[WN] hoe een slidingstop leren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iski

Re: hoe een slidingstop leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:43

Oh ja....en dit was ik nog vergeten:

确读
访识产权长识产权 劳动议132
东两审为“审” 强读强违须执 读强电义务
实强应损权为·强执间节实

读强违须

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:50

iski schreef:
jiehaaa schreef:
Iemand nog die de Chinese versie heeft?

权发华妇权华测绘 paard华 华华进检验 sliding 华·stop? 华农华宪华语· 华业进
华严 op je muil 华级级组织 teugels trekken华级选举·华赔偿 toch maar les nemen组员则 veel les华宪 华· 华· 华 华宪
议关华议 务组织 华检组nog meer les织 华组织 议规则
华组织 华宪 华 en nog steeds meer les.....级级组织

华进检验
Afbeelding

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:17

iski schreef:
权发华妇权华测绘 paard华 华华进检验 sliding 华·stop? 华农华宪华语· 华业进
华严 op je muil 华级级组织 teugels trekken华级选举·华赔偿 toch maar les nemen组员则 veel les华宪 华· 华· 华 华宪
议关华议 务组织 华检组nog meer les织 华组织 议规则
华组织 华宪 华 en nog steeds meer les.....级级组织

华进检验
Afbeelding
Afbeelding

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:32

Hahahahaha! Ben ook benieuwd naar de Russische variant.....

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:41

jiehaaa schreef:

Ja....ik blijf daar bezig.....Spokojnoi Notsji....kameraden

spatter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:51

iski schreef:
jiehaaa schreef:

Ja....ik blijf daar bezig.....Spokojnoi Notsji....kameraden

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:27

Niseyra schreef:
Maar wanneer moet je er nu speciale ijzers onder doen? Mijn paard begint nu een beetje te stoppen op de achterhand, kan dat wel zonder ijzers of is dat ook slecht voor de pezen?

Zo gauw je paard echt z'n achterhand eronder begint te duwen en begint "te zitten"in de stop , zal ik er slidings onder doen.Beginnen met baby-sliders en in een verdere fase de echte sliding plates.
Er zijn mensen , die denken hier zo lang mogelijk mee te wachten, maar dat dit kan heel fout uitpakken , als je deze manouvre wil oefenen.
Inderdaad loop je het risico om zijn benen te beschadigen, en net zo erg, dat hij niet meer wil stoppen voor je!

De post van Jolande met uitleg vind ik , de quote van Larry Trocha van Blaze is ook erg , maar ook confronterend voor een aantal onder ons............

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:01

jessiejanes schreef:
Niseyra schreef:
Maar wanneer moet je er nu speciale ijzers onder doen? Mijn paard begint nu een beetje te stoppen op de achterhand, kan dat wel zonder ijzers of is dat ook slecht voor de pezen?

Zo gauw je paard echt z'n achterhand eronder begint te duwen en begint "te zitten"in de stop , zal ik er slidings onder doen.Beginnen met baby-sliders en in een verdere fase de echte sliding plates.
Er zijn mensen , die denken hier zo lang mogelijk mee te wachten, maar dat dit kan heel fout uitpakken , als je deze manouvre wil oefenen.
Inderdaad loop je het risico om zijn benen te beschadigen, en net zo erg, dat hij niet meer wil stoppen voor je!

De post van Jolande met uitleg vind ik , de quote van Larry Trocha van Blaze is ook erg , maar ook confronterend voor een aantal onder ons............

Thnx

Rhythem84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:44

Bij mij op de manege knallen ze de paarden ook gewoon tegen de muur.

Leuk om te zien joh!
Ik rijd geen western maar volgens mij is dit niet de correcte manier om de paarden het te leren.
Soms knallen ze zo hard tegen de muur dat de vellen er af liggen maar zeg er maar niks van want dan zal je het horen.

Ik rijd geen western dus ik weet er niks van(wat ook zo is maar dat doet er niet toe) .
Als ik paard zou zijn zou ik ook wel stoppen.

Dus eigenlijk ben ik wel eens benieuwd hoe het dan wel moet.
Heb het stukje in het engels gelezen maar daar kan ik niet uit opmaken hoe je wel een correcte slidingstop aanleerd.

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:37

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:03

freerider schreef:

Three things before you ask your hors a run(sliding)stop.
From the boss himself
http://www.horsecity.com/videos/rfd/rfdtv5_02.wmv
Helemaal geweldig! Thanks Freerider
Het downloaden duurt even, maar het filmpje is het wachten zeker waard

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:05

Ik krijg alleen een meerkleurig schermpje als van een TV die geen zender heeft gevonden.

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:06

komt daarna

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:09

Sugarmiss schreef:
Ik krijg alleen een meerkleurig schermpje als van een TV die geen zender heeft gevonden.
Even 'doorspoelen', SM!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:19

Als hij het echt niet doet,heb de dvd waar dit alles nog uitgebreider wordt behandeld

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:23

Hij deed het nu wel. De rest ook maar even afgekeken

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:15

Zo jammer dit . Hoe maken we van een mug een olifant >;) . Laten we nou eens stoppen met elkaar af te troeven.

CattleBitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:13

PoePoe.

Mijn paard stopt helemaal niet. Als de koe stopt, stopt ze ook en lig ik er meestal bijna af. Klinkt stom, maar ik laat mijn paard gewoon met de koe meedenken. Op commando werkte niet zo (ze is heel snel in paniek, bang dat ze fouten maakt) maar op het moment dat ze weet waar het om draait (en met cattle/teampenning gaat dat om de koe...) hoef ik niks meer te doen. Rijdt heel comfortabel moet ik zeggen. Wel opletten, want omdat je zelf de commando's niet meer geeft, valt er een stukje tussenuit en dan is het moeilijk meezitten. Mijn vorige paard deed alles op commando, dus net niet snel genoeg. Ik heb daar veel tijd in zitten en het resultaat was wel lachen (Ned.Kam.Teampen.) maar ik was eigenlijk niet tevreden. Deze manier werkt veel beter maar is niet voor elk paard weggelegt.

Ik geloof niet dat deze tekst erg veel toevoegd op het voorafgaande, maar ik kan geen kantonees, arabisch of thaïs om de sliding stop uit te leggen.....

CattleBitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:24

ps, Mijn vorige paard heeft het geleerd bij Ernst Claassen, in twee weken tijd. Als je problemen hebt met zoiets, is er altijd nog wel ergens een prof die het wel kan. Dus niet alleen les, maar paard even in training en daarna les. En dan gebeurd het op een goede manier, zittend op de achterhand, onspannen, geen getrek in de mond en zo. Moet ik er nog wel bij vermelden dat het me zelf niet lukt om een paard dit aan te leren, ook niet met les.... Ernst zette het paard wel gelijk op slideijzers, om de glij-ing te stimuleren, zodat het paard zich ook echt durft los te laten.

Een goede slide zet je in op je zit. Ik moest zelfs op het moment van inzetten de teugels helemaal loslaten en achterover gaan zitten. Maar dit kan per paard verschillend zijn, dus pin me er niet op vast.

Zie hier, een serieus antwoord! Uniek hè....