Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Van de kop in het zand steken is nog nooit iets beter geworden iig.
We moeten niet schuwen het slechte aan de kaak te stellen, maar ook vooral niet vergeten het goede te noemen als daar aanleiding voor is

PeterV schreef:Het ging mijn er alleen om, dat er altijd naar een aanleiding gezocht wordt, om daar over te beginnen. (de L of de jij bak methode)
Citaat:Laatst in een topic, heb ik een rijtje gemaakt van ruiters die bij mijn in het oog springen, en het kan aan mijn liggen of niet, maar soms heb ik de indruk, dat het niet gelezen wordt, of dat het niet gelezen wil worden. Gewoon een rijtje ruiters die hun stinkende best doen, en nog wel op het gebied van reining ook.

Citaat:Doch lees ik zelden een heksenjacht op die ruiters die hun paard vijf uur lang opgebonden in hun stal zetten.

Citaat:Ik vind dat deze tak sport dat niet verdiend. En verdo…..rie nu kost het mij….n toch weer een toetsen bord…&^$^%#(^&*%&$![]()
![]()
Cer schreef:De vraag van de TS is ondertussen al uitbehandeld?

PeterV schreef:Cer schreef:De vraag van de TS is ondertussen al uitbehandeld?
Nee hoor, laten wij het is over haar vader hebben, ik vind dat persoonlijk een hele verstandige man. Moeder en dochter kunnen het volgens mijn gewoon niet verkroppen dat vader zo heerlijk relax kan rijden op hun gezamenlijk bezit.

Anya schreef:En volgens mij heeft nog niemand van bokt elkaar de kop ingeslagen irl als gevolg van een bokt-topic
PeterV schreef:Kijk iski, natuurlijk wil ik deze discussie best met je aan gaan, maar dan wel als jij je soms iets te gekleurde bril op dit gebied afzet, in het gene waar je natuurlijk weer naar toe wil.
Persoonlijk ben ik ook tot de conclusie gekomen, dat de western rijdende ruiters, gemiddeld gezien relaxter ruiters zijn dan in het dressuur. Maar ja, die paar brute krachten binnen onze sport, zijn ook bepalend in de suggestie die je wederom probeert aan te wakkeren.
Soms wordt ik er zo moe van, terwijl iedereen toch wel kan waarnemen, dat de steeds groter wordende groep van western ruiter, dat daar minder brute krachten in voort gebracht worden.
Stap de wereld is in, die op het heden gericht is, en blijf niet zo vast zitten in het verleden.
Dat is een discussie die ik wel wil aangaan.
)...of welke andere tak van de western-sport dan ook. Helaas zijn deze mensen vaak beeldbepalend (geweest) voor het imago maar hetzelfde kan gezegd worden van sommige dressuurmethoden en springlessen.
iski schreef:Nee, ik denk het niet.Blijft dus mijn vraag: is de westernsport per definitie beter geschikt voor het ontwikkelen van een zachte hand of kan hetzelfde ook binnen dressuur bereikt worden.
iski schreef:En die discussie gaat een stap verder dan het ventileren van vooroordelen zoals jij misschien van mij verwachtte. Kijk Peet...ook ik ben gegroeid.....

Cer schreef:Ben benieuwd wie deze coachtsen zijn dan, enne, je zit toch niet stiekem jullie huiscoach te promoten???

Cer schreef:*momentje, even vertaalboekje erbij pakken*

Cer schreef:Volgens mij ben je er al een nieuw topic over begonnen.
Met bovenstaande snap ik nog steeds niet goed wat je bedoelt. Er zijn trainers die niet goed kunnen coachen, en er zijn er die dat wel kunnen?
Ik ken niet veel instructeurs/trainers die ook nog eens een coaching-opleiding gevolgd hebben (voor zover ze al een instructeursopleiding gevolgd hebben).
Dus ik kan je nog steeds niet zo goed volgen...
Jolande schreef:Coaching is begeleiden, les geven, advies geven. Daar is denk ik geen opleiding voor maar heeft meer te maken met ervaring die iemand wel of niet over kan brengen met verstand.

Cer schreef:Volgens mij heb je wel een coaching opleiding, en daar refereerde ik ook aan. Peter zn huiscoach heeft die ook (althans, als we het over dezelfde hebben). Maar is die coach ook een goede trainer? Of moet je die dingen los zien, dus een ruiter heeft én een trainer én een coach nodig... Dat gaat voor de htk-ruiter misschien wat in de papieren lopen....

Cer schreef:Eeeej, voor de meeste mensen is het wel hobby hoor
Of bedoel je een Metal Coach voor trainers e.d.?