dutske schreef:wordt die buckskin 2-jarige nu met slof gereden of zie ik verkeerd?
Klopt dutske, dit zijn draw reins...... wordt steeds treuriger....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dutske schreef:wordt die buckskin 2-jarige nu met slof gereden of zie ik verkeerd?

)
hooguit kritisch 
vera schreef:En wat is een goede quarter?
Ik ken een paard wat 50K gekost heeft en nooit geworden is wat men er van heeft verwacht.
Ik vind het een fantastisch paard maar degene die dit geld heeft neergeteld denkt daar heel anders over.....
Cer schreef:@halloway:
Bedoel je nu dat er geen goeie 'goedkopere' QH zijn? Dat alle goedkoop eigenlijk slachtvee is? Of begrijp ik het verkeerd?
Dan zou het zo zijn dat een QH kopen alleen voor hele rijke mensen weggelegd is.... (ben ik ineens toch een ruim jasje zeker)
Sugarmiss schreef:
@Haloway: áls ik nog eens een paardje zelf importeer zal ik je mijn bedragen laten weten![]()
En ze zijn er echt wel hoor goede Quarters van onder de 4K, maar je moet er even voor zoeken en er oog voor hebben.
Adrienne schreef:Dit is dus precies het gene waar ik me aan dood erger. Het continu er uit lichten van excessen. Het is net als of er mensen zijn die alleen de hele dag het internet op gaan om uit te vissen of er ergens in de VS weer iemand iets in onze ogen wreeds doet met een western paard.
Als je met niet eens de zelfde energie gaat kijken wat er met dressuur spring en eventing paarden gebeurd ook gefokt voor de top sport gaat het je net zou koud over je rug.
Die excessen in de western sport die er hier zo mooi weer uit gelicht worden zijn voer voor de mensen die graag de sport in een negatief daglicht zetten. Ze zijn voer voor de sceptici. Zoals dat maffe verhaal over die vader met zijn idioote gedachte gang.
Denk eens na "tekst is geduldig" en dat wat je op een forum schrijft is ongenuanceerd en nooit duidelijk toegelicht en de geruchten stroom kent geen grenzen!
Dus als je een volgende keer zelf schrijft of hier leest dat bv het EK maar magertjes was besef dan eens dat je door telkens deze excessen naar voren te halen je de sport in een kwaad daglicht zet je er voor zorgt dat het steeds moeilijker wordt sponsoren te krijgen en je dus de sport ongewenst schade toe brengt.
Je maakt het voor het over grote deel met wel gewoon goede bedoelingen en net gedrag alleen maar moeilijker.
Dit is niet op een persoon gericht of zo maar gewoon een algemene opmerking. Ik moest het gewoon even kwijt
vera schreef:En wat is een goede quarter?
Ik ken een paard wat 50K gekost heeft en nooit geworden is wat men er van heeft verwacht.
Ik vind het een fantastisch paard maar degene die dit geld heeft neergeteld denkt daar heel anders over.....
maar ik wil het graag weten.. 
Halloway schreef:Een goede quarter in imo:
Met beleid gefokt, goed begeleid tijdens zijn opgroeifase, handling hoofcare,health, monitoring vanaf geboorte tot aan de dag van verkoop.
Voorwaarde bij verkoop, in een kliniek keuren, 16 foto's, bloedbeeld laten analiseren.

Sugarmiss schreef:@Halloway: dus al die grote breedingranches in Amerika die tig paarden hebben lopen verdeeld over een aantal hengsten en 2x per jaar de boel bij elkaar vegen om te enten, ontwormen en te kappen (indien nodig), waar top-ranchpaarden uit komen die vele uren hard werk kunnen verrichten doen iets verkeerd ???
freerider schreef:Er zijn verschillende groepen en die lijken in verschillende werelden te leven.
Bokt is het medium om deze groepen bij elkaar te brengen zou je zeggen, maar ik zie dat dat niet eenvoudig is.
De naam van het western word hiermee wel naar beneden gehaald, dat western zo diervriendelijk is...