[WN] Clinic Ruben Dorp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anika

Re: Clinic Ruben Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:40

Het komt erop neer dat de nonpro's hetzelfde hebben meegekregen dan de pro's We hebben hetzelfde gedaan.

Ik was zelf op de nonpro dag. Alles is zoals Blaze en PeterV als hebben geschreven. Ik draai net mee in westernland en ik hoop dat ik veel wedstrijden kan gaan rijden en daar in succes zal hebben.

Rij nu amateur en hoe dat veder gaat zullen we moeten zien! Maar Ruben draagt daar zeker een steentje aan bij, en mijn trainer al helemaal! Het is aan mij nu om dit goed in de praktijk te houden en door te gaan met mijn paard zoals ik dat al deed alleen dan met nog meer op eigen benen laten lopenen.

Er zijn in die paar uur al zoveel dingen met mij en mijn paard gebeurd waar ik nu nog elke dag plezier aan beleef. Het zijn net die kleine dingen die het zo groot maken.

Karolien Hendrikse

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:50

calemity_jane schreef:
Goed eigenlijk reageer ik nooit maar nu na al dit te lezen ga ik ik toch wat schrijven.

Misschien dat peter V en dochter en andere grappenmakers daar eens gaan kijken op een wedstrijd van amateur en open nivo.

Oh wat zeg ik nou ze zijn daar natuurlijk al

er zijn toch echt meer trainers hier in nederland die zonder rukken en plukken hun lessers leren paardrijden want daar hebben we het tovh eigenlijk over!!

De meeste amateur ruiters waar ik vaak samen mee start zijn vriendelijke ruiters en wij communiceren ook over onze training.

Dus ja dat kan echt!!
Maar goed ik heb vast niet zo veel recht van spreken want ik rij natuurlijk geen reining dus lang niet zo belangrijk in de westernsport!!

groetjes Tanja

Ook ik rij geen reining (weet je nog)
En voor de rest snap ik deze keer niet helemaal waar je je aan stoord.
En ja ben wel eens een grappenmaker

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:11

Toch nog een kritische noot.. Hebben jullie het alleen gehad over paardvriendelijk rijden ??? of ook over paardvriendelijk paarden houden.. want naar mijn , bescheiden, mening worden paarden van een paardonvriendelijk paardenbestaan pas echt nukkig!!! 24 uur op stal en dan een uurtje paardvriendelijk rijden...MMMM kom op mensen gebruik je gezonde verstand!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:46

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat dit topic een vreemde wending neemt. Volgens mij ging het gewoon over een (unieke!) clinic in Nederland waar 'the happy few' aan deel mocht nemen, en waarover ik een paar leuke verslagen heb gelezen.

Ik vind het jammer dat er bijna verwijtend wordt gedaan dat dit een schijnbaar besloten clinic was. Prachtig toch voor degenen die deze kans hebben gekregen? Een gezonde (kleine) dosis jaloezie om zo'n kans vind ik niet verkeerd (ik was er ook heel graag bij geweest!), maar het lijkt bij sommigen in afgunst om te slaan en dat vind ik jammer. (Ik krijg het gevoel dat sommigen vinden dat zij OOK recht hadden gehad om in te schrijven. Nee, dat RECHT bestaat niet. Een trainer is geen openbaar goed.)

De bevestiging die je krijgt van iemand waar je toch een beetje tegenop kijkt, is zo ontzettend lekker en stimulerend voor je training! Ook al hoor je dus EIGENLIJK niks nieuws op zo'n clinic, dan TOCH krijg je een enorme boost door een stukje bevestiging, stimulans en motivatie die je daar weer oppikt.

Ook de reactie van PocoMisss hierboven mij snap ik niet. Volgens mij gaf RvD een REININGCLINIC en geen clinic over paardenhouderij
Een aantal van de mensen die deze clinic heeft mogen volgen ken ik 'toevallig' en die zouden gerust een van mijn paarden mee mogen nemen als ze ergens een dier tekort kwamen. Omdat ik weet dat ze er zeer PAARDVRIENDELIJK mee om zouden gaan, zowel in het rijden, als in het houden/verzorgen. Ik snap die reactie dus uberhaupt niet...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:55

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:01

Okay, ik sluit mijn ook maar even aan bij het niet snappen van sommige reacties.

calemity_jane schreef:
Goed eigenlijk reageer ik nooit maar nu na al dit te lezen ga ik ik toch wat schrijven.

Misschien dat peter V en dochter en andere grappenmakers daar eens gaan kijken op een wedstrijd van amateur en open nivo.

Oh wat zeg ik nou ze zijn daar natuurlijk al

Gelukkig zet je de juiste smily erbij, dus hoef ik mijn ook niet in te zetten of druk te maken wat je in god’s naam hiermee bedoeld.

calemity_jane schreef:
er zijn toch echt meer trainers hier in nederland die zonder rukken en plukken hun lessers leren paardrijden want daar hebben we het tovh eigenlijk over!!

Nee, hierover hebben wij het niet. Ik heb het over het beeld wat er op wedstrijden overheersend als storende factor beschouwd wordt, en lees hierop bokt de diverse topic’s maar over na. Ruk en pluk staat altijd op een forum als deze, in de spotlicht.
De andere manier van rijden daarin tegen niet. Daar had ik het eigelijk over.
Maar duidelijk is ook hier het geval, dat de niet rukker en plukkers elkaar niet eens weten te begrijpen, waardoor er weer cynische reacties voort komen, zoals ik jou hierboven geschreven tekst interpreteer. Ook duidelijk is, dat hierin duidelijk naar voren komt welke ego, erger is om mee om te moeten gaan, en duidelijk is ook meteen waarom deze sport zo tergend langzaam volwassen aan het worden is.

calemity_jane schreef:
De meeste amateur ruiters waar ik vaak samen mee start zijn vriendelijke ruiters en wij communiceren ook over onze training.

Deze meeste ruiters/trainers waar wij mee hebben samengewerkt, zijn ook vriendelijk en communiceren ook over de training. Dus wederom kan ik geen touw vast knopen aan deze alinea en vraag mijn af wie nou hier de grappenmaker werkelijk is.

calemity_jane schreef:
Dus ja dat kan echt!!
Maar goed ik heb vast niet zo veel recht van spreken want ik rij natuurlijk geen reining dus lang niet zo belangrijk in de westernsport!!
groetjes Tanja

Mooier voorbeeld wat een verslag, onder niet rukkers en plukker uiteindelijk kan los maken, denk ik na het lezen van de laatste regels van jou quote.
Duidelijk is ook dat als je op de ruk en pluk methode gereden hebt, en deze manier van rijden, publiekelijk nu afkeurt, en dat ook nog eens duidelijk probeert te verwoorden in een topic op een forum als deze, dat je dan totaal niet begrepen wordt, door de groep die de niet ruk en pluk methode al beheerste, en met deze techniek heeft laten zien, dat de ogen die ermee gegooid worden, door de jaren heen, de ogen van de ruk en plukkers hebben kunnen laten inzien, dat die techniek eigelijk helemaal niet behoeft toegepast te worden.
Dit heeft in zijn geheel niks te maken met het eventueel recht van spreken hebben, maar heeft alles te maken met de manier van rijden te laten zien, op het niveau waar ruk en pluk hoogtij viert, door deze van hen sokkel te rijden, zonder dat je ruk en plukt aan het paard. Ik schrijf toch duidelijk in mijn verslag, dat het jammer is dat wij zo weinig ruiters/trainers hebben in Nederland, die dat zonder ruk en pluk kunnen laten zien, maar waarschijnlijk komt het door dat andere verschrikkelijke ego wat ik ook aanhaalde in het verslag, dat hierdoor promotie van een paard vriendelijkere manier van rijden, gedoemd te mislukken is, omdat het jaar in jaar uit alleen maar bij het benoemen van deze techniek gebleven is.
Er komen steeds meer ruiter die laten zien dat het kan, en ik steek niet onder stoelen en banken, hoe trots ik ben op mijn nazaat, dat zij het zijlinks in de groep waar rukken en plukken hoogtij viert kan laten zien, en zelfs zo nu en dan daarmee de spotlicht rukkers en plukken, hun sokkel te ontnemen. Maar ik wil er wel meer noemen hoor die baan brekend werk verricht hebben, want dat is het in mijn ogen, die zonder ruk en pluk, in de spotlicht staan, of hebben gestaan, omdat nu even het juiste paard niet voor handen is.
Barry Schuurman, heeft laten zien, dat het kan, en zal het ook nog wel laten zien.
Caroliene Kernkamp, bewijst dat het kan.
Astrid Bouwmeester, levert in mijn ogen het bewijs, hoe een paard ermee kan opknappen.
Ernst Claasen, wat ik ervan gezien heb, spreekt tot mijn verbeelding.
Fenna Elzinga, die haar zenuwen steeds meer de baas is.
Silvia van der Lind, komt ermee steeds vaker in beeld.
Peter Simons, die al een paar keer, net een troffy, op een haartje na, ermee miste.

Sorry als ik ruiters/trainers vergeet te benoemen, die ook bijdragen aan het beeld dat er zonder overdreven ruk en pluk gereden en ook gescoord kan worden, maar dit zijn de namen die bij mijn door m’n gedachten schieten, en waar ik er veel meer van wil zien gaan rijden, en ja, met name in de reining sport.

Ik zal er ook maar even bij vertellen, voor bepaalde gezinde, die waarschijnlijk moeite hebben met het benoemen van bepaalde ruiters, dat daar hun idool niet in genoemd wordt, dat ik inderdaad gecharmeerd ben, van de rijstijl van de andere RvD.
Jammer vind ik het, maar heb respect voor de mening dat er geen gebruik gemaakt is, van de kruiwagen, waaroever ook te lezen is in dit topic, gestapt is
Ja, in de wereld van ons kent ons, heb je inderdaad misschien wel is iemand nodig, om zoals het heet je kont tussen te draaien. Persoonlijk vind ik dit geen schande, omdat door het netwerken zoals dat heet, vaak de juiste personen op de goede plek terecht kunnen komen.
Maar waarschijnlijk bepaald hier ook het ego van de betreffende ruiter, of gezinde, of begeleiders, wat maakt wat je wel kan aannemen is deze sport, en waar ik uiteindelijk van denk, dat door andere gevoelens, gemiste kansen, wel is aan de orde van de dag kunnen zijn.

Het verschuilen achter het eventueel geen recht van spreken hebben, is één van die gevoelens die vaak te lezen is, op dit forum. Mijn genoemde in het oog springende ruiters, zien het in mijn beleving niet als recht hebben van spreken, maar het recht hebben, om zo te rijden, tussen het beeld wat verafschuwd wordt op dit forum, wat ruk en pluk heet, en daar ook nog is mee op te vallen. Dit is wat ik met mijn verslag heb duidelijk proberen te maken, omdat er domweg te weinig schrijvers op dit forum zijn, die het positieve niet weten te belichten, waardoor het negatieve, als een rode draad door onze sport blijft lopen. Kortom, door kwaliteit te belichten, of aan te wijzen, ja, en te benoemen, werk je pas mee aan beeld verandering van een bedrijf, instanties en of een sport. Door altijd maar het negatieve te blijven benoemen, of daarnaar blijven te wijzen, maakt het dat het beeld van de western sport, een beeld is, naar de buitenwereld toe, van het is een zooitje.
Jou antwoord op mijn verslag cq verloop van dit topic, bewijst dat ook maar weer is.
Groeten Peter

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:18

Fijn dat iedereen het naar hun zin heeft gehad.
Fijn ook dat er nu een bepaalde weg wordt ingeslagen. Super om te horen.

Laat de rukkers en de plukkers maar een poepie ruiken!!!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:32

Marieke schreef:
Fijn dat iedereen het naar hun zin heeft gehad.
Fijn ook dat er nu een bepaalde weg wordt ingeslagen. Super om te horen.

Laat de rukkers en de plukkers maar een poepie ruiken!!!

Mooi voorbeeld van positief reageren, Marieke
Het maakt niet uit wie het laat zien, als het maar wordt gezien.

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:33

Het gebruiken van kruiwagens is geen schande (gaat 'n stuk sneller dan de mest in emmertjes vervoeren ) maar met het genoemde netwerken vind ik dat je zo moet uitkijken voor politiek gekonkel in de zin van: misschien heb ik ooit nog eens iets van iemand nodig dus laat ik maar aardig doen terwijl je misschien diens bloed wel kunt drinken.

Maar andersom is natuurlijk ook mogelijk: mensen die misbruik maken van andere mensen omdat ze weten dat bepaalde dingen alleen via hen mogelijk of bereikbaar zijn.

Er zijn natuurlijk genoeg mensen die daar minder problemen mee hebben dan ik...

=^.,.^=

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:48

In de klas van mijn dochter gebeurde dit, ze is 10 jaar: He moet je horen volgende week woensdag gaan we naar het feestje van meisje x, O wat leuk mag ik ook? Neeeee ze mag er maar een paar uitnodigen. Een dag na het feestje: Goh joh het was hardstikke leuk we hebben ook nog dit en dat gedaan nou joh echt leuk.Volgende week gaan we het zelfde doen bij meisje Y. He meisje Y mag ik dan wel komen want je bent ook op mijn feestje geweest? Neee joh wij mogen eerst weer want anders kunnen we niet verder, met waar we mee bezig waren.... Als dit je zelf overkomt hoe voel je je dan?

Ik krijg sterk het gevoel hetzelfde te lezen.

Jammer eigenlijk want met een beetje meer gevoel voor een ander had er een veel prettiger verslag van kunnen komen.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:13

Dan maar een minder populaire reactie maar denk dat er een slotje op moet komen.

Het gaat nu toch een rare wending krijgen allemaal. Dat vind ik persoonlijk niet nodig.

Karolien

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:51

djmaris schreef:

Jammer eigenlijk want met een beetje meer gevoel voor een ander had er een veel prettiger verslag van kunnen komen.

Hmm denk inderdaad dat het tijd wordt voor een groot slot.
Bovenstaande uitspraak is me weer te typisch

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:16

Jemig, kom je even niet op Bokt en moet je zien wat er weer gebeurt... een positief topic heeft zich toch weer tot iets negatiefs weten te ontwikkelen! Waarom dit nodig is is mij een raadsel...

Ja, ik zou zelf graag een keer van de partij zijn en ja, ik weet dat dat moeilijk zal zijn omdat de club insiders van de organisator altijd eerder op de hoogte zal zijn en dus de beschikbare plekken als eerste kunnen opvullen... Heb ik daar een probleem mee... absoluut niet, het is gewoon een gegeven feit... Misgun ik het daarom degenen die wel kunnen... absoluut niet... fijn voor hun, dat ze er maar veel van mogen leren en de methoden ook weer uit kunnen dragen...
En ik kan niet voor anderen spreken, maar mijn posts over 'lijsten' en 'kont er tussen draaien' waren allen gekscherend geschreven (en dacht ook wel dat het zo over kwam eigenlijk). Als ik (of wie dan ook) écht wil, is het altijd mogelijk om les te krijgen van een bepaalde trainer, kwestie van contact zoeken met de juiste personen en misschien wat geduld hebben.
Daarnaast zijn er meer goede trainers die een dergelijke paardvriendelijke methode handteren, meer dan dat kleine lijstje van Peter, dus kan ik niet naar de ene, dan ga ik wel naar een ander die hoog op m'n lijstje staat.

Maar dit alles neemt niet weg dat ik in de toekomst graag een keer les van Ruben zou hebben en da'k gráág op 'het lijstje' zou komen, dus als iemand weet bij wie ik daarvoor moet zijn...

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:38

Wel dan heb ik het dus helemaal verkeerd gelezen, ik mag niet eens meer reinen dus ook al was het een open clinic geweest had ik nog niet kunnen meedoen, daar ging mijn commentaar ook niet over.

Helemaal goed als je van iemand kunt leren die je bevalt, niks mis mee, gewoon doen, en als je er een leuk verslag van kunt maken nog beter kan iedereen meegenieten, dat is ook niet wat mij in het verkeerde keelgat schoot, waar ik mij in beide topic's aan stoorde was de manier waarop beschreven werd dat het een hele leerzame happening was, maar helaas niet voor iedereen beschikbaar. Met een hele dikke lange neus, alsof er een elitair clubje is die dat dan wel regelt. En eigelijk intresseerd me dat dan ook nog niet eens, er zullen altijd groepen mensen zijn die een en ander beter kunnen regelen dan anderen. Maar het was kies geweest dat dan niet onder de neus te wrijven van mensen die andere wegen te bewandelen hebben om er ook te komen.

En het deed me echt heel erg denken aan het kinderklas verhaal, nou kan ik natuulijk gewoon mijn klep dicht houden en achteraf gaan kletsen dat dit niet leuk is bladiebladiebla, roddel roddel. Maar hé de ontvanger bepaald en mijn ontvangertje sloeg op alarm, dus als het allemaal niet zo bedoeld is ben ik er ook weer klaar mee, hoef ik me niet meer te ergeren, kan m'n alarm weer uit.

Dus als er mensen zijn die zich ergeren aan mijn verhaaltje, bedenk dan dat er soms mensen zijn die niet zo ruim in hun netwerk zitten, en het moeten doen met een roestige kruiwagen. Ik zou het fijn vinden dat daar met respect mee omgegaan wordt.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:41

djmaris schreef:
Dus als er mensen zijn die zich ergeren aan mijn verhaaltje, bedenk dan dat er soms mensen zijn die niet zo ruim in hun netwerk zitten, en het moeten doen met een roestige kruiwagen. Ik zou het fijn vinden dat daar met respect mee omgegaan wordt.

Lieverd, ook ik heb geen groot netwerk en een kruiwagen al helemaal niet, maar dat hoeft nog steeds geen belemmering te zijn. Ook zonder kruiwagen kun je er komen, 't duurt soms alleen wat langer.
Ik doe al jaren alles op eigen houtje en als ik ergens heen wil, iets wil weten, iets wil doen of wat dan ook, dan verdiep ik mij in de materie en ga ik er gewoon voor, voor zover dat binnen mijn bereik ligt (de financiële kant is n.l. vaak ook een belemmering en in mijn geval de grootste...). Kwestie van doorzetten en, zoals ik al zei, wat geduld... 't gaat misschien niet zo hard als bij sommige anderen, maar als het lukt is de voldoening alleen maar groter.

Ik heb in het verleden samen gereden met mensen die nu succesvol zijn als trainer en/of wedstrijdruiter. In het verleden reed ik op gelijk niveau of liet toen sommigen zelfs achter me op wedstrijden.
Deze mensen hebben kansen gehad om zich te ontwikkelen en verder te groeien binnen de sport... kansen die er voor mij niet in zaten. Ik zie nu dus mensen rijden waarvan ik denk...ik kan minstens zo goed zijn als ik dezelfde mogelijkheden zou krijgen...
Daar kan ik me verbitterd over gaan voelen en jaloers zijn op deze mensen, maar ik kan het ook positief benaderen... van deze mensen leren en het als stimulans zien om vooral door te gaan. In mijn eigen tempo, op mijn eigen manier, kom ik er dan ook wel... Ik kies voor die tweede manier... wél zo gezellig voor mezelf én mijn omgeving en ook zeker een stuk constructiever.

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 01:21

Ik wilde niet verbitterd overkomen en idd o.a financieén zijn een struikelblok, ik ben ook eigenlijk nooit zo gevoelig voor andermans succes ik kan daar eigenlijk wel van genieten. Een van de redenen waarom ik over ben gestapt op western rijden was juist de gemoedelijkheid en het elkaar gunnen van succes. In de engelse rijderij was het in onze omgeving al idioot als je als gewoon timmermansdochter überhaubt een paard had, als je dan ook nog wedstrijd wilde rijden nou dan was je bijna van god los, kortom ik deed mee maar er werd langs de neus weg behoorlijk op me neergekeken. Toen ik al lang getrouwd en toevallig, op mijn huidige quartermerrie stuite dacht ik tjee lessen gaat leuk af en toe wedstrijd is leuk en ik voelde me thuiskomen, heerlijke sfeer geen gezeur over je outfit of paard.

Toen ik dit topic las: dacht ik gadver, hoezo happy few, what the fu..

kortom rode lap, stier.... grote knop waarop gedrukt wordt.
Ik denk dat als het verhaal gegaan was dat men heerlijk een geweldige les had gehad en uitgebreid alle details had gedeeld, ik wel een steek van afgunst had gevoeld maar niet zoals nu. Ik kreeg nu het gevoel dat er een groepje bevoordeelde mensen bevoordeeld werden en het niet konden laten dat toch even te laten weten maar er vooral niet teveel over wilden loslaten, ja dat het koud was en na veel hints dan toch maar een tipje van de sluier oplichtten.

Maar nogmaals de ontvanger bepaald en in mijn geval was dat oude pijn, dat is mijn verantwoording en niet die van een ander. Ik ga mijn gang en kom waar ik wezen wil.

Nou ja het gaat eigenlijk nergens over, er zijn belangrijker zaken, dit topic heeft voor mij maar weer een punt duidelijk gemaakt dat ik iets meer me moet vast houden aan mijn zelfvertrouwen, toch positief uiteindelijk.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:25

djmaris schreef:
Ik kreeg nu het gevoel dat er een groepje bevoordeelde mensen bevoordeeld werden en het niet konden laten dat toch even te laten weten maar er vooral niet teveel over wilden loslaten, ja dat het koud was en na veel hints dan toch maar een tipje van de sluier oplichtten.

Ik kan mijn niet aan de indruk onttrekken, dat er toch in zeker twee verslagen die weergegeven worden, niet alleen gesproken wordt over het weer.
Wat mijn wel opvalt, is uiteindelijk dat er maar weinig clinic deelnemers, zich geroepen voelen, om te laten weten via dit forum, hoe deze de clinic hebben ervaren.
Maar blond als ik ben, ben ik er nu wel achter gekomen, waar het grootste deel van de clinic deelnemers al achter gekomen was, en zich ook absoluut niet geroepen voelen om überhaupt er maar aan te denken, om een verslag op dit forum kwijt te willen.
Ook ik zal mijn daar voortaan bij aansluiten, na deze, en ik heb er geen andere woorden voor, zeer, zeer, zielig verlopen topic.

Kijk, ik kan er niks aan doen, maar kan wel inkoppen, waarom bepaalde zoals dat hier op bokt benoemd wordt, als the happy few, er wel aan mee hebben deel genomen, daar waar andere ook graag hadden gewild. Vele oorzaken zou je op deze vraag kunnen loslaten, maar ik denk dat zeker het ons kent ons verhaal een rol zal hebben gespeeld bij deze toch best unieke clinic, om ruiters uit te nodigen.
De vraag die de gepasseerde ruiter zich zouden kunnen afvragen, is dus eigelijk, waarom kent ons, ons niet!, en waarom hunnie wel.

Maar nee hoor, zelfingenomenmisselijkmakendecynischeeigenmedelijden, is wat zege viert in de sport die western schijnt te heten. Laatste glimlachte er iemand uit deze sport naar mij, en het gekke is dat ik dan steeds meer op mijn hoede ga raken, omdat deze vaak vriendelijk uitziende lach, hele rancuneuze gevolgen kan hebben.

Ik heb er spijt van, na een kleine rust pauze van mijn zijde hierop bokt, een verslag te hebben geplaatst, en zal dat ook niet meer in mijn hoofd halen.
Nogmaals, mijn excuus hiervoor.

Vr Gr Peter Vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:59

PeterV schreef:
Laatste glimlachte er iemand uit deze sport naar mij, en het gekke is dat ik dan steeds meer op mijn hoede ga raken, omdat deze vaak vriendelijk uitziende lach, hele rancuneuze gevolgen kan hebben.

Ik heb er spijt van, na een kleine rust pauze van mijn zijde hierop bokt, een verslag te hebben geplaatst, en zal dat ook niet meer in mijn hoofd halen.

Beste Peter,

Allereerst: ik weet dat je NU nog geen WRAN-voorzitter bent, en dat je je beroemde danwel beruchte 2 petten hebt. Echter, e.e.a. is voor medesporters toch enigszins gelieerd. Voor mij in ieder geval wel.

Als WRAN-voorzitter verwacht ik als lid dat je een hele beste steen bij zult gaan dragen in de toegankelijkheid van de westernsport. (Volgens mij hebben wij elkaar ook met dat doel eens leren kennen, op een druilerige dag in Holten, toen we nog geloofden dat wij de beginners in de sport een opstapje konden gaan geven.)
Dat voorzitterschap betekent onder meer delen in ervaringen en kennis, vaak vallen en opstaan, soms verrast, maar nog veel vaker teleurgesteld worden.

Het stelt mij dus teleur nu te moeten lezen dat je door een paar misplaatste reacties al dusdanig in je schulp kruipt dat je al meteen vermeldt voortaan geen verslagen meer te zullen doen etc.
En dan ben je NU dus INDERDAAD al aangeland op het punt dat we het serieus blijkbaar over the happy few moeten hebben.
Is erg jammer, want er zijn denk ik MEER mensen die de verslagen WEL gewaardeerd hebben, dan zeikerds...

Dit stelt mij als lid, die straks in maart haar stem uit moet brengen, eerlijk gezegd behoorlijk teleur.
Want als je al niet met een zeiktopicje op Bokt om kan gaan, en NU al achterdochtig wordt als iemand naar je glimlacht, hoe ga je het dan straks 'in het echie' doen???
Ik denk dat Jan Trel wel voor hetere vuren gestaan heeft namelijk...

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:50

Ik vind het leuk om die verslagen van jullie te lezen. Zo krijg je toch een indruk van hoe het die dag was. Ik zou het jammer vinden dat door dit topic mensen ervan weerhouden worden om wat te schrijven.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:06

Sonja,

Ben het er geheel mee eens, wat jij mij laat weten, maar, ik denk en voel, en dat is niet van de laatste maanden, dat deze sport als het ware geregeerd wordt door rancuneuze gevoelen.
De wending die dit topic gekregen heeft, is dus eigelijk een bevestiging, van wat ik diep in mijn hart eigelijk al wist, en geloof mij, het speelt zich niet alleen af op een forum als deze.
Als een goed bedoeld verslag, al gaat gezien worden, dat deze bedoeld is om ogen van andere uit te steken, schiet mijn dan maar helemaal af. De voedingbodem voor de kentering in dit topic, maakt het inderdaad dat ik in mijn schulp zal gaan kruipen, gewoon weg dat ik dat uit die hoek zeker niet verwacht had. Het is gewoon weg haast te ziekelijk voor woorden, maar alles wordt in mijn beleving aangegrepen, om jaloerse gevoelens, via een L-bak of jij-bak, links of rechts om te laten weten, en daar heb ik geen zin meer aan.
Hoe vaak kan een mens het aan, te moeten ervaren dat je iets niet van iemand verwacht had?
Dit stelt mijn behoorlijk teleur, en ben het nu dus ook zat, en wil het niet meer ervaren, althans, niet meer via een openbaar forum dan. Toen wij nog geloofden, schijf jij, daarvan kan ik je mede delen, dat ik daar nog steeds in geloof, en mee zal doorgaan. Jammer te moeten constateren dat de betreffende groep, er de oorzaak van is, dat een goed bedoelde topic, een zeiktopic van jewelste geworden is. Maar ik kan het nu alweer inkoppen, nu ik deze woorden schrijf, dat deze wel weer verkeerd zullen vallen. Het is gewoon weg voor vele Nederlandse ruiter niet weggelegd, om hun eigen kwaliteiten, een plek te geven, waar die thuis horen.
Hoogmoedwaanzin ten top, is aan de orde van de dag binnen deze sport, die vol zit met zelf overschatting, en dit toets ik aan het feit dat er maar weinig zijn, die daad werkelijk in de spotlicht aan het rijden zijn. Een in mijn ogen, nuchtere, een helemaal niks mee bedoelende constatering die meteen leid tot het noemen van namen, en of complimentjes, die eigelijk in dit topic, kant nog wal raken. Tja, en dat Jan Trel wel voor hetere vuren gestaan heeft, is mijn bekend, en heb ook respect voor het feit, dat hij er oog waarschijnlijk beter mee om heeft kunnen gaan, dan ik nu gewoon laat weten.

Groetjes Peter.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:35

Beste Peter,

Get used to it, zou ik bijna zeggen. Blijkbaar is dit voor een groot deel toch inherent aan de paardensport.
In eerste instantie dacht ik (ook?) dat dit in de westernsport een stuk minder was dan in dressuurland. Maar of ik toen nog niet goed gekeken had, of dat met het populairder worden ook de zeikmentaliteit doorgedrupt is naar die prachtige westernsport, dat weet ik niet.

Ik denk dat je zowel qua WRAN (vice) voorzitterschap, ALS als manegehouder, ALS als vader van Ilona ALS gewoon als welvarend bekendstaand paardenhouder gewoon maar in gedachten moet proberen te houden dat hoge bomen veel wind vangen.

Degenen die hier zeuren over the happy few, zijn denk ik (!) mensen die ook in hun beroepsleven niet veel met netwerken te maken hebben. Want ja, zo noemen we dat gewoon in het commerciële wereldje. Zoals iemand al terecht opmerkte; soms maakt het niet uit WAT je kent, maar meer WIE je kent. En in dergelijke gevallen is dat inderdaad zo.

(en voor posters als bv Djmaris: ik heb dat netwerk in het paardenwereldje ook niet, en helaas ook geen geldboompje. Dus ook ik word niet uitgenodigd, krijg deze kansen niet, en hoor dus niet bij The Happy Few. Maar ik kom er wel! Dan duurt het maar wat langer, en dan ga ik maar wat vaker en harder op m'n smoel. Maar bijkomend voordeel gaat wel zijn dat ik bij elk lintje kan zeggen dat ik er zelf keihard voor gewerkt heb met m'n knappe draaiorgelpaardje waar ik zo apetrots op ben!!!)

Maar Peter, als je je door dergelijke mensen uit het veld laat slaan zoals nu, dan adviseer ik je echt om je nog eens drie keer op je hoofd te krabben of dit echt is wat je WILT en waar je gelukkig van wordt cq blijft.
Als je eenmaal JA tegen ons hebt gezegd, is terugkrabbelen nl een stuk lastiger dan nu op Internet...

djmaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:41

PeterV schreef:
djmaris schreef:
Ik kreeg nu het gevoel dat er een groepje bevoordeelde mensen bevoordeeld werden en het niet konden laten dat toch even te laten weten maar er vooral niet teveel over wilden loslaten, ja dat het koud was en na veel hints dan toch maar een tipje van de sluier oplichtten.

Ik kan mijn niet aan de indruk onttrekken, dat er toch in zeker twee verslagen die weergegeven worden, niet alleen gesproken wordt over het weer.
Wat mijn wel opvalt, is uiteindelijk dat er maar weinig clinic deelnemers, zich geroepen voelen, om te laten weten via dit forum, hoe deze de clinic hebben ervaren.

Dat vind ik nou ook jammer

Maar blond als ik ben, ben ik er nu wel achter gekomen, waar het grootste deel van de clinic deelnemers al achter gekomen was, en zich ook absoluut niet geroepen voelen om überhaupt er maar aan te denken, om een verslag op dit forum kwijt te willen.
Ook ik zal mijn daar voortaan bij aansluiten, na deze, en ik heb er geen andere woorden voor, zeer, zeer, zielig verlopen topic.

Ik zou wel eens willen weten waarom niet

Kijk, ik kan er niks aan doen, maar kan wel inkoppen, waarom bepaalde zoals dat hier op bokt benoemd wordt, als the happy few, er wel aan mee hebben deel genomen, daar waar andere ook graag hadden gewild. Vele oorzaken zou je op deze vraag kunnen loslaten, maar ik denk dat zeker het ons kent ons verhaal een rol zal hebben gespeeld bij deze toch best unieke clinic, om ruiters uit te nodigen.
De vraag die de gepasseerde ruiter zich zouden kunnen afvragen, is dus eigelijk, waarom kent ons, ons niet!, en waarom hunnie wel.

kijk dat is in ieder geval eerlijk, en ik gun het je ook van harte dat je zulke kansen kunt benutten (ik kan niet meer reining rijden ivm een handicap dus ik hoefde al geen plaats om te rijden, maar ik vind het bijzonder leerzaam om te kijken en te luisteren)

Maar nee hoor, zelfingenomenmisselijkmakendecynischeeigenmedelijden, is wat zege viert in de sport die western schijnt te heten.

nou had ik toch erkend dat die knop van mij was. Je vind schijnbaar zelf dat je moet reageren dus ergens zit er iets wat jouw zegt dat het niet helemaal ok voelt.

Laatste glimlachte er iemand uit deze sport naar mij, en het gekke is dat ik dan steeds meer op mijn hoede ga raken, omdat deze vaak vriendelijk uitziende lach, hele rancuneuze gevolgen kan hebben.

oei dat is toch behoorlijk paranoia, als jij vind dat jouw handelwijze ok is dan is deze diskussie niet nodig dan maakt het je namelijk niet zoveel uit wat een ander vindt en ga je je eigen weg ( Ik denk dat daarom anderen die wel deelgenomen hebben niet reageren in dit topic, zij hebben een leuke clinic gehad en er al dan niet veel aan gehad en vinden het volkomen terecht dat ze deelnamen en dat vind ik ook)

Vr Gr Peter Vet.

Wel je had een leuk verslag toch? daar hoef je je niet voor te verontschuldigen.

Als mensen in een topic reageren met opmerkingen of zij ook in de kruiwagen mogen rijden en meeliften met de happy few, dan is die toon gezet. Dat heeft niets meer te maken met een objectief verslag van de dag. opmerkingen in de trant van: leuk he heb jij dit ook beleefd of gezien terwijl het voor de rest van nederland meeleesbaar is, dat er iets is voorgevallen wat maar voor een select groepje relevant is, dan is het in mijn ogen niet fatsoenlijk om dat op een openbaar forum te plaatsen, daarvoor zijn chatboxen uitgevonden en privéberichten.

Het zal mij werkelijk een worst zijn wie er behoren tot die happy few dat is namelijk helemaal niet relevant in mijn ogen al doet de konining mee, wat ik graag wil is een mooi verslag van wat er geleerd is en hoe de ervaringen waren op een oprechte toon, want daar hebben we allemaal wat aan als het in de individuele straatjes te pas komt.

Dat is waar ik op reageerde en vond, daar hoeft niemand het mee eens te zijn of zich ook maar iets van aan te trekken, maar het was een openbaar topic toch?
Laatst bijgewerkt door djmaris op 09-01-06 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:43

Peter, ik zie nu pas je totaal ongepaste, zeer kinderachtige en van 0-niveau zijnde reactie in het topic over de Saturdaynightslide op Kalverhoek.
Laat maar, beschouw mijn reacties maar als niet geschreven.
Ik zie niet in waarom ik nog enige moeite zou ondernemen om je op te peppen en bewust te maken. Ik ga vanavond wel met m'n kat praten. Heeft waarschijnlijk meer zin.

Wat laat je je kennen zeg...... Diep triest!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:13

Wranglerbutt schreef:
Wie hebben er, behalve Blaze en de nazaat van PeterV , nou eigenlijk nog meer mee gedaan met de clinic van Ruben?
M.a.w. wie zijn nou eigenlijk die
happy few

en naar wie moeten wij op wedstrijden uitzien om het geleerde om praktijk gebracht te zien worden?

Hierbij mijn welgemeende excuses voor de introductie van de term happy few in dit topic die door velen kennelijk vertaald is als bevoordeelde elite.

De term happy few is afkomstig uit het toneelstuk Henry V van Shakespeare en komt uit de speech van koning Henry V waarin hij zijn manschappen toespreekt, kort voor aanvang van een veldslag.

"We few, we happy few, we band of brothers" [St. Crispin'sday speech]

Happy few zou hier vertaald kunnen worden als uitverkorenen oftewel: degenen die gelukkig genoeg waren om uitgekozen te worden... En dat is precies zoals ik het bedoelde.
Het is mij geheel duidelijk dat bij een dergelijke clinic maar een beperkt aantal deelnemers mogelijk is.
De happy few, dus..

Ik beloof plechtig om nooit meer te pogen literatuur met westernsport te mengen

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:27

zo vlak voor een veldslag kun je je afvragen of de few zich wel zo happy voelden