het heerlijk vind om commentaar tegeven onder het motto de beste stuurlui enz Knipoog

edit: typodrama
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 14-08-06 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:14

chris (knol) lost dat heel simpel op, die fluit je eruit met een scheidsrechterfluitje Haha!

maar eigenlijk ben je dan inderdaad al te lang door gegaan
je voelt ,als je je paard goed kent, toch wel of het zin heeft om verder te proberen zodat het gaat lukken of dat het hopeloos is
hier in de buurt wordt dan vaak vlak voor de prijsuitreiking nog even geoefend door de ruiters
bijvoorbeeld als de brug niet wil, even een ervaren paard voorop en de rest er achteraan
die tijd is er eigenlijk altijd wel voordat de uitslag bekend is

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:32

hihi.. schiet me ineens iets te binnen.. over lineair denken gesproken...
Gister Dot gelongeerd en op een gegeven moment (meisje heeft nog niet veel conditie) merkte ik dat ze terug wilde vallen uit de galop. Dus ik spoorde haar aan door te gaan en zei er bij 'nog 1 rondje'... maar dat rondje liep ze zo goed dat ik toen dat rondje af was zei 'nou héél even door nog dan...' Daarop volgde, precies op het punt waar dat rondje eigenlijk afgelopen was, een giga bok met d'r kont mijn richting op en een blik die me als bliksem had kunnen treffen, zo dodelijk.. ze hobbelde nog wat na en ging toen in draf met zo'n blik van 'je had gezégd nog 1 rondje!!'... echt, zoals dat ging was het of ze precies had begrepen wat ik gezegd had en er op reageerde...
(ok.. en ik weet ook wel dat dat waarschijnlijk toeval is, maar ze IS wel erg slim, dus wie weet denkt een paard toch meer lineair dan we (willen) weten?)

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:40

Ik ben van mening dat paarden tot een bepaald niveau lineair kunnen denken.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:39

WB Haha! Het was een blauw zeiltje... vraag maar aan jos, want solanos gaat wel over een oranje zeiltje Haha! Clown Clown

Ik vind dat de deelnemers een kans mogen hebben om het te proberen, gaat het te lang duren zal de jury je er heus wel op wijzen, dat het voor de toeschouwers zou kunnen gaan vervelen......betalen zij de onderdelen????
Ik vond het zelf als trailruiter heel intresant om te zien hoe de A `r en de O`r met zullke dingen omgingen, is leerzaam... en geen sensatie!

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:24

Ik vind dat het aan de situatie ligt...tja, was je paard vervelend?? kun je je paard hier op corrigeren door toch even door te rijden?? Of waren het jouw hulpen die verkeerd gegeven werden? Is je paard echt bang?? of zit hij met je te spelen?? is het een grote show of een kleinere?? Allemaal dingen waar het vanaf hangt....

Maar een volledig trail parcour afrijden terwijl je bij de eerste hindernis al een DQ hebt, kan saai worden ja, een reining pattern is heel wat sneller afgelopen ondanks een DQ.

Best moeilijk, hangt toch van de situatie af.