[WN] EK Aken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: EK Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:16

Dat vind ik net zo als het Grand champion gebeuren. Leuk als je daar staat met je veulen tussen volwassen paarden...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:37

Ja, maar het heet ook, Amateur, all Ages...

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 14:47

Wranglerbutt schreef:
@Smoske: Ik dacht dat jij plannen had om vandaag te gaan kijken, is er iets tussen gekomen?

Eigenlijk wilde ik morgen gaan want dan is de trail in hand er ook en een aantal trailproeven achter elkaar maar ik heb pas het bericht gekregen dat ik morgen een vervanging mag doen in een kleuterklasje dus ja...dat is natuurlijk voor mij erg belangrijk om in het onderwijscircuit te rollen. Dus morgen geen Aken...helaas. Gelukkig blijf ik via bokt op de hoogte!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:11

De foto is van de Grand Champion prijsuitreiking (van judge 1). Schimmel Grand, Shane Reserve. Is dus eigenlijk ook all ages of maak ik het nu ingewikkeld ?

De volgorde was:
- Halter 1&2 Year Olds, hier stond Shane alleen (dus vijf keer eerste, maar uiteraard geen medaille)
- Halter 3 Year Olds and older. Hier stonden 5 paarden in.
Over deze twee klasseringen werd een Grand and Reserve verkiezing gehouden van alle 5 de juries. Alle juries kozen de schimmel als Grand en twee van de juries kozen Shane als Reserve.

Daarna was de Amateur All Ages , waar dezelfde zes paarden van hierboven weer uitgebracht werden, soms met andere voorbrengers (de eigenaars ) en nu allemaal tegelijk. Hier is dus ook geen Grand and Reserve verkiezing. Hier heeft Shane zijn brons verdiend. Ook hier plaatsten jury 1 en 5 Shane als tweede. Ze waren het er dus nog steeds over eens

De pillen zijn trouwens uitgewerkt. Ben hondsberoerd.

Superprestatie van Christien en Sophie ! Een klasse van 20 merries -de beste van Europa- en dan zo hoog eindigen! Absolute topklasse!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:35

Hey Mac GEFELICITEERD ! Superrrrrrrrrrrrr !!

Alle anderen ook natuurlijk !!

En voor iedereen die nog moet: toi toi toi

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:03

Aline: GEFELICITEERD!!!!!. Heel jammer dat ik je niet aan kon komen moedigen Ik hoop dat ik zaterdag nog kan komen kijken om je aan te moedigen Verder Christien en Paintje ook van harte gefeliciteerd natuurlijk, superprestaties!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 16:35

Heeft iemand de trail in hand vandaag gezien? Waren er veel deelnemers? En die pittige trailparcours?! Weet iemand daar meer over?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:40

Ik heb zojuist de kalender op de volgende maand gezet, en hoe toepasselijk, Aline op Oktober........ europees kampioene!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:15

Yes.. fantastisch. Aline proficiat *o/*

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:40

Mac schreef:
Aline 1e in de NSBA Pleasure rubriek en Europees Kampioen in de Hunter Under Saddle!!!

Whoa, dit had ik nog niet gezien. Jeetje, Europees Kampioen! Helemaal goed!!!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:52

Ik krijg net door dat Aline met Jeta Time brons heeft gewonnen in de Hunter Under Saddle junior open!! Het gaat echt super met die combinatie
Ik ben benieuwd wat vanavond gaat brengen voor het 'Dutch Team'!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:51

gera schreef:
Ik ben benieuwd wat vanavond gaat brengen voor het 'Dutch Team'!
Me too! Ik zal voor ze duimen!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:08

Blond vraagje... Wat is NSBA????

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:10

National Snaffle Bit Association

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:12

Oke... thanxxx

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 22:26

Het was een erg geslaagde European Nations Cup. Zes teams deden mee, en Nederland is uiteindelijk vijfde geworden. 'Toch' denk ik dat het team tevreden mag zijn over de prestaties, maar de concurrentie was vrij hoog. Wel jammer om te zien dat de groep Duitse aanhangers, die zich hadden verzameld op één tribune, soms wat overdreven blij waren wanneer iemand van een ander team dan het Duitse een fout maakte. Ik hoorde ze zelfs hardop lachen en roddelen toen de ruiter uit het Italiaanse team overkruist galoppeerde in de horsemanship. Een beetje onsportief en dat vond ik jammer, want verder was de sfeer erg goed.

Ongelofelijk trouwens hoe snel het hele programma van de avond werd afgewerkt. Om klokslag zes uur mochten de zes teams de arena betreden voor de opening en de introductie van de verschillende teams. Het trailparcours stond op dat moment al klaar, en werd meteen in gebruik genomen toen de laatste deelnemer uit de bak was verdwenen na deze opening. De laatste deelnemer van de trail was vervolgens de bak nét uit, toen een MPV de bak binnenreed om de trailhindernissen mee te nemen. De stoelen van de jury gingen de arena uit en de pleasure kon beginnen. Alles liep echt enorm op rolletjes, wat erin resulteerde dat net enkele minuten over acht de prijsuitreiking kon starten, een krappe twee uur na de opening. Toch knap dat in die twee uur een opening en vijf verschillende onderdelen verreden kunnen worden

Een klein puntje van kritiek was de staat van de bodem. Reiningruiters konden allerminst voluit gaan, wat er zelfs toe heeft geleid dat een aantal reiningruiters vriendelijk hebben bedankt en weer richting huis zijn vertrokken. Toch jammer...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 22:39

Bedank voor het verslag Gera en de deelnemers van het team NL gefeliciteerd met hun prestaties

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 23:09

Leuk verslag Gera!! Ik kreeg te horen dat we uiteindelijk toch een Barrel ruiter hadden! Cora is gestart voor Nederland in het onderdeel Barrel Race!! TOP Cora!! De rest natuurlijk toch ook gefeliciteerd!!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 23:27

Over Cora gesproken, we kregen even een andere kant van een Pebbles-nakomeling te zien Hij werd erg enthousiast bij het zien van de tonnen en maakte een paar gigantische vreugdebokken, om vervolgens na de draai om de laatste ton al hevig bokkend over de finish te gaan. Wat een pittige Pebbles! Gelukkig kon Cora er zelf volgens mij nog wel om lachen.

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 00:07

Wij waren al zo blij tijdens de NK met alle Pebbles-nakomelingen die het zo goed hebben gedaan in de Halter -en ook onder zadel- en nu werden we gebeld vanuit Duitsland...... Sparkling Red King, in eigendom van Liesbeth en Sytse en uitgebracht door Willem Schollaardt is Europees Kampioen geworden bij de Halter Open 2 year old geldings !!! Hij is 5x eerste geplaatst en heeft ook de Reserve Champion-titel gekregen.

Liesbeth, Sytse en Willem, namens ons allemaal van de Sylvester Ranch: VAN HARTE GEFELICITEERD !!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 08:34

Bedankt voor je verslag Gera ! Toppie!

De Duitsers zijn idd een kei in het organiseren van evenementen! Wel jammer dat de fans zo onsportief waren ...

Ik vind het een hele knappe prestatie van het team dat ze vijfde zijn geworden! Er wordt nogal een blik paarden en ruiters opgengetrokken daaro! En van Cora vind ik het ervan getuigen dat we hier met een "amazone met ballen" te maken hebben: echt geweldig dat ze dat heeft gedaan terwijl dat helemaal haar discipline niet is!

Hoe hebben de ruiters individueel gepresteerd, Gera?

redpebbles: PROFICIAT! Een superprestatie!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 09:15

Leuk!! Er is dus weer goed gepresteerd!! Duitse wedstrijden zijn een genot om te rijden, de duitse punktlichheid is echt super, geen getreuzel, gewoon lekker vlot achter elkaar door. Als je als ruiter niet op tijd bij de start hebt heb je 3 tellen en daarna gaan ze door met de volgende... .
Barrel racen haalt het beest in zelfs de rustigste paarden naar boven. Jae liet zich gister ook weer van een hele andere kant zien lekker racen.... zoeffffffff

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 10:20

Een klein minpuntje is voor mij een ZEER GROOT MINPUNT! Ben dan ook al weer thuis. Op zo'n bodem ga ik mijn paard geen reining proef laten lopen. Dit jaar heb ik al 7 maanden naast mijn paard gestapt en dat was ik tocht echt niet van plan. Dus een illusie en een hoop geld armer weer terug naar huis. Zo is Ton ook donderdag avond gekomen en vrijdag ochtend weer naar huis gegaan. Ik had genoeg paarden met zere benen de bak uit zien komen na de reining en cutting. HOE KAN EEN ORGANISATIE DIT DOEN! Maar fijn te horen dat zaterdag avond leuk was en op tijd liep. De avond ervoor begon de cow-classes pas om 23.00u.
Ik ga nog duimen voor de ruiters die vandaag moeten rijden.

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:36

redpebbles schreef:
Sparkling Red King, in eigendom van Liesbeth en Sytse Europees Kampioen geworden bij de Halter Open 2 year old geldings !!! Hij is 5x eerste geplaatst en heeft ook de Reserve Champion-titel gekregen.

Liesbeth, Sytse en Willem, namens ons allemaal van de Sylvester Ranch: VAN HARTE GEFELICITEERD !!!

Liesbeth en Sytse, ik sluit me aan bij Sylva en Sake en feliciteer jullie met het behaalde resultaat van jullie Pebbles-kind !!! PROFICIAT !!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:58

Jeetje chex, dat is vreselijk balen als je op die manier onverichtterzake weer huiswaarts moet ... maar je hebt gelijk: de gezondheid van je paard gaat voor.

Lag er bij het vorige EK nog een andere bodem in dan?