Blaze schreef:Maar er is binnen de western veel meer dan reining
Nietus
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nietus
Zep schreef:Dat snap ik, maar ik kan me voorstellen dat je bij bijv het werken met een koe andere eisen aan je africhting stelt dan of je travers wel op 4 sporen is
Zep schreef:Op zich als ie zuiver wisselt kun je hem ook wel maken als je hem flink plat naar voor jaagt en dan zal het met de hoogte in de beweging snel meevallen
maar serieus: hoe stuwender de galop, hoe platter de wissel. Is er iemand die het aandurft zijn quarter eerst een engelse wissel te leren en die dan weer plat te maken?Volgens mij moet het in theorie kunnen (maar in theorie kan wel meer
)
Maakt mij ook helemaal niet uit, ze leren het hier zo wie zo eerst op de engelse manier
En het kan dus niet alleen in theorie
, mijn oudje heeft de wissels "Engels" geleerd, maar die kan ik zo plat maken, geen probleem. Voorwaarde is idd en zuiver wisselend paard. Heb 1 keer zon omgooipaard gehad, kreeg er de kriebels van, en daarbij die was zo onbevestigd in de galop dat ze niet eens toe was aan wissels. Een niet correct wisselend paard is bijna altijd een balansprobeem.
rina schreef:Heb 1 keer zon omgooipaard gehad, kreeg er de kriebels van, en daarbij die was zo onbevestigd in de galop dat ze niet eens toe was aan wissels. Een niet correct wisselend paard is bijna altijd een balansprobeem.
Zep schreef:Dat snap ik, maar ik kan me voorstellen dat je bij bijv het werken met een koe andere eisen aan je africhting stelt dan of je travers wel op 4 sporen is
Blaze schreef:Dit zijn idd de onderdelen die aankomen op goed technisch kunnen rijden wil je het goed doen en daar wordt je ook op afgerekend. Vaak wordt er gedacht 'dat doen we er even bij', leuk voor de allround puntentelling.Ja maar heb het niet over koeien maar over onderdelen als bijv westernriding en versatile maar ook horsemanship
DubbelDun schreef:
De mensen die wel de moeite nemen om het een paard goed te leren zijn dan de techneuten pur sang die erkennen dat techniek er niet voor niets is.
) 

die wilde dus onder de ruiter blijven lopen ipv wijken voor de druk. En vanwege die ervaring heb ik wel zoiets van "je moet wel blijven kijken naar wat je paard de prettigste manier van werken vind" een paard te dwingen in een manier van werken zal op den duur toch tegen je gaan werken. Maar ik geef grif toe, verdorie wat was het lastig omschakelen op dat paard
Maar het zal wel aan mij liggen
DubbelDun schreef:@Blaze: waarom zou 'men' het daar nu weer niet mee eens zijn.
Blaze schreef:Misschien heeft Bokt mij gemaakt tot wat ik nu ben
Blaze schreef:Maar zo is het voor mij perfect,en toch denk ik zomaar dat men het daar niet helemaal mee eens is.
Romkabouter schreef:*headbobber alert*

vera schreef:Romkabouter schreef:*headbobber alert*
Dat was ook wat ik dacht...
Dat is het enige wat ik niet mooi vind aan het tweede paard, de rest is keurig.
Jammer dat je filmpjes er af gaan Blaze, ik vind ze erg handig!

Blaze schreef:Headbobber ja inderdaad,maar toch win je ermee (ook in nederland en ook bij de wran)
Maar het ging mij eigenlijk om de wissels![]()

Romkabouter schreef:Wil ik nog wel even zeggen dat een vergelijking tussen 1 of andere show in hatseflatsland (no offence voor de persoon op het filmpje) en een (zo te zien) aqha worldshow niet echt een goeie is