[WN] 20 november oranjehal show Apeldoorn (QH)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:15

Leadline aanmeldingen zijn er niet heel veel, maar de walk en jog zijn er des te meer. De exacte aantallen weet ik niet, maar er waren in elk geval meer dan 10 walk en jog ruiters!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:40

Oh gelukkig!
Dat betekent tenminste dat er animo voor is en dan hebben we ook meer kans dat andere shows dit ook gaan uitschrijven!!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:02

Wat is het maximale aantal walk&jog ruiters in één klas ??
Ik kan me indenken dat deze aantallen iets lager zou kunnen liggen ivm de leeftijd van de starters. Met te volle klassen wordt het er niet veiliger op tenslotte.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:46

Aha, dus ik moet mijn leen-dochter klaarstomen voor de walk en jog.......hihhhiiiii, zal eens met haar moeder overleggen, die vond dit al spannend genoeg, laat staan dat dochterlief los gaat rijden!!! Mijn leendochter scheurt al enkele jaartjes op haar pittige Welsh-pony mee bij de ponyclub en rijdt erg netjes, ik voorzie daar volgend jaar in combi met mijn jonge Paint toch niet veel problemen in. Tegen die tijd is ook mijn Quarter weer in puike conditie en die is turbo-braaf met kids op wedstrijden......dus we komen eraan!!!!!

tones

Re: 20 november oranjehal show Apeldoorn (QH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:57

Mijn zadeltje doet in ieder geval mee!!!
Nu ik nog! Ooit misschien?

Nog 9 nachtjes slapen en dan komt Mores!!!

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:50

Je kan neem ik aan ook gewoon komen kijken?!

En zo ja, kost het geld en wanneer begint het? De Oranjehal is toch om de hoek voor mij.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:58

Vorige keer werd er ook geen entreegeld gevraagd, dus zal nu ook wel niet zijn.

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:29

Klopt er wordt geen entree geheven en we beginnen 10uur. vanaf half 12 kunnen de leadline + walk & jog aan de beurt zijn. Dus mocht je dat willen kijken, dan kun je beter iets later dan 10 uur komen.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:13

Oke dan! Bedankt. Maar ik weet nog niet of ik kom omdat mijn uitlsaap-dagen zeldzaam zijn dus daar ben ik zuinig op.

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:47

De wedstrijd zal tot begin van de avond duren. Dus mochten er mensen zijn die graag 's middags langs willen komen, dan kan dit ook.

EmmaK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:27

jammer ik kon niet komen..volgend jaar ga ik misschien wel mee doen met mijn Quarter!

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:55

Meegedaan met mijn 2-jarige merrie in de halter en showmanship amateur. Ik vond het een goeie wedstrijd, voor zover ik dan kan beoordelen, want ben er tot 13.00 uur geweest. Mijn paard gedroeg zich braaf en had alleen de eerst 5 minuten in de bak zoiets van "ieks!", maar na een aantal rondjes door de showarena ging dat al weer veel beter. 1e geworden in de halter (mijn merrie was de enige in haar klasse, dus dat was makkelijk!). Maar ik vond dat ze het heel aardig deed. Nog wat moeite met stilstaan, maar dat komt goed. In de showmanship een 5e plaats. Maar ik was tevreden. Ze liep al niet meer zo te springen als de vorige wedstrijd, dus we gaan de goeie kant op! Ze was wel moe van al dat wachten en de spanning en ik ook !!! En het was koud !!! Een behoorlijke opkomst, mooie paarden gezien en ik vond er een goeie sfeer hangen. Jammer dat er toch altijd mensen te laat komen opdagen bij de arena, dat zorgt voor oponthoud en frustraties bij de judge, dat kan ik me voorstellen .... Goeie accomodatie, ook voor de trailers, veel ruimte.
Ik ben heel tevreden en wil de organisatie bedanken voor een goeie wedstrijd !!!
Grts. Irene

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:15

Jammer dat je alleen was in de 2-jr halter mares. In de 3-jarige waren er ook niet veel, maar de ages mares was goed bezet.

Ik denk dat degene die te laat was voor haar klas als hardste baalt, dan is een speaker-installatie buiten toch wel erg handig.

Het was idd waterkoud, zeker als je oude botten hebt

De walk-jog en lead-line klassen waren erg leuk om te zien.

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:02

ben ook zeer tevreden met mn merrie bij de ages mares 9e van de 9 ze is wat klein en eigenlijk al teveel veulens gehad voor deze klasse.
maar le ann deed het super in novice amteurklasse we werden 1e geplaatst ik schrok ervan...en bij amateur showmanship at halter was ik 3e geplaatst ben zeer tevreden, alleen routebeschrijving klopte niet das jammer..lokatie is zeer mooi wel koud brrrr.
de kinderklassen vond ik geweldig...leuk idee dat kinderen een zak snoep poster en button kregen met een lint als herrinnering.
ik had voor de 1e geplaatsten een leuk pakketje klaargemaakt...zoiets zal ik met gezondheid volgend jaar weer sponseren.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:10

N.a.v. het andere topic hier op bokt over de leadline + walk en jog klasse en de andere positieve geluiden hier op bokt. Wil ik iedereen even bedanken voor zijn inzet, maar bovenal de sportiviteit.

De opzet van een 1-daagse show is om er met zijn allen een leuke dag van te maken met uiteraard het wedstrijd element. Uiteraard geldt die ook voor meerdaagse shows, maar vooralsnog organiseerd de NQHA alleen het NK als meerdaagse show. Ditmaal met een "nieuwe" niet qh gerelateerde klasse erbij. De geluiden die ik vandaag op gevangen heb en die ik hier lees bevestigen het doel waarmee deze shows georganiseerd worden.

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:26

Ik geloof dat het voor iedereen wel een zeer geslaagde dag was... En zoals overal,is er altijd wel op/of aanmerkingen,maar dat moet kunnen,en is mischien wel een leer voor de volgende keer..

Vanuit onze kant(Rotterdam) was het een flink eind weg,dus waren we ongeveer anderhalf uur onderweg..De parkeerruimte was top,en omdat wij als Westernploeg met kids kwamen,de in rij mogelijkheden ook grandioos...

Onze kleine vriend deed voor het eerst mee,aan de Lead_Line Klasse,en was hij zelf zeer trots op zijn 5e plaats... En wij ook natuurlijk....!Wat schetste onze verbazing achteraf..... >;)
Diegene die in deze klasse 1e werd,deed ook in de klasse Walk en Jog mee....Misverstand of niet,Lead-Line klasse is voor ruitertjes die niet zelfstandig kunnen rijden dus euhh

De Walk en Jog was zeker druk,fijn zoveel inschrijvingen voor de organisatie,maar zijn wij niet gewend,zo,n grote groep van 16 kinderen allemaal tergelijk te laten starten..Het was dus erg druk,en bezet,en je zag dat sommige paarden het vervelend vonden dat ze dicht op elkaar reden... Irritaties van pony's dus,en logisch...ouders aan de kant...Mischien optie,om bij zoveel deelnemers volgende keer,zo,n grote groep te splitsen,zodat iedereen eerlijke kans krijgt..Het duurde hooguit 3 minuten,dus daaruit de betere tegen elkaar te laten starten..???

Verder wil ik mijn comlimenten uitspreken,naar de sponser van de leuke prijzen voor onze kids....Super...!

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:46

Er zijn fotoos gemaakt van de winnaars. Weet iemand waar die te vinden zijn?
Bedankt, Irene

LittleCyenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:11

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:15

Ik vond de show verder ook super! Goed georganiseerd (routebeschrijving kon beter, maar ach ). Was hartstikke gezellig Zeker een show om weer eens heen te gaan!

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:18

ja, inderdaad de route beschryving!
was wel lachen,dat je net zelf een rondeje hebt weggegeven,en je ziet de volgende gaan

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:29

Waar staan de uitslagen ergens ?
Kan niks vinden op de nqha site , is nog niet bijgewerkt......

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:29

Het was een erg leuke dag! Voor mij en mijn merrie was het onze tweede keer dat we deelnemen aan een wedstrijd. Mijn complimenten aan de organisatie!! *o/* Het is alleen jammer dat je buiten niet kunt horen welk onderdeel er bezig is. Weet iemand of er toevallig ook foto's zijn gemaakt van de halterklassen terwijl alle merries in de bak stonden. Het zou jammer zijn als alleen de winnaars gefotografeerd zijn. Ik zou ook wel een professionele foto van mijn merrie willen op een wedstrijd

Patricia

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:08

Worden de uitslagen nog ergens gepubliceerd ??

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:41

Als het goed is komen de uitslagen weer op de site te staan.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:29

Ik heb genoten zondag van de wedstrijd!!! Als bakrandridder wel behoorlijke bevriezingsverschijnselen opgelopen, maar dat had ik er graag voor over! Ongelooflijk leuk dat de walk en jog en de leadline volle bak was! Dit is de toekomst!!! Daar moeten we zuinig op zijn, dus organisatoren, uitschrijven die (open) rubriek!!
Er reed een schitterende palomino rond, met een echte Marlboro- man erop, hihihihihii, was een "pleasure" om naar te kijken. Ook zo'n ongelooooooflijke mooie donkere chestnut met een geweldig mooi blingbling- hoofdstel..........wát een paarden!!! Toch ook wel hier en daar vol verbazing naar rij-niveau van bepaalde mensen gekeken. Hemeltje lief, shocking! Ik heb de startnummers nog goed in mijn gedachten zitten.....................
Al met al, hier mag wel vaker een wedstrijd georganiseerd worden!!!