[WN] wie staat waar op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: wie staat waar op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:57

PeterV schreef:
ElCid schreef:
Ach, wie weet, misschien gaan we nog wel eens een B-proefje starten .

Gewoon bij de F beginnen ElCid, dat doe ik ook

ik start toch echt op x...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:21

F zijn de proeven die nog voor de B zitten
En ach, vanaf april 2006 hoef je zelfs niet meer bij de X te beginnen.

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:26

noisy schreef:
toe maar, toe maar... ik denk dat ik ook maar in het onderwijs ga werken

dat vind ik nou echt iets voor jou

PlauGenGuy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:22

Mijn paardje staat bij een vriendin en tevens toekomstige buurvrouw. Zij woont dus nu naast mijn schoonouders op de boerderij. Ze heeft een klein binnenbakje, buitenbak, round penn, wasplaats met warm en koud water en super ruime stallen en weides. Daarnaast heeft mijn paardje dan veel gezelschap van de andere paardjes, dus ik haal hem liever niet naar huis waar hij dus bij de koeien zou moeten staan.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:05

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:38

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 10:46

ik sta thuis. Op het moment zijn ze nog steeds met de nieuwe stallen bezig, dus de dames staan nu 24/7 buiten, wat ze geloof ik wel lekker vinden. Maar ik zal wel blij zijn als de stallen klaar zijn. Toch net iets meer comfort en dan kunnen ze met echt heel slecht weer gewoon naar binnen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:10

Ik sta in Bunnik/ Rhijnauwen, tegenover stal Rhijnauwen. Pas sinds kort maar heb het er al reuze naar mijn zin!
Hier krijg ik niet mijn lessen, daar moet ik klein eidnje voor weg met de trailer

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:16

Ik sta met mijn 2 paardjes op www.deheidehoek.nl, ze delen samen een ruime box van zo'n 3,5x7, in een lekker oud schuurtje waar ik alles zelf moet doen. Voeren wordt gedaan, maar het moet wel zelf worden klaargezet (hooizakken, emmertjes met voer) en mesten doe ik ook zelf. Het is een grote pensionstal, met een 'oud' en een 'nieuw' deel. In het oude deel is het halfpension, en dat vindt ik persoonlijk een stuk prettiger dan de volpension hal (groot) waar ik eerst stond. Nu heb ik zicht op de hoeveelheden die mijn paarden te eten krijgen, en ook kan ik het uitmesten op mijn eigen (naar mijn smaak betere) manier doen.
De accommodatie is helemaal super: buitenbak, binnenbak (beiden met agterberg bodem, niet lekker om goeie stops te maken maar wel altijd begaanbaar) longeercirkels, een stap- en een trainingsmolen, ruime weidegang, paddocks èn fantastische uitrijmogelijkheden naar de bossen van de Lage Vuursche en de heidevelden van het Goois Natuurreservaat (het lijkt wel alsof ik provisie krijg van de stalhouder voor deze uitspraken....... was 't maar waar) Tot een half jaar geleden was ik de enige westernruiter, maar inmiddels heb ik gezelschap gekregen en zijn we met z'n drieën, en dan nog onze bijrijders maakt zo'n 7 westernruiters in totaal op stal. Ed Gosen komt bij ons aan huis lesgeven. Ik vind het prima zo

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:22

Ik sta in Voorschoten/Wassenaar bij een hele leuke boerderij met hele aardige mensen, wel als enige westernruiter van de 5 en zonder enig comfort (koffie/wc) maar met weidegang hele jaar door en mijn paard is er gelukkig! daar gaat het toch om?! de bak is 5 min. stappen en er is buitenrijmogelijkheid zat! Mijn paard is niet zo'n gezellig sociaal paard en vindt dat kleinschalige juist erg lekker, ze is veel vriendelijker en relaxter geworden sinds we daar staan! en gelukkig heb ik hier net gezien dat er western-bokt-ruiters tegenover mij staan... eindelijk!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:34

Strangertje schreef:
zonder enig comfort (koffie/wc)

Beetje offtopic maar het valt me ineens op: da's al de 2e in dit topic die het zonder wc op stal moet stellen, daar zou ik toch niet aan moeten denken

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:10

Sandra_H schreef:
Strangertje schreef:
zonder enig comfort (koffie/wc)

Beetje offtopic maar het valt me ineens op: da's al de 2e in dit topic die het zonder wc op stal moet stellen, daar zou ik toch niet aan moeten denken

Ik heb ook geen luxe (wc) op stal, maar ach, een bos bramenstruiken is gewillig voor een korte plaspauze, . Met ernstige darmproblemen waag ik met dus echt NIET naar stal, hahaahaa!!!

Bep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 06:07

Mijn vriendje staat in Klazienaveen bij een pensionstalling. Binnenbak, buitenbak, wasplaats kortom alles erop en eraan. Fantastische verzorging en hij kan alle dagen met een groep vriendjes in de wei spelen.

Helaas ben ik de enige westernruiter, de rest is dressuur, springen en recreatie maar het maakt niks uit. De gezelligheid is er niet minder om.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:16

Ook thuis. Heerlijk 's avonds in je pyjama je paardje nog een wortel geven! Ik heb geen bak, maar wel 3 pensionstallen/manege in een straal van 500 meter om me heen, waarvan ik er bij 2 de bak mag gebruiken. En een weiland dat net groot genoeg is voor 1 pony.
Als ik hem ergens zou moeten stallen zou ik het niet kunnen betalen.

Debb_nOeff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:19

Mijn Fries staat op Hippischcentrumkrimpenerwaard in krimpen aan den IJssel... Het was eerst de Waalmanege maar is helemaal veranderd en het is der super leuk!! en Gezellig... als jullie der willen kijken 12 en 13 november is der opendag wordt super leuk! Ik ga met mn Fries en een andere Fries pas de deux rijden en der zijn nog meer voorstellingen kijk gerust op de site..
http://www.hippischcentrumkrimpenerwaard.nl/index.html

Gr. Debbie

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:45

Ik sta in omooord, op 2 stallen. en ik rij ook op hck.
Ik vind het der ook heel erg gezellig, en wil der niet weg hoor

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:18

Ik sta in De Lutte samen met Anya. Het is een pensionstal. Er zijn verder geen western ruiters. Het is er wel gezellig en de paarden worden door de eigenaar 's morgens naar de wei gebracht en 's middags weer naar binnen gehaald. Verder hebben we 2 buitenbakken en een binnenbak. En ja we hebben ook een wc.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:37

ik sta op de bameerhoeve, in moerstraten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:40

jeanette schreef:
Ik sta in De Lutte samen met Anya..

De Lutte? Haha, daar ben ik ook weleens geweest. En ik heb begrepen dat er in dat dorp vreselijk veel geroddeld wordt Dus wees gewaarschuwd, als je van je paard valt, hoor ik het zelfs hier!

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:12

Thuis, 3boxen en 5400 m2 weiland en bak. Heb al op vele adressen gestaan, Madepolder, Wassenaar, Vorstenbosch, bij P. Simons, in Blesdijke en bij pensionstallen.. De meest paardvriendelijke stal vond ik Silvester Ranch bij Sylva en Sake.. ook heel mensvriendelijk trouwens.. Maar Oost West, het allerliefste heb ik ze thuis.. En wat de financiën betreft... Reken eens uit hoeveel hypotheek je extra kunt krijgen als je twee paarden op een manege hebt staan.. Met dat argument gingen wij naar de bank en kochten onze eerste boerderij.. Niet geschoten is altijd mis..
Groetjes van mij.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:14

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:17

Majo: Nooit wat van gemerkt en ik sta er al meer dan 2 jaar

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:27

Nou als er iets weinig gebeurt, dan is het wel roddelen. Wij zijn gewoon opgenomen in het dorp zonder problemen. Heb als westernruiter nooit commentaar gekregen van de dressuurverenigingsmensen. Ze vinden het eerder leuk. De voorzitter van de vereniging is zelfs komen kijken.

En er wordt op stal eigenlijk niet geroddeld. De meeste mensen helpen elkaar gewoon. Das weer het voordeel van een dorp

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:30

Sluit me helemaal bij Anya aan.

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:38

Mijn paardje staat op Rosworld in Zeijen.. Ze heeft vandaag weer ff goed gespiekt hoe het moet...