Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anya schreef:
Ik zou er altijd voor pleiten om als je het niet zelf wilt doen, je paard en jezelf in training te zetten. Alleen het paard helpt niet meestal.
Tenzij het een wijze is om trainers van brood te voorzien, maar persoonlijk denk ik dat die ook meer baat hebben bij een geslaagde zadelmakperiode samen met de eigenaar. Ter voorkoming van opduikende problemen in een ietsjes later stadium.

Citaat:Hier ben ik het helemaal mee eens. Alleen je paard ergens in training zetten heeft geen zin, de ruiter zal zelf mee moeten groeien. Dan kan je ook in de gaten houden wat er gebeurt en hopelijk op tijd ingrijpen als het misgaat.

dan jijzelf natuurlijk. Als ik het idee had dat het alleen goed zou gaan als ik er met mijn neus bovenop stond, ging mijn paard er gewoon niet naar toe.

Cer schreef:Ik zou het alleen maar een blijk van interesse vinden als iemand komt kijken naar zn eigen paard...
) aan het eind van die periode mee gegeven, zonder dat de eigenaar er zelf op had gereden of mij had zien rijden. Dit voelde erg vervelend, ook al heb ik hier herhaaldelijk op aangedrongen. 

Anya schreef:Ik bedoel maar... Krista is dus zo'n voorbeeld. Barry ook. Er zijn er genoeg die het juist fijn vinden dat je vaak komt. Persoonlijk vind ik dat de betere trainers.
. Soms past de trainer e.e.a. ook iets aan aan mijn rijstijl...iedereen zit net ff anders cq rijdt net ff anders. Het telkens rijden op je paard dat in training staat is super leerzaam. Moet er niet aan denken als ik pas erop was gegaan na afloop van de training......
. Nu moet ik wel, anders wordt mijn paard in training heel nijdig en/of ik krijg juist bijna geen reactie of juist veels te veel!
(jaja eentje met karakter hihi). Super leerzaam, mijn andere paard train ik zelf en gaat nu ook een stuk beter, gek he
!!!