Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Gilles schreef:Dat heeft niets met een bit of bitloos te maken, maar met de manier waarop het hoofd (al dan niet verplicht) gehouden moest worden....en de luchtpijp met name de stembanden waren helemaal vervormt !!
Sugarmiss schreef:Gilles schreef:Dat heeft niets met een bit of bitloos te maken, maar met de manier waarop het hoofd (al dan niet verplicht) gehouden moest worden....en de luchtpijp met name de stembanden waren helemaal vervormt !!
Met een touwtje kun je precies hetzelfde krijgen.

farichta schreef:Dit is volgens mij de eerste keer dat de mechanische hackamore ter sprake komt in dit topic. Er is volgens mij tot nu alleen gesproken over bosal, touwhalster en sidepull en deze dingen kunnen dit soort "schade" niet toebrengen.
Cassidy schreef:farichta schreef:Dit is volgens mij de eerste keer dat de mechanische hackamore ter sprake komt in dit topic. Er is volgens mij tot nu alleen gesproken over bosal, touwhalster en sidepull en deze dingen kunnen dit soort "schade" niet toebrengen.
Als er over "bitloos" gesproken wordt, valt bij mij de mechanische hackamore daar ook tussen.
Of denk ik weer eens te breed?
Daarnaast ben ik (gelukkig) nog maar zelden een mechanische hackamore tegengekomen in de western.