Mikey: echt super balen van die jury!! Lijkt me verschrikkelijk om nog nieteens te mogen springen/crossen!
Missmuts: nog gefeliciteerd! Het ging een beetje snel na de prijsuitreiking...
Verder hebben wij een best leuke dag gehad. Floor, Patries, Lielle en Missmuts nog gesproken

Die golfkarretjes waren idd best wel leuk

maar geen overbodige luxe, was toch nog een behoorlijke afstand. Mijn verslag(je):
Ik heb jammer genoeg gemengde gevoelens overgehouden aan Maarsbergen... Effe vooraf: vanaf nu controleer ik ALTIJD binnen een halfuur de uitslagen... Je raadt het al: wij zaten helemaal happy (lees moe en voldaan haha) aan de frieten te wachten op de prijsuitreiking, toen men omriep dat de uitslagen ophingen. Aangezien dat toch weer n stukje lopen was en wij ervan overtuigd waren dat ik 4e of hoger was, bleven we zitten. Wij waren dan ook zeer verbaasd dat ik helemaal geen prijs had tijdens de prijsuitreiking!!! Ik na de prijsuitreiking direct naar de omroepster om de uitslaglijst te zien: hadden ze me bij mijn springuitslag een x neergezet en stond dus als uitgesloten!!!

Wel met crosstijd?!? Maarja, bleek dus een foutje van het secretariaat te zijn. Helaas pindakaas waren de prijzen dus al vergeven, maar ze hebben de uitslag dus wel aangepast (zeer leuk voor mijn Vievalavie stand: 14e samen met Sabine!). Dus eigenlijk was ik eerste zonder dat iemand het daar wist, ik kon zo door de grond zakken…

Een verontschuldiging van de organisatie wel netjes geweest, maar die waren veel drukker met hun biertje... Rob vertelde ons dat er een regel is dat je binnen een halfuur na bekendmaking van de uitslag protest kunt indienen. Nou, dat vergeet ik dus nooooit meer!
Verder was het wel echt een hele mooie wedstrijd. Dressuur ging goed: 4e. Springen ging foutloos en ik kreeg zelfs lof van de jury (helaas hebben zij eerst een streep door mijn naam gezet omdat ik niet op volgorde maar op mijn starttijd sprong; ze liepen 10 minuten voor. Hierdoor dacht het secretariaat naderhand dat ik niet gestart was of zoiets, konden zij mij ook niet echt meer duidelijk maken).
De cross was best wel pittig, maar ik vond het wel eindelijk een echte uitdaging! De meeste hindernissen stonden best aan de maat. Ik heb Pasjha niet vol laten gaan, maar beheerst gereden ook omdat ik de laatste tijd vaak wel erg snel ben geweest. Hindernis 1, 2 en 3 gingen netjes. Voor 4, de flinke trakhener, heb ik Pasjha even goed opgesloten en spoor gegeven, maar hij wilde toen op het laatste moment toch erlangs springen. Omdat ik toch over de trakhener wilde, sprong hij uiteindelijk een beetje schuin erover richting bredere greppel. Hierdoor belandde hij met eén achterbeen in de greppel (zag er aan t publiek te horen beetje eng uit), maar gelukkig voelde hij daarna toch gewoon goed aan en ben ik dus doorgereden. 5 het bielzen hindernis sprong super, 6 hooiruif en 7 triple ook fijn. Voor het water heb ik Pasjha goed teruggepakt en er netjes voorgezet en hij sprong er toen ook netjes in. 9 het hondenhok sprong wel ruig

. Daarna kwam het landhek 10 met de dubbel met punt 11ab, dit ging ook netjes. Daarna 12 de katapult, hier heb ik ietsie teveel opgesloten en op de binnenkant gereden omdat de hindernis zo in de bocht lag en ik zeker geen langsloper wilde. Hierdoor raakte ik de katapult aan de binnenkant, maar gelukkig niet zo erg dat ik uit balans raakt of zo. 13ab waren 2 flinke kasten met de laatste met water erop. Op a kwam ik wat dicht erop, maar verder sprong deze fijn. 14abc was ruig; boom, bergaf, greppel, bergop, verpl. doorgang, bergaf, greppel, bergop, boom. 15 op-afsprong ging netjes. Hierna zag ik dat ik wat door moest rijden (met dank aan Lielle

d’r crosshorloge, kon de mijne niet vinden…) dus effe op t laatste rechte stuk klein sprintje. 16 triple goed en toen snel over de laatste muur en op 5.46 gefinshed, precies netjes 3 seconden binnen de tijd.