[WN] Vliegendeken voor een Quarter....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:12

Ik vond deze info en FOTO nog op een website over de SK deken:

Een zeer stevige vliegendeken voorzien van, gespen, singels, bilkoorden klittenbandsluiting etc. Een zeer complete deken waarbij u paard en pony de hele dag in de wei kan lopen ok tijdens de warme zomerdagen. Deze deken is verkrijgbaar in wit en lichtblauw.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:13

Francis

Re: Vliegendeken voor een Quarter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:34

Nou, waar ik al bang voor was... hij is nog te krap van voren.. idioot, want hij is wel lang genoeg, maar op één of andere manier trekt deze deken naar achteren ofzo.. hals is lang zat en nu met klittenband ook niet té strak, maar alle druk zit bij Dot op de bovenste gesp nu. Niet fijn...

Hier nog even de fotos:

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:43

Maar trekken dekens niet altijd naar achteren??
Ik heb dat ook en als ik langs loop dan trek ik ze altijd weer even naar voren. Daarom wil ik ook alleen (winter) dekens met een nylon binnenkant, anders sjort het niet zo lekker

Even een linkje van die aanbiedingen
http://www.sanderseruitersport.nl/asset ... index.html

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:04

Wat jij bij Dot hebt dat is precies waar ik ook steeds tegenaan loop!!
Zodra ze gaan grazen is hij veel te krap.....
Mooi deken Gera, ga ik me ook even in verdiepen.
Dat vind ik dus het vreemde; die dekens liggen prima maar zodra het paard zijn hoofd naar beneden doet komt er ontzettend veel spanning op de hals te staan.
Dus wat dat betreft is elastiek of een losse hals beter, vind ik..

Gera heeft Jagger daar geen last van?

Goh, w worden hier nog eens expert vliegendeken

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:25

@SM, ja, ik trek dekens ook altijd wel ff naar voren, maar op haar andere dekens staat láng niet zoveel druk, die glijden wel iets naar achteren, maar lang niet zo als deze doet.
@Vera, ik heb niet het idee dat het erger is als ze d'r hoofd naar beneden doet, de hals is lang genoeg om die afstand te overbruggen zeg maar.. deze zit om de borst en schouder gewoon te krap. Betekent wel da'k nu dus iets anders moet gaan bestellen... ben d'r alleen nog niet uit welke...

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:49

vera schreef:
Dat vind ik dus het vreemde; die dekens liggen prima maar zodra het paard zijn hoofd naar beneden doet komt er ontzettend veel spanning op de hals te staan.
Dus wat dat betreft is elastiek of een losse hals beter, vind ik..

Gera heeft Jagger daar geen last van?

Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van... Jagger heeft nog nooit een deken op gehad met hals. Ik weet wel dat dekens altijd de neiging hebben om naar achteren te trekken. Zo heb ik een zomerdeken die speciaal voor érg brede paarden is, en zo breed is Jag nou ook alweer niet. Het gevolg is dat hij er, wanneer hij deze deken een half uur draagt, uit ziet als zo'n opa in een veel te groot wit hemd (borsthaar er bovenuit en veel te grote armgaten). De vergelijking slaat nergens op, maar ik ben altijd bang dat Jagger zich net zo voelt. Je snapt dus dat die deken achterin de kast ligt

@Francis: Wat balen zeg dat de deken nu nog niet goed past. Hij ziet er namelijk super comfortabel uit! Maar ja, die nek hè?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:51

Hmm, zelfs bij Jeddah (niet breed dus) trekken dekens naar achteren, dat "doen" ze denk ik gewoon. Als ik tijdens het eten mijn hand er tussen wil is het altijd wat strak, ook al leg je een grotere maat erop.
Monnik heeft wel een hele gave winter deken met inderdaad elastiek in de hals!! Maar of ze die in vliegen-vorm hebben??

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:12

@Gera. op zich valt die nek nog wel mee, die zit 'glad' maar niet keistrak.. en daardoor blijft'ie mooi op z'n plek, hij is extra lang dus ook als ze met hun hoofd naar beneden gaan genoeg lengte. Nee, 't zit em puur op de borst. Was twee jaar terug al en nu natuurlijk helemaal. Overigens was de middelste singel ook maar nét lang genoeg, die zit glad/strak om haar buik heen... Deken is dus gewoon te klein, simpel.
En dat naar achter schuiven... dat doen haar gewone dekens ook wel iets, maar dan trekt toch niet het hele gewicht van de deken om haar borst.. haar gewone dekens liggen 'onafhankelijk' zeg maar... Deze zit dus al te krap van voren en nog trekt de deken echt naar achter zodat er echt veel druk op de bovenste gesp komt te staan. Dat heb ik met andere dekens niet en de HH doet dat bij Wakkie ook niet. Denk dat dat toch te maken heeft met die aangeknipte hals.. er zit geen figuur rond de schouder in de deken waardoor je een soort 'trechter' krijgt waar je paard steeds verder in geduwt wordt (oeh, raar vergelijk, maar misschien snap je wat ik bedoel).
Wat jij trouwens zegt met die wijde schouder, daarom zoek ik dus altijd naar hoog gesneden dekens. Omdat ze breder zijn moet je voor die Q/P meestal een grotere maat dan officieel bij hun hoogte past. Daarmee is de opening rond de nek meestal te wijd ookal zet je'm op't kleinste gaatje. Ik heb dus specifiek naar dekens gezocht die extra hoog gesneden zijn, dan is die ruimte wat kleiner en met een maatje groter op je Paint of Quarter gaat het dan net goed.

De HH winterdeken die Dot heeft is een extra hoog gesneden deken maar zit haar 'normaal' (2.05 en op het strakste gaatje dicht).

Afbeelding

Dat moet ik dus eigenlijk met m'n vliegendeken ook hebben...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:21

Gera, die S&K deken die jij hebt lijkt ook vrij hoog gesneden te zijn.. Borst sluit iig vrij hoog... Zou je es willen kijken of dat idd zo is? Anders lijkt dat me wel een goed alternatief. Als ik zo de andere foto's eens bekijk hier in dit topic zijn de meeste dekens juist vrij wijd gesneden. Als je dan een maat groter neemt omdat je paard een dikke kont en brede schouders heeft, kom je rond die nek weer niet uit... en een te wijde nek is vaak de oorzaak van het naar achteren trekken.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:22

Dat met dat maatje groter dat klopt wel. Ik heb ook een maatje ruimer als dat eigenlijk nodig is.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:29

Ja, als je naar de standaard tabellen kijkt, die puur van de hoogte van je paard uitgaan, kom je met een gemiddelde Q of P niet uit. Dot zou dan een 185 of 195 op moeten kunnen en dat gaat echt niet lukken, bij 195 steekt er echt nog een stuk kont uit. Dus heeft ze 205.

Liefst had ik dan nog een deken met 'minihals' zoals ze dat bij HH noemen...
Afbeelding
maar m'n winterdeken heb ik tweedehands gekocht en had dus niets te kiezen...

Karina

Re: Vliegendeken voor een Quarter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:33

Ja dat heb ik ook altijd dat ze eerst vragen wat de stokmaat is, en vervolgens heel bedenkelijk kijken met welke maat je naar buiten loopt

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:30

Hmm, denk da'k morgen maar es naar Bennekom cross... die Sanders blijkt daar te zitten en op dit moment twijfel ik tussen die S&K, omdat die zo mooi hoog gesneden is, en de Bucas... beiden zijn daar in de aanbieding, dus kan ik ze mooi vergelijken én een van de twee voordelig meenemen...hoop ik... Moet écht snel wat hebben want Dot stond vanavond d'r manen naar z'n grootje te helpen... voor jan doedel de boel afgeschoren als ze zo door gaat.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:05

Kun je best vooraf even bellen of ze ze idd hebben hangen, want het is maar een klein winkeltje met beperkt assortiment.
Overigens heb ik hier de HH en een Nep-Boett, die je van dichtbij kunt bekijken

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:41

Ja, uiteraard bel ik eerst ff... HH heb ik hier en de buurman heeft nog wel meer merken.. maar aangezien in net vandeweek 85 euro neergeteld heb voor een minimaatje HH (die toch in kostprijs écht goedkoper zou moeten zijn dan een deken maat 205 denk ik dan) wil ik ff proberen voor Dot wat voordeliger uit te zijn... alleen moet dat dan wel iets goeds zijn anders kan ik volgend jaar weer.. 50% van een Bucas af is dan toch wel een leuke deal, over 't algemeen zijn dat toch wel goeie dekens, heb jaren gedaan met m'n Bucas regendeken.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:47

Ja hoor, natuurlijk heb ik dat weer... van beide dekens zijn nog wel de 195 en de 215 er, maar de 205 is natuurlijk op... OK.. Opbiechten!! Wie heeft die deken voor m'n neus weggekaaid!!

Pff, Dot moet echt snel een deken dus kan ik weer wat duurs aanschaffen... daar gaat m'n bijpassend hoofdstelletje. *Francis Baalt*

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:04

De 205 maat van de Mosquito DeLuxe is er nog volop bij Ruitersport 't Twiske in Oostzaan, waar ik hem heb gekocht. Ik ga hem vandaag even voorzichtig op Jagger passen, want ik zit een klein beetje in dubio. Ik had namelijk een tijdje terug een Professionals Choice Twenty X Belly Wrap besteld en had hier tot op gisteren niets meer van gehoord. Hij wordt nu als het goed is wel aan me geleverd, dus zit ik straks met twee vliegendekens. Vanwege het speciale Quartermodel denk ik dat ik toch voor de Prof. Choice ga, maar deze heeft dus geen staartflap en geen hals, maar wél schoftuitsparing. De vraag is of dat goed gaat met Jagger, maar aan de andere kant ben ik ook huiverig voor het wegschuren van manen met een deken met hals.

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:09

Die S en K heb ik ook, en velen met mij op stal, allemaal QH. Ik schreef eerder dat ik de Imperial riding had, foutje! al die merken ook.... De SenK voldoet iedereen prima, stevige deken, goed afgewerkt en mooie pasvorm, ook bij de QH. Helaas heb ik slecht vergelijkingsmateriaal, die van mij is een NRPS.

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:10

Dat is weer een erg goed bericht, meikie. Nu ga ik al helemaal twijfelen... En die hals, gaat dat goed met de manen, of hebben jullie de versie zonder hals (de normale Mosquito)?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:14

Jammer dat je niet naast de deur woont Gera, dan nam ik em gelijk van je over...
Ga zo maar ff bij de buurman kijken wat die heeft.. moest voor Wak wel de HH nemen omdat dat de enige deken was die ze in zijn maat hadden en hij moest echt snel iets hebben.. had zichzelf al weer kapot geschuurd. 't Lijkt elk jaar wel vroeger te beginnen.

Meike, blijft die hals van de S en K vanzelf omhoog of moet je die vast maken aan't halster?

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 10:33

Ik heb nu weer een grotere HH gehaald:D
Ga strakjes even passen en anders ga ik gillen
Dan neem ik jouw PF graag over Gera!

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:35

Wat een ellende hè, met die dekens! En dan heb je bij wijze van spreken eentje die goed past en dan heb je nog de neiging om verder te kijken of er niet iets beters is. Vandaar dat mijn aandacht ook nog constant wordt getrokken door Bucasjes en Rambo.
Het is toch wat!
Ik ga eerst die S&K maar passen en dan zie ik wel verder
I'll keep you posted

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:37

De hals blijft vanzelf omhoog, zit prima, al is het iets ruim bij mijn paardje
De manen blijven er heel netjes onder, niet alleen bij de mijne maar bij alle paarden op stal, ook een welscob met lange golvende manen. Nadeel van die dekens vind ik de prijs
Maar de SenK was vorig jaar €89,95, dat is nog te doen.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:23

Nou, terug van de buurman... Heb de Bucas, de HKM, de S en K (helaas zonder hals) en een andere HH gevoeld en bekeken..
resultaat... niks gekocht...
De HKM die zij hebben is een soort 'namaak-Bucas' en bleek dus de deken die ik vorig jaar had. Op zich mooie deken met goede pasvorm, alleen de stof is te slap. Scheurt snel en het klittenband maakt haaltjes in de stof als dat op elkaar komt... vorig jaar de hals helemaal gepluisd op het laatst. Niet gekocht dus.
De Bucas is me ten eerste te duur en heeft dezelfde soort stof als de KHM.. dus ook dat klittenband probleem. 't Is iets minder dan bij de HKM, maar denk dat ook die op den duur lelijk wordt en dus ook niet scheurvast is. Da's em dus ook niet voor mij.
Dan die andere HH. Een zwart reflecterende deken. Aparte stof, goed fijngemaasd, moet 't zonlicht reflecteren. Helaas zit daar een hals aan zoals aan een zweetdeken met hals... moet je dus echt een halster bij om laten, anders blijft 't niet zitten (zit ook geen sluiting op de hals). Deze deken is trouwens ook in blauw katoen verkrijgbaar, voor degenen die van de syntetische stoffen af willen). Ook niet gekocht.
Dan de S en K... Heel fijngemaasde stof, voelt heel stevig aan, maar lijkt me toch luchtig genoeg om geen zweetdeken te zijn. Degelijke deken die ik, als 'ie een hals had gehad gelijk mee had genomen... Helaas hadden ze'm niet met hals, dus ook die laten liggen.

Eind van de middag rond voertijd gooi ik Dot dus de Rambo toch maar even op... doe ik em na zonsondergang wel weer af en ga even uitzoeken hoe ik zo snel mogelijk aan een S en K deken mét hals kan komen.