[WN] ervaring met western barefoot?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ervaring met western barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:42

Irene K. schreef:
Heb er ook 1 uitgeprobeerd. Helaas lag het zadel te dicht op de schoft. Mijn arabje is inmiddels 21 en heeft een scherp schoftje. Dus de pommel was te laag. Jammer............. verder zat t als een huis ......
irene

ze hebben nu ook hogere boogjes die je kan vervangen voor een hogere schoft, staan op de site van boomloos.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:37

Nou , er is nu dus alleen nog maar een bredere fork (voorboogje-met-knop) leverbaar... breed of standaard , maar geen hoge helaas.

Even om wat misverstanden uit de weg te ruimen :

Als eerste kwam vorig jaar de Western Nevada. Dat is die Western die van die lange skirts heeft , dat vierkante model zeg maar.
Die heeft Engelse singelstoten en is alleen in zittingmaat 1,5 leverbaar , dit blijft ook zo.
Deze Nevada heeft in principe de meest stabiele ligging van alle Barefoots : komt door de grote oppervlakte , heeft meer houvast als het ware. Omdat het dus de beste keuze voor de wat brede - ronde paarden is , wordt de Nevada nu geleverd met een wat bredere fork dan voorheen.

De Arizona is pas sinds vorige maand verkrijgbaar , in Nederland zijn er op dit moment pas 3 mensen die er 1 hebben !

Daarvan dus Fabske hier en Claudia Rosel van Slidinghorse.
Dus de meeste mensen kennen de Arizona nog niet.... deze heeft veel kortere zijkanten en een western-singel-systeem.
En komt in zittingmaat 1 en 2. Dus iets kleiner en iets groter dan de Nevada. Bij de Arizona lijken de fenders wat verder naar voren te zitten. En deze wordt geleverd met een standaard maat fork.

Hier zie je goed het verschil in formaat tussen de Nevada (Western) en de Arizona (Rounded Western) :

Afbeelding

De pad onder de Arizona op de foto , hoort eigenlijk bij de Nevada....daar past hij precies mooi onder. Je ziet dus goed hoeveel hoger de skirts zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:32

pmarena! hoi, ik heb maandag mijn eerste strandritje gemaakt met mijn nieuwe western-barefoot-nevada, echt heerlijk, ik hield het zelfs een paar uur uit met mijn slechte rug, zalig....
Afbeelding
ik kan echt iedereen zon zadel aanraden, zit geweldig zacht, tot nu toe iedereen die mijn zadel even heeft getest, wil er ook een!