Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
calemity_jane schreef:Goed eigenlijk reageer ik nooit maar nu na al dit te lezen ga ik ik toch wat schrijven.
Misschien dat peter V en dochter en andere grappenmakers daar eens gaan kijken op een wedstrijd van amateur en open nivo.
Oh wat zeg ik nou ze zijn daar natuurlijk al
![]()
er zijn toch echt meer trainers hier in nederland die zonder rukken en plukken hun lessers leren paardrijden want daar hebben we het tovh eigenlijk over!!
De meeste amateur ruiters waar ik vaak samen mee start zijn vriendelijke ruiters en wij communiceren ook over onze training.
Dus ja dat kan echt!!
Maar goed ik heb vast niet zo veel recht van spreken want ik rij natuurlijk geen reining dus lang niet zo belangrijk in de westernsport!!
groetjes Tanja

calemity_jane schreef:Goed eigenlijk reageer ik nooit maar nu na al dit te lezen ga ik ik toch wat schrijven.
Misschien dat peter V en dochter en andere grappenmakers daar eens gaan kijken op een wedstrijd van amateur en open nivo.
Oh wat zeg ik nou ze zijn daar natuurlijk al
![]()
calemity_jane schreef:er zijn toch echt meer trainers hier in nederland die zonder rukken en plukken hun lessers leren paardrijden want daar hebben we het tovh eigenlijk over!!
calemity_jane schreef:De meeste amateur ruiters waar ik vaak samen mee start zijn vriendelijke ruiters en wij communiceren ook over onze training.
calemity_jane schreef:Dus ja dat kan echt!!
Maar goed ik heb vast niet zo veel recht van spreken want ik rij natuurlijk geen reining dus lang niet zo belangrijk in de westernsport!!
groetjes Tanja
Marieke schreef:Fijn dat iedereen het naar hun zin heeft gehad.
Fijn ook dat er nu een bepaalde weg wordt ingeslagen. Super om te horen.![]()
Laat de rukkers en de plukkers maar een poepie ruiken!!!
) maar met het genoemde netwerken vind ik dat je zo moet uitkijken voor politiek gekonkel in de zin van: misschien heb ik ooit nog eens iets van iemand nodig dus laat ik maar aardig doen terwijl je misschien diens bloed wel kunt drinken.djmaris schreef:
Jammer eigenlijk want met een beetje meer gevoel voor een ander had er een veel prettiger verslag van kunnen komen.
djmaris schreef:Dus als er mensen zijn die zich ergeren aan mijn verhaaltje, bedenk dan dat er soms mensen zijn die niet zo ruim in hun netwerk zitten, en het moeten doen met een roestige kruiwagen. Ik zou het fijn vinden dat daar met respect mee omgegaan wordt.
djmaris schreef:Ik kreeg nu het gevoel dat er een groepje bevoordeelde mensen bevoordeeld werden en het niet konden laten dat toch even te laten weten maar er vooral niet teveel over wilden loslaten, ja dat het koud was en na veel hints dan toch maar een tipje van de sluier oplichtten.
PeterV schreef:Laatste glimlachte er iemand uit deze sport naar mij, en het gekke is dat ik dan steeds meer op mijn hoede ga raken, omdat deze vaak vriendelijk uitziende lach, hele rancuneuze gevolgen kan hebben.
Ik heb er spijt van, na een kleine rust pauze van mijn zijde hierop bokt, een verslag te hebben geplaatst, en zal dat ook niet meer in mijn hoofd halen.
Nogmaals, mijn excuus hiervoor.

PeterV schreef:djmaris schreef:Ik kreeg nu het gevoel dat er een groepje bevoordeelde mensen bevoordeeld werden en het niet konden laten dat toch even te laten weten maar er vooral niet teveel over wilden loslaten, ja dat het koud was en na veel hints dan toch maar een tipje van de sluier oplichtten.
Ik kan mijn niet aan de indruk onttrekken, dat er toch in zeker twee verslagen die weergegeven worden, niet alleen gesproken wordt over het weer.
Wat mijn wel opvalt, is uiteindelijk dat er maar weinig clinic deelnemers, zich geroepen voelen, om te laten weten via dit forum, hoe deze de clinic hebben ervaren.
Dat vind ik nou ook jammer
Maar blond als ik ben, ben ik er nu wel achter gekomen, waar het grootste deel van de clinic deelnemers al achter gekomen was, en zich ook absoluut niet geroepen voelen om überhaupt er maar aan te denken, om een verslag op dit forum kwijt te willen.
Ook ik zal mijn daar voortaan bij aansluiten, na deze, en ik heb er geen andere woorden voor, zeer, zeer, zielig verlopen topic.
Ik zou wel eens willen weten waarom niet
Kijk, ik kan er niks aan doen, maar kan wel inkoppen, waarom bepaalde zoals dat hier op bokt benoemd wordt, als the happy few, er wel aan mee hebben deel genomen, daar waar andere ook graag hadden gewild. Vele oorzaken zou je op deze vraag kunnen loslaten, maar ik denk dat zeker het ons kent ons verhaal een rol zal hebben gespeeld bij deze toch best unieke clinic, om ruiters uit te nodigen.
De vraag die de gepasseerde ruiter zich zouden kunnen afvragen, is dus eigelijk, waarom kent ons, ons niet!, en waarom hunnie wel.
kijk dat is in ieder geval eerlijk, en ik gun het je ook van harte dat je zulke kansen kunt benutten (ik kan niet meer reining rijden ivm een handicap dus ik hoefde al geen plaats om te rijden, maar ik vind het bijzonder leerzaam om te kijken en te luisteren)
Maar nee hoor, zelfingenomenmisselijkmakendecynischeeigenmedelijden, is wat zege viert in de sport die western schijnt te heten.
nou had ik toch erkend dat die knop van mij was. Je vind schijnbaar zelf dat je moet reageren dus ergens zit er iets wat jouw zegt dat het niet helemaal ok voelt.
Laatste glimlachte er iemand uit deze sport naar mij, en het gekke is dat ik dan steeds meer op mijn hoede ga raken, omdat deze vaak vriendelijk uitziende lach, hele rancuneuze gevolgen kan hebben.
oei dat is toch behoorlijk paranoia, als jij vind dat jouw handelwijze ok is dan is deze diskussie niet nodig dan maakt het je namelijk niet zoveel uit wat een ander vindt en ga je je eigen weg ( Ik denk dat daarom anderen die wel deelgenomen hebben niet reageren in dit topic, zij hebben een leuke clinic gehad en er al dan niet veel aan gehad en vinden het volkomen terecht dat ze deelnamen en dat vind ik ook)
Ik heb er spijt van, na een kleine rust pauze van mijn zijde hierop bokt, een verslag te hebben geplaatst, en zal dat ook niet meer in mijn hoofd halen.
Nogmaals, mijn excuus hiervoor.
Vr Gr Peter Vet.
Wranglerbutt schreef:Wie hebben er, behalve Blaze en de nazaat van PeterV, nou eigenlijk nog meer mee gedaan met de clinic van Ruben?
M.a.w. wie zijn nou eigenlijk die
happy few
en naar wie moeten wij op wedstrijden uitzien om het geleerde om praktijk gebracht te zien worden?

zo vlak voor een veldslag kun je je afvragen of de few zich wel zo happy voelden