[WN] Deurne 9/10 juli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlackWych

Re: Deurne 9/10 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:07

Ods schreef:
Dat was 'QTs Action King', een apart leuke Tobiano...

Prachtig dier! Ik heb hem nog in de waterbox gezien en schrok enorm van zijn hoeven. Dat dier moet topsport bedrijven op naaldhakken

=^.,.^=

marjo800

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:29

gisela waarom was het jammer dat er geen buitenlanders mee deden, als je zelf toch niet start? ik heb gezien op je stand bij het ek dat je zelf twee hele mooie paarden hebt. waarom zijn die dan niet gestart?

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:45

marjo800 schreef:
gisela waarom was het jammer dat er geen buitenlanders mee deden, als je zelf toch niet start? ik heb gezien op je stand bij het ek dat je zelf twee hele mooie paarden hebt. waarom zijn die dan niet gestart?

Ik ben het met Gisela eens dat het mooier is ook voor de toeschouwers als er een groter deelnemer veld is. Ik ben vrijdag wezen kijken; vond het een leuke en mooie wedstrijd alleen had ik ook meer buitenlanders verwacht.
De grond had inderdaad wat beter gekund en ik zou ook 2 keer denken voordat ik mijn paard aan zo'n grond zou wagen; het is immers maar een wedstrijd en om dan blessures te riskeren omdat de grond niet goed is kan ik begrijpen dat je dan kiest om niet te starten.
Vind het jammer dat ik zaterdag niet meer ben geweest want ik had graag Tinsel Nic weer eens in actie willen zien

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:50

Niet alleen voor de toeschouwers, maar ook voor de deelnemers lijkt me. Als je Europees kampioen wordt wil je toch ook echt de beste zijn van alle Europese reiners en niet alleen van de Nederlandse en Britse reiners (en een 'verdwaalde' Duiters/Belg etc).
Ik denk dat de uitslagen er heeeel anders uit hadden gezien als alleen al de Italianen waren langsgekomen.

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:08

dat bedoelde ik ook; ook voor de toeschouwers, maar vooral
ook voor de andere deelnemers.
Ik heb vorig jaar Ricotta met Mifillenium gezien op de salone del cavello (aparte reining piste met hele goede grond) die had ik graag op dit EK terug gezien Ongeloofelijk goede trainer met super paarden.
http://www.czqha.cz/download/zpravy/qht1005e.pdf

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:22

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:31

Leuk stukje.
Er lopen in Italie zo ontzettend veel goede reiners (paarden en ruiters) rond!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:43

Tinsel Nic liep inderdaad een mooie run, ik doe het hem niet na......... Maar ik vermoed wel waarom hij niet zo hoog scoorde. Rudi Kronsteiner rijdt zijn paarden standaard met een heel lage hoofdhouding, ook als ze dat van nature niet hebben. Gevolg is, dat bij elke nieuwe maneuvre het hoofd van dat paard omhoog komt. Let maar eens op bij het aangalopperen bijvoorbeeld. Eerst de neus bijna op de grond, maar bij het aangalopperen minstens een halve meter omhoog. Dat geeft dus een heel onrustig beeld, waarvoor je door de jury wordt afgestraft. Ze zien liever een paard met hogere hoofdhouding waarbij het hoofd constant op dezelfde hoogte blijft (geldt uiteraard ook voor een lage hoofdhouding), dan een paard dat constant van laag naar hoog gaat en andersom.

Zo werd het tenminste door mr. Griffith (één van de juryleden) uitgelegd op de judges seminar.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:52

Dat kan natuurlijk, constante hoofdhouding wordt inderdaad gewaardeerd. Wellicht dat de snelheid in dit geval ook meespeelde. Maar eerder heb ik Tinsel Nic ook zien lopen waarbij ik het idee had dat de score (of plaatsing) relatief aan de lage kant was, hij werd toen door een andere ruiter gereden, zonder die lage hoofdhouding.
Een paard wat langer is training staat bij Rudi Kronsteiner heeft doorgaans een constante hele lage hoofdhouding.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:15

Gisela schreef:
Blaze, ik heb het scoresheet nog kunnen bekijken. Absoluut geen penalties in deze run gegeven door de jury maar alle manoevres alleen op 0 en plus half gescoord

Groetjes, Gisela

Tja dan moet je het maar onder ogen zien,jij(en ik en vele anderen)
hebben er totaal geen kijk op.(pfff ben blij dat ik Pleasure start bij de wran,heb ik in elk geval een excuus voor mijn onwetendheid )

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:38

Tenfold schreef:
Een paard wat langer in training staat bij Rudi Kronsteiner heeft doorgaans een constante hele lage hoofdhouding.

dat lijkt me nogal logisch, als ze al langer bij hem in training staan, daar traint hij op...en niet goedschiks dan kwaadschiks }>

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:44

In Italie werd op 9 en 10 juli een grote Nationale reiningwedstrijd gehouden,de CI Selva Nova in Lazio, 20000 euro added.
Dit zou kunnen verklaren waarom er geen Italianen waren.

Rudi heeft me zoals al vaker weer doen kwijlen, wat kan die man showen.
Jeroen die zowat in de inrijbak heeft gewoond dit weekend, heeft Rudi niet een keer op Tinsel Nic zien zitten, resultaat hoppa een 216.
What do we need too sey more!!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:14

Citaat:
dat lijkt me nogal logisch, als ze al langer bij hem in training staan, daar traint hij op...en niet goedschiks dan kwaadschiks }>

Tja....

Blijf het knap vinden dat hij 'even' zo'n score neerzet, in zo'n bodem, met een paard wat hij niet dagelijks traint. Hij kan super showen.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:57

marjo800 schreef:

Het feit dat ik het jammer vind dat er weinig buitenlanders waren heeft niks te maken met het feit dat onze paarden niet meededen.

Een groot deelnemersveld met uit elk land een aantal vertegenwoordigers (het is tenslotte een Europees Kampioenschap), had dus heel gaaf geweest om naar te kijken. Jammer dat dat niet zo mocht zijn dus.

Overigens is in het NRHA Rulebook en Judge's Guide niets te vinden over hoofdhouding van een paard.
Persoonlijk vind ik de hoofdhouding veel minder storend als bijv. een run down die niet wordt opgebouwd maar soort van "ontploft". Voor mij is hier de regel "To rein a horse is not only to guide him, but also to control his every movement" (uit het NRHA handboek) van toepassing maar ook dat wordt geloof ik niet altijd toegepast....... (als een paard gewoon vertrekt, laat je volgens mij weinig controle op de run down zien.

Groetjes, Gisela

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:28

Het NRHA rulebook and Judge's Guide kun je een beetje vergelijken met de bijbel, voor de judges is er altijd nog genoeg ruimte om een eigen draai aan het geschrevene te geven.
Daar is op zich niets mis mee, ik vind wel dat deze judge dan ook de hele show consequent moet blijven.

Afgelopen weekend heeft een ieder met eigen ogen kunnen zien dat er een judge was die meerdere ruiters consequent 1 tot 1 1/2 punt lager gaf dan zijn collega's, ook hier is niks mis mee.
Maar als deze zelfde judge dan bij een ruiter consquent 2 punten hoger zit dan zijn collega's???????? Wie zal het zeggen.
3 punten verschil kunnen de winst uitmaken, toch??
De sfeer werd er in ieder geval niet beter op.

Deze judge is na de wedstrijd hier ook op aangesproken, hij werd er mee geconfronteerd dat hij het vertrouwen in het NRHA judging had doen afnemen door zijn eenmansactie.
Zijn antwoord hierop was dat hij het spijtig vond dat hier zo over gedacht werd.
De NRHA judge heeft nu eenmaal het laatste woord.

Later op de avond heb ik zelf nog een NRHA judge gevraagd wat hij van de scores vond.
Zijn antwoord: Bij dit soort belangrijke evenementen is het van belang dat er met een vijkoppige jury gewerkt word, de hoogste en de laagste score worden dan weggestreept, zo voorkom je misverstanden bij de judges, competitors en toeschouwers.
Jammer genoeg had deze organisatie niet de finaciele middellen om dit te doen.

Sta je dan met je smoel vol tanden of niet.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:32

@Gisela
Deze opmerking van Margoo800, to hell with him/her, 3 dagen geleden geregistreerd 1 post en dan ook nog met modder smijten.
De meeste mensen weten wel beter.

Deze vervloekte stalhooligans zijn een pest voor het forum.

Groetjes Ron.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 13:37

Halloway schreef:

Groetjes Ron.

aaaah joh... alleen voor degene die dat soort posts ook echt nog serieus lezen... Het wordt er vanzelf tussenuit genegeerd toch??

Trouwens, over lange teugels staat ook niet echt iets in het rulebook dacht ik, maar persoonlijk vind ik waslijnen niet echt een mooi gezicht.

Er staat dacht ik wel iets in over paarden die er lethargic of dull uitzien? Maar dat weet ik niet zeker meer (en heb het boekje niet bij de hand).

Er mag trouwens wel een penalty gaan komen voor 'bumpen'.. ik blijf t een oerlelijk gezicht vinden
Plus dat het paard dan wegmoet bij X, been krijgt, en denkt 'ja, dat doe je de hele tijd al,en nu moet ik ineens lopen... '

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:42

Cer schreef:
Halloway schreef:

Groetjes Ron.

aaaah joh... alleen voor degene die dat soort posts ook echt nog serieus lezen... Het wordt er vanzelf tussenuit genegeerd toch??

Je hebt wel gelijk Cer, toch kan ik het niet laten er een opmerking over te plaatsen.
Nu staat ie er dus drie keer.

Ik heb trouwens in de wandelgangen vernomen dat jij een verdomd goede amazone bent, come one girl get your ass back in that reiningsadlle.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 13:54

Halloway schreef:

Groetjes Ron.

Je hebt wel gelijk Cer

, toch kan ik het niet laten er een opmerking over te plaatsen.
Nu staat ie er dus drie keer.

vanwege vetgedrukte opmerking nog een keer (love it!)...and counts four

Citaat:
Ik heb trouwens in de wandelgangen vernomen dat jij een verdomd goede amazone bent, come one girl get your ass back in that reiningsadlle.

Diezelfde wandelgangen zeggen dat jullie hele gave paardjes fokken... schuif er maar 1tje deze kant op

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:56

Groeit hier iets moois

bels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:55

wij zijn zondag geweest en ook deze dag was een sucses petje af voor de organisatie. En als er mensen zijn die het beter kunnen moeten ze zelf wat organiseren kijken of dan alles naar wens is van iedereen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:45

Halloway schreef:
In Italie werd op 9 en 10 juli een grote Nationale reiningwedstrijd gehouden,de CI Selva Nova in Lazio, 20000 euro added.
Dit zou kunnen verklaren waarom er geen Italianen waren.

klopt, daarom waren ze er niet

Citaat:
Jeroen die zowat in de inrijbak heeft gewoond dit weekend, heeft Rudi niet een keer op Tinsel Nic zien zitten, resultaat hoppa een 216.
What do we need too sey more!!

heeft hij er van s'ochtends 7 tot s'avonds 12 gezeten dan????

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:50

Citaat:
Blijf het knap vinden dat hij 'even' zo'n score neerzet, in zo'n bodem, met een paard wat hij niet dagelijks traint.

nou zo moeilijk is dat nou ook weer niet (in combinatie met zijn rij-ervaring dan, ik zou het niet zo kunnen), Tinsel Nic heeft al een heleboel verschillende ruiters op zijn rug gehad en daarmee ook goede punten behaald, dus lijkt mij dat hij niet meer super getraint hoeft te worden door de ruiter die hem uit gaat brengen op die show....hij hoeft er alleen maar even op te gaan zitten om hem aan te voelen...
ik ken nog zo'n geval, As Smart As Charley heet hij...

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:53

Zo moeilijk is dat niet??????
Nou, ik doe het hem niet na hoor!
Bovendien zag ik al duidelijk Rudi K. zijn kenmerken terug in de run, het was meer dan simpelweg rondsturen van een paard wat de trucjes al kent!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:04

Tenfold schreef:
Zo moeilijk is dat niet??????
Nou, ik doe het hem niet na hoor!
Bovendien zag ik al duidelijk Rudi K. zijn kenmerken terug in de run, het was meer dan simpelweg rondsturen van een paard wat de trucjes al kent!

hoho, zo bedoel ik het niet...staat er ook achter, ik heb het over ruiters van zijn kaliber, niet over ons hobbelaars...