[SGW] SGW Maarsbergen: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FenDT

Re: SGW Maarsbergen: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:25

Ik heb afgelopen vrijdag bij de B pony's bij hindernis 14 gestaan, SAAAIE triple waar IEDEREEN overheen ging. Huilen Toen heb ik nog geringmeesterd met een ander meisje bij het springen dus zal veel van jullie wel gezien hebben. Toen heb ik nog geringmeesterd bij de cross voor B paarden. Ik ben pas 14 dus deed dit allemaal met een ouder meisje.. Bloos Heb idd via de walkietalkie (Sorry voor het woord Tong uitsteken ) veel weigeringen op hindernis 4 en 5 gehoord, wat waren dit voor hindernissen ?? Clown Ik vond het in ieder geval heel leuk om te doen allemaal Haha! En volgend jaar ga ik weer helpen en dan mag ik waarschijnlijk op mijn pony de briefjes ophalen bij de hinderniscontroleurs Clown YEAAHH Knipoog

Xx Fenna

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:22

er moeten ook mensen bij de minder spannende hindernissen zitten Knipoog

2 foto's van mezelf gezientoch wel handig zo'n felgekleurde outfit Haha! en 1 van Merlijn met Pablo

Afbeelding

Afbeelding

Ukkie gelukkig heb je de stijgende lijn weer te pakken.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:11

Mikey: echt super balen van die jury!! Lijkt me verschrikkelijk om nog nieteens te mogen springen/crossen!
Missmuts: nog gefeliciteerd! Het ging een beetje snel na de prijsuitreiking...

Verder hebben wij een best leuke dag gehad. Floor, Patries, Lielle en Missmuts nog gesproken Ja Die golfkarretjes waren idd best wel leuk Haha! maar geen overbodige luxe, was toch nog een behoorlijke afstand. Mijn verslag(je):

Ik heb jammer genoeg gemengde gevoelens overgehouden aan Maarsbergen... Effe vooraf: vanaf nu controleer ik ALTIJD binnen een halfuur de uitslagen... Je raadt het al: wij zaten helemaal happy (lees moe en voldaan haha) aan de frieten te wachten op de prijsuitreiking, toen men omriep dat de uitslagen ophingen. Aangezien dat toch weer n stukje lopen was en wij ervan overtuigd waren dat ik 4e of hoger was, bleven we zitten. Wij waren dan ook zeer verbaasd dat ik helemaal geen prijs had tijdens de prijsuitreiking!!! Ik na de prijsuitreiking direct naar de omroepster om de uitslaglijst te zien: hadden ze me bij mijn springuitslag een x neergezet en stond dus als uitgesloten!!! Stoom uit je oren Wel met crosstijd?!? Maarja, bleek dus een foutje van het secretariaat te zijn. Helaas pindakaas waren de prijzen dus al vergeven, maar ze hebben de uitslag dus wel aangepast (zeer leuk voor mijn Vievalavie stand: 14e samen met Sabine!). Dus eigenlijk was ik eerste zonder dat iemand het daar wist, ik kon zo door de grond zakken… Gestoord Een verontschuldiging van de organisatie wel netjes geweest, maar die waren veel drukker met hun biertje... Rob vertelde ons dat er een regel is dat je binnen een halfuur na bekendmaking van de uitslag protest kunt indienen. Nou, dat vergeet ik dus nooooit meer!

Verder was het wel echt een hele mooie wedstrijd. Dressuur ging goed: 4e. Springen ging foutloos en ik kreeg zelfs lof van de jury (helaas hebben zij eerst een streep door mijn naam gezet omdat ik niet op volgorde maar op mijn starttijd sprong; ze liepen 10 minuten voor. Hierdoor dacht het secretariaat naderhand dat ik niet gestart was of zoiets, konden zij mij ook niet echt meer duidelijk maken).

De cross was best wel pittig, maar ik vond het wel eindelijk een echte uitdaging! De meeste hindernissen stonden best aan de maat. Ik heb Pasjha niet vol laten gaan, maar beheerst gereden ook omdat ik de laatste tijd vaak wel erg snel ben geweest. Hindernis 1, 2 en 3 gingen netjes. Voor 4, de flinke trakhener, heb ik Pasjha even goed opgesloten en spoor gegeven, maar hij wilde toen op het laatste moment toch erlangs springen. Omdat ik toch over de trakhener wilde, sprong hij uiteindelijk een beetje schuin erover richting bredere greppel. Hierdoor belandde hij met eén achterbeen in de greppel (zag er aan t publiek te horen beetje eng uit), maar gelukkig voelde hij daarna toch gewoon goed aan en ben ik dus doorgereden. 5 het bielzen hindernis sprong super, 6 hooiruif en 7 triple ook fijn. Voor het water heb ik Pasjha goed teruggepakt en er netjes voorgezet en hij sprong er toen ook netjes in. 9 het hondenhok sprong wel ruig Ja . Daarna kwam het landhek 10 met de dubbel met punt 11ab, dit ging ook netjes. Daarna 12 de katapult, hier heb ik ietsie teveel opgesloten en op de binnenkant gereden omdat de hindernis zo in de bocht lag en ik zeker geen langsloper wilde. Hierdoor raakte ik de katapult aan de binnenkant, maar gelukkig niet zo erg dat ik uit balans raakt of zo. 13ab waren 2 flinke kasten met de laatste met water erop. Op a kwam ik wat dicht erop, maar verder sprong deze fijn. 14abc was ruig; boom, bergaf, greppel, bergop, verpl. doorgang, bergaf, greppel, bergop, boom. 15 op-afsprong ging netjes. Hierna zag ik dat ik wat door moest rijden (met dank aan Lielle Haha! d’r crosshorloge, kon de mijne niet vinden…) dus effe op t laatste rechte stuk klein sprintje. 16 triple goed en toen snel over de laatste muur en op 5.46 gefinshed, precies netjes 3 seconden binnen de tijd.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:11

Er zijn trouwens idd best weinig foto's gemaakt... kan mezelf helemaal niet vinden. Wie was er trouwens aan t filmen? Filmloop?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:18

Dank jullie wel voor alle felicitaties: ik ben nog steeds in de zevende hemel Haha!

Jammer FenDT, maar wees ook maar blij dat er geen enge dingen zijn gebeurd.

Van mij zijn er helaas ook geen foto's, behalve een hele suffe bij het dressuur (sta ik te wachten) Rolleyes

Eventinggek: ik was idd heel nieuwsgierig hoe het nou was afgelopen. Ik zag aan de uitslag dat je toch nog eerste was. Goed hoor, gefeliciteerd!

Dat lijkt me een lekker gevoel, SGWukkie. Gefeliciteerd iig met je dressuur en je binnenkomst van de cross.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 12:19

Filmloop was niet in maarsbergen. Die zaten op Breda Hippique!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:02

eventinggek: wel goed dat je dan toch je vlv punten krijgt!! altijd mooi meegenomen...
ik krijg geen punten voor de vive la vie van de wedstrijd in maarsbergen omdat er te weinig gekwalificeerd waren. dat is ook wel een beetje jammer...

weet ook niet wie er gefilmd heeft.
Laatst bijgewerkt door Jiska op 10-07-06 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:23

Hmm, da's wel een kleine domper Suus.

Was wel netjes geweest als je ze je dan toch iets anders als prijs hadden meegegeven.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:29

ik ging net ook mijn foto's bekijken, maar van mij is er ook niets gemaakt. alleen tijdens de prijsuitreiking

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:40

Scum schreef:
Hmm, da's wel een kleine domper Suus.

Was wel netjes geweest als je ze je dan toch iets anders als prijs hadden meegegeven.

Ja, maarja. Ik ben natuurlijk eigenlijk best wel supertrots op mijn paardje Haha! alleen is t toch niet helemaal als t had kunnen zijn Ben ik eindelijk een 1e en dan vergeten ze me Huilen

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:06

Jeetje, dat is inderdaad balen zeg!
Maar je hebt in ieder geval fijn gereden en alsnog de eeuwig roem als beloning... Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:29

Zit de uitslagen eens te bekijken en kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik de eerste keer heb zitten recreëren naar de trakhener. Anders hadden we Vlietland kunnen herhalen Missmuts en Eventinggek Knipoog

Wel balen van de uitslag. Ik dacht alleen dat ze wel een geldrijs moesten geven. Is ook een keer tijdens CH Schoorl gebeurt. Zat iemand in de rekenkamer die niet zo goed kon rekenen en toen moesten er een aantal extra geldprijzen uitgereikt worden. Was totaal iets van FL.900
1e prijs Z2 was misgegaan en dat was al FL.500 Cool

Vind het raar dat jij geen geld gehad hebt.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:43

Enne! Weet iemand dan hoe dat precies in elkaar zit? Verward Rob Janzen zei wel direct dat ik binnen een half uur na de bekendmaking vd uitslag protest had moeten indienen. Voor de prijzen neem ik dan maar aan, want de punten enz. heb ik dus alsnog gekregen.

Ik ga de regelementen toch nog maar eens effe doorsnuffelen...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:57

Eventing gek ik weet niet precies hoe het zit. Het is inmiddels al een aantal jaren geleden dat het gebeurt is. En dan ook nog eens bij een dressuurwedstrijd, eigenlijk een CH maar dan bij het hele ochtendprogramma van de dressuur. Weet niet hoe het bij de eventing zit, vind alleen dat de vereniging hand in eigen boezem had kunnen steken en je 30€ had kunnen geven.
Is toch een ander bedrag als die fl.500 in Schoorl Clown

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:20

Jiska schreef:
eventinggek: wel goed dat je dan toch je vlv punten krijgt!! altijd mooi meegenomen...
ik krijg geen punten voor de vive la vie van de wedstrijd in maarsbergen omdat er te weinig gekwalificeerd waren. dat is ook wel een beetje jammer...

weet ook niet wie er gefilmd heeft.

Ik begrijp niet dat deze wedstrijd nu wel meeteld? Volgens mij staat hij niet op het lijstje van het regelement!!!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:23

Eventinggek schreef:
Mikey: echt super balen van die jury!! Lijkt me verschrikkelijk om nog nieteens te mogen springen/crossen!
Missmuts: nog gefeliciteerd! Het ging een beetje snel na de prijsuitreiking...

Verder hebben wij een best leuke dag gehad. Floor, Patries, Lielle en Missmuts nog gesproken Ja Die golfkarretjes waren idd best wel leuk Haha! maar geen overbodige luxe, was toch nog een behoorlijke afstand. Mijn verslag(je):

Ik heb jammer genoeg gemengde gevoelens overgehouden aan Maarsbergen... Effe vooraf: vanaf nu controleer ik ALTIJD binnen een halfuur de uitslagen... Je raadt het al: wij zaten helemaal happy (lees moe en voldaan haha) aan de frieten te wachten op de prijsuitreiking, toen men omriep dat de uitslagen ophingen. Aangezien dat toch weer n stukje lopen was en wij ervan overtuigd waren dat ik 4e of hoger was, bleven we zitten. Wij waren dan ook zeer verbaasd dat ik helemaal geen prijs had tijdens de prijsuitreiking!!! Ik na de prijsuitreiking direct naar de omroepster om de uitslaglijst te zien: hadden ze me bij mijn springuitslag een x neergezet en stond dus als uitgesloten!!! Stoom uit je oren Wel met crosstijd?!? Maarja, bleek dus een foutje van het secretariaat te zijn. Helaas pindakaas waren de prijzen dus al vergeven, maar ze hebben de uitslag dus wel aangepast (zeer leuk voor mijn Vievalavie stand: 14e samen met Sabine!). Dus eigenlijk was ik eerste zonder dat iemand het daar wist, ik kon zo door de grond zakken… Gestoord Een verontschuldiging van de organisatie wel netjes geweest, maar die waren veel drukker met hun biertje... Rob vertelde ons dat er een regel is dat je binnen een halfuur na bekendmaking van de uitslag protest kunt indienen. Nou, dat vergeet ik dus nooooit meer!

Verder was het wel echt een hele mooie wedstrijd. Dressuur ging goed: 4e. Springen ging foutloos en ik kreeg zelfs lof van de jury (helaas hebben zij eerst een streep door mijn naam gezet omdat ik niet op volgorde maar op mijn starttijd sprong; ze liepen 10 minuten voor. Hierdoor dacht het secretariaat naderhand dat ik niet gestart was of zoiets, konden zij mij ook niet echt meer duidelijk maken).

De cross was best wel pittig, maar ik vond het wel eindelijk een echte uitdaging! De meeste hindernissen stonden best aan de maat. Ik heb Pasjha niet vol laten gaan, maar beheerst gereden ook omdat ik de laatste tijd vaak wel erg snel ben geweest. Hindernis 1, 2 en 3 gingen netjes. Voor 4, de flinke trakhener, heb ik Pasjha even goed opgesloten en spoor gegeven, maar hij wilde toen op het laatste moment toch erlangs springen. Omdat ik toch over de trakhener wilde, sprong hij uiteindelijk een beetje schuin erover richting bredere greppel. Hierdoor belandde hij met eén achterbeen in de greppel (zag er aan t publiek te horen beetje eng uit), maar gelukkig voelde hij daarna toch gewoon goed aan en ben ik dus doorgereden. 5 het bielzen hindernis sprong super, 6 hooiruif en 7 triple ook fijn. Voor het water heb ik Pasjha goed teruggepakt en er netjes voorgezet en hij sprong er toen ook netjes in. 9 het hondenhok sprong wel ruig Ja . Daarna kwam het landhek 10 met de dubbel met punt 11ab, dit ging ook netjes. Daarna 12 de katapult, hier heb ik ietsie teveel opgesloten en op de binnenkant gereden omdat de hindernis zo in de bocht lag en ik zeker geen langsloper wilde. Hierdoor raakte ik de katapult aan de binnenkant, maar gelukkig niet zo erg dat ik uit balans raakt of zo. 13ab waren 2 flinke kasten met de laatste met water erop. Op a kwam ik wat dicht erop, maar verder sprong deze fijn. 14abc was ruig; boom, bergaf, greppel, bergop, verpl. doorgang, bergaf, greppel, bergop, boom. 15 op-afsprong ging netjes. Hierna zag ik dat ik wat door moest rijden (met dank aan Lielle Haha! d’r crosshorloge, kon de mijne niet vinden…) dus effe op t laatste rechte stuk klein sprintje. 16 triple goed en toen snel over de laatste muur en op 5.46 gefinshed, precies netjes 3 seconden binnen de tijd.

Ik heb dit in Lisse gehad twee jaar geleden, maar kreeg het geld netjes overgemaakt!! Volgens mij zijn ze dat verplicht!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:28

Of zijn ze hier iets makkelijker met uitbetalen Tong uitsteken Haha!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:29

jha haha misschien, maar ik had het er iig niet bij laten zitten

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:40

Wat balen Suzanne!!! jeetje...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:42

ik had het gisteren al van Rob gehoord. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk vind dat je niet mag mopperen, dat half uur is er niet voor niets Knipoog

L0ve:
Citaat:
De competitie bestaat uit alle wedstrijden waar de klasse Z wordt verreden en FEI wedstrijden.
Dus ik was er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat Maarsbergen meetelde.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:48

Rob Jansen was er best duidelijk in. Hij zei direct dat ik simpelweg te laat was met protesteren.

Lielle: Ja ik weet t, ik zal vanaf nu ook aaaaaltijd direct de uitslagen controleren hoor. Dit gaat me echt nooit meer gebeuren Sigaar

Love: Ik had dit laatst nagevraagd bij Dirk Stuip maar hij zei dat Maarsbergen zeker meetelde!
Laatst bijgewerkt door Eventinggek op 10-07-06 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:49

zulke fouten maak je maar een keer Haha! Deze is mij nog nooit overkomen, voor de bel starten bv wel Knipoog Maar knap balen hoor!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:52

Wisten jullie dan allemaal dat je maar tot een half uur ná de bekendmaking kunt protesteren .....? Ikke had er zover ik weet nog niet van gehoord of gezien. Maarja, nu dus wel Vork

Lielle: dat is mij ook al gelukt Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 15:53

Of zomaar een element van een hindernis overslaan: dat doe je ook maar 1 keer. Knipoog

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:55

Voordat een klasse/ring meetelt voor de VLV moeten er toch een minimaal aantal ruiters in het eindklassement terug te vinden zijn? Ik denk dat dat bedoelt werd en dat daarom de Z niet meetelt...