[WN] Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:22

Wat is er mis met een "wilde" wedstrijd? In mijn ogen is de drempel voor een eerste keer starten door de invoering van de startnummers al onnodig hoog gelegd. Is een onderlinge wedstrijd dan ook meteen een "wilde" wedstrijd, ook als hij wat groter uitpakt dan gepland?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:42

PeterV schreef:
Nee niet helemaal boven aan, want daar staat lauw bier. Dat is het ergste wat er is. Haha!
Hahahaha!! Ja da's waar....

PeterV schreef:
Maar goed, hoe is dit dan het beste aan te pakken?
Ik denk toch, dat er heel wat shows blij zijn, dat er op de dag nog wat bijschrijvingen komen, zodat het kosten baten verhaal, er wat kleuriger uitziet, voor hen.

Ik denk dat de show die in Uitgeest georganiseerd wordt het tegendeel gaat bewijzen.
Zodra dit niet meer mogelijk is dan geef je je dus op tijd op. Zeker als dit landelijk ingesteld gaat worden.
Heb je geen romslomp aan administratie op de show, iedereen weet wanneer hij moet starten en je bent zo goed als verstoken van een enorme uitloop (kan het bier tenminste ook niet lauw worden Knipoog )

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 12:44

PeterV schreef:
Ik bedenk mijn in eens dat het misschien hier in kan zitten,
Dressuur wedstrijd, Western Show.
een oplossing toch weer voor de hand liggen zeg.

Wij gaan inderdaad naar een western show,een box is dan wel een must,
Wij rijden meestal pas naar de middag maar zien s’morgens het eerste beginners
onderdeel.Voor ons is het een dagje uit,we willen zien wat er speelt van begin tot
einde.Als er geen boxen te krijgen zijn(dat moesten ze eigenlijk verbieden) dan wordt het iets anders,wij laten ons paard geen uren in de trailer staan.Wij vinden het dan jammer dat we een gedeelte van de show moeten missen.

cornelie schreef:
Nou, de pleasure ruiters zijn ook niet altijd blij als je langs de bak loopt tijdens een wedstrijd Knipoog

Ach ze moeten niet zeuren,ik vind het net prettig om ff een bekende goedendag te zeggen als ik hem/haar langs de bakrand zie
Cool

JanT schreef:

Het idee om het aantal WRAN wedstrijden te beperken is alleen realiseerbaar wanneer de wedstrijdruiter hieraan meewerkt.

Organisatie Piet vraagt WRANerkenning aan en krijgt die niet ivm teveel wedstrijden in een bepaalde regio.
Organisatie Piet neemt Koos Koets als jury en organiseert de wedstrijd zonder WRAN erkenning. Vervolgens gaan de ruiters daar massaal starten want Piet doet niet moeilijk over startnummers, je mag op twee handen rijden op een bit, Piet controleerd niet of een beginner per ongeluk toch niet amateur is.
Wat hebben we bereikt? Een wedstrijd waar de regels niet juist worden toegepast, ruiters ontevreden zijn en bij de WRAN gaan klagen omdat Piet heeft gezegd dat de WRAN regels gehanteerd worden en nog steeds een wedstrijd op een moment en in een regio waarvan de WRAN heeft gezegd: nu even niet!

Wij zouden het geen probleem vinden dat als de situatie dusdanig is dat de Wran (in ons geval) meer dan voldoende in de behoefte voorziet in wedstrijden om dan een regel in te stellen dat als leden met een startnummer deel nemen aan wilde wedstrijden zij geroyeerd kunnen worden als lid.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 21-06-05 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 12:53

Cassidy schreef:
Wat is er mis met een "wilde" wedstrijd? In mijn ogen is de drempel voor een eerste keer starten door de invoering van de startnummers al onnodig hoog gelegd. Is een onderlinge wedstrijd dan ook meteen een "wilde" wedstrijd, ook als hij wat groter uitpakt dan gepland?

Daar heeft de wran ondervangen door de d wedstrijden te voorzien van een klasse beginnende beginners waar geen startnummers nodig zijn.

Onderling is geen wilde wedstrijd als het onderling is,dus alleen deelnemers van de eigen stal.
Iets een onderlinge wedstrijd noemen en dan iedreen laten starten is gewoon de boel besodemieteren om je eigen zak te spekken(helaas gebeurt dit)

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:56

vera schreef:
Ik denk dat de show die in Uitgeest georganiseerd wordt het tegendeel gaat bewijzen.

Make may day, ik denk ook dat het bewijs uit deze hoek komen moet.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 13:12

vera schreef:

Ik hoop inderdaad dat wij een positieve trend kunnen uitzetten door middel van in onze ogen positieve veranderingen.
Het kan ook zijn dat het helemaal mis gaat maar 2 weken voor begin van de show is er totaal niets meer mogelijk qua inschrijving.hebben we het mis dat gaat er weer een show niet door maar hebben wij als organisatie ons best gedaan zonder slapeloze nachten en blijven de financiele gevolgen te overzien.

Wij denken dat het nu ook goed mogelijk is om een accurate tijds indeling te geven.
Ook om de kwaliteit van de gereden proeven aantrekkelijker te krijgen gaan wij helemaal mee met wat Dhr.Trel heeft geschreven aangaande de trail en horsemanship proeven.Geen mikado en niet te rijden patterns.Nee leuke proeven waar een ieder attractief rijden kan laten zien.

Wij gaan proberen een show neer te zetten die zowel voor ruiter als kijker leuk is.

ook qua catering is heeft men (vooral KJCM) rekening gehouden met de wensen zoals we regelmatig lezen en horen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:04

Wat gaat dit topic hard zeg. Maar helemaal weer bijgelezen hebbend kan ik niet anders zeggen dan:

PeterV heeft gelijk als hij zegt dat lauw bier echt heel erg is. Nog erger is lauw bier in papieren bekertjes. Gelukkig heb ik dat laatste alleen op popconcerten mogen meemaken.

Voor het overige lees ik een positieve wending in de discussie. Wederzijds begrip zelfs. Dat is een mooi begin voor verbetering.

Niemand vraagt starttijden van minuut tot minuut, maar binnen een kwartier zou toch mooi zijn.

Niemand wil volgens mij terug naar wilde wedstrijden waar de hand gelicht kan (hoeft dus niet) worden met regels, het komt de sport niet ten goede. Juist door je te organiseren is een professionele organisatie mogelijk (met starttijden en goede shows en fijne catering, stallen die aan voorwaarden voldoen en trailpatterns die te rijden zijn).

Twee pagina's terug of zo schrijft JanT dat er voor de federatie een mooie en misschien ook wel zeer urgente taak is weggelegd om zich eens te buigen over de instroom in de westernsport. En hoe je dat dan als westernverenigingen afstemt op elkaar. Zodat we met zijn allen als sport groeien (van basis en recreatiesport tot topsport). Als dat toch eens zou lukken. En nog snel ook. Dan kunnen we onszelf op de borst kloppen en aangeven dat de westernsport is gelukt, waar de dressuursport decennia over heeft gedaan. Dát lijkt me best wel lollig.

Als dan de organisaties hun best doen om samen met de verenigingen een betere afstemming van wedstrijden te realiseren en ook iets duidelijker te worden met starttijden... Nog meer winst!

En dan de ruiters... Wat doen wij als ruiter. We zijn met zijn allen goed in 'beste stuurlui aan wal zijn". Dat is natuurlijk ook het makkelijkst. Vertellen wat niet goed gaat, waar je van baalt, wat persé anders moet (zolang het tenminste in ons voordeel is natuurlijk). Kortom ook de ruiters moeten zich bedenken dat specifiekere starttijden, van de ruiters iets verwacht (bijvoorbeeld eindelijk eens op tijd inschrijven). Dat de beschikbaarstelling van stallen ook veronderstelt dat je ze gebruikt. Dat die vrijwilligers die zo hard werken aan een show misschien wel gebaat zijn bij hulp. Dat diezelfde organisatoren er fiancieel bij in kunnen schieten als de show niet doorgaat en er geen sponsor is voor backup. Dat de qpa-ruiters misschien vroeger ook op een bospony begonnen zijn en dat de basisruiters hoogst waarschijnlijk op een bospony (soms een hele grote bospony Clown ) instromen. Dus dat de vraag om alleen een qpa-show misschien wel eigenbelang is, maar niet in het belang van de hele sport...En dat een brede basis uiteindelijk ook eigenbelang is. Want dat levert meer starts, meer ruiters, meer vraag naar trainers etcetera.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:06

Weet je cassidy: als je nu echt zo graag een geldbedrag wilt winnen. Waarom dan niet wat meer loten kopen o.i.d. Het naar een wedstrijd gaan, een paard hebben etcetera kost allemaal geld. Tenzij het om 20.000 euro o.i.d. gaat.... waar maak je je druk om?????

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:27

Nou, als je meedoet aan een jackpot klasse, dan is het wel leuk als je een aanzienlijk bedrag wint Lachen Toch? Daar doe je die jackpot klasse voor mee. Nja, ik in ieder geval wel Haha! Kan toch weer een deel van al die kosten die een wedstrijd kost, verlagen. Als je het prijzengeld dan met zijn 10en moet delen, dan worden de bedragen wel erg klein. Als de inschrijfkosten 50 euro bedragen per start, er ook nog 250 euro bij gedaan wordt en je krijgt als winnaar van die klasse 75 euro...sja, dan heb je natuurlijk die 25 euro meegenomen, maar als er dat soort bedragen om je oren vliegen, dan hoop je natuurlijk op iets meer Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:27

Cassidy schreef:
Als het het lichten van de regel is dat bij te winnen geldbedragen deze verdeeld moeten worden tot en met de 10de plaats (bij voldoende deelnemers) , zodat er voor plaatsen 1, 2 en 3 helemaal niets overblijft, ga ik daar helemaal in mee. Lips are sealed

misschien is het beter om te zorgen dat sponsoren bereid zijn geld te doneren zodat nr 1 2 en 3 genoeg wint en de rest ook nog leuk eruit springt.
En opmerkingen zoals deze en dus mensen zoals jij zijn mede verantwoordelijk voor het feit dat sponsoren er geen heil meer inzien.
Maarja dat is een totaal persoonlijke opinie Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:37

ff uitgaande van full payback en 250 added money wint volgens mij de 1e 225 euro en geen 75 euro.
En als je bedoeld dat er alleen die 250 wordt uitbetaald dan vind ik dat niet helemaal fair van de organisatie.Wat!!! eigenlijk zelf belachelijk als je dan 50 euro inschrijving vraagt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:37

Weet je Xono, ik werk/train hard om steeds beter te worden. Maar als de instelling is dat je naar huis moet gaan met meer geld, in plaats van een tevreden gevoel dat je zo goed mogelijk hebt gepresteerd binnen het gezamenlijk kunnen van jou en je paard, dan kunnen/moeten er een boel mensen thuis blijven. Ik kom best mee over het geheel genomen maar 1e ben ik nooit geworden. Ik ben echt heel tevreden als mijn niet QPA tussen de QPA met een strikje naar huis gaat. Ik meet dat af aan of we gegroeid zijn, hoe moeilijk het deelnemersveld (dus hoe goed de anderen) en daar haal ik mijn lol uit (en uit de gezelligheid en lauw bier natuurlijk). Mijn persoonlijke mening is dat de instelling "er moet wel wat redelijks te winnen zijn" de dood in de pot is voor redelijke competitie. Moet je alleen inschrijven als er wat te winnen valt in geld??? Kan me herinneren dat dat ook het argument was om wel of niet mee te doen aan Mariënheem. Te duur om als bakvulling te dienen. Ja hallo... wie ziet zichzelf nu als bakvulling? Ik dus niet, ondanks dat ik geen kans maak op die grotere prijzen. Ik zie het als een toets om te kijken waar ik aan moet werken (o.b.v. de jury of o.b.v. wat ik zie bij andere ruiters).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:38

Mensen zoals ik zullen er iig voor zorgen dat de WRAN een lid minder heeft Haha!.
Afgezien van het feit dat ik duidelijk niet de enige ben die zo denkt, en ik tenminste een wedstrijd ken waar de WRAN regels op dit punt niet nageleefd worden (dit overigens met medeweten van de WRAN, dus waar maak je je druk om?), zou ik als tiende ruiter in het veld ook bedanken voor een enveloppe met 2,50 Euro.

En in mijn ogen maakt het een competitie alleen maar spannender als het echt ergens om gaat, en niet alleen dat lintje en de eer, en misschien je inschrijfgeld dat je terug kunt krijgen.....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:39

Ik kreeg in Nordhorn € 10 euro voor de eerste plaats. Ik wist niet eens dat er een geldbedrag gewonnen kon worden maar het is toch leuk. Starten daar koste me € 11 (€8 inschrijfgeld en €3 administratiekosten), dus met die €10 heeft het me maar €1 gekost, de bezem die ik kreeg was iets van €17 waard (prijsje stond er nog op, wel een beetje knullig....) dus heb ik nog €16 "winst".
Veel geld bij jackpotklasses verdienen is er echt niet bij hier in nederland zonder sponsoren. En daar zal denk ik ook niet zo snel verandering in komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:43

Een bezem als eerste prijs? Toch leuk Ja (zou mezelf dan toch afvragen of dat niet een bijbedoeling heeft *LOL* )

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:48

Dat dacht ik ook eerst toen de prijsuitreiking begon, zo van ach dat is zeker een poedelprijs....... Het is zo'n bezem met van die gebogen haren aan de onderkant, hij veegt overigens heel fijn.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:49

Dat zie je weer helemaal verkeerd Anya. Ik heb het niet over gewone klasses. Je schrijft je ook pas in op een jackpotklasse indien je daar iets te zoeken hebt, ga ik van uit. Anders zou het toch doodzonde van je geld zijn. De jackpotklasse die ik laatst gestart heb, had een inschrijfgeld van 50 euro!

Ik ga natuurlijk ook voor de lol en om me te meten aan anderen. Maar als ik een moedige dag heb Clown, dan zou ik me best voor een jackpot inschrijven.

Jij bent nu de normale klasses aan het vergelijken met een jackpotklasse. Dat moet je dus niet doen denk ik. In mijn ogen zijn het twee totaal verschillende dingen. De normale klasses start je inderdaad voor de lol, om je te meten aan anderen of misschien om de punten die er te halen zijn. Jackpotklassen start je in mijn ogen pas als jijzelf er van overtuigd bent dat je kans maakt. Puur om financiële redenen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:56

XoNo schreef:

Jackpotklassen start je in mijn ogen pas als jijzelf er van overtuigd bent dat je kans maakt. Puur om financiële redenen.

Zijn we het eindelijk eens een keer weer niet eens Knipoog
ik start de jackpot classes bij de wran om dat ik het leuk vind om met een Tinker tussen allemaal die QPA,s te rijden.beetje SM aanleg Cool

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:58

Het gaat mij meer om de "eer" en de ervaring dan de prijzen. Maar als er aan die "eer" ook nog een leuke prijs hangt is dat natuurlijk een leuke bijkomstigheid. Ik vind het ook leuk als nr. 10 ook nog een prijs(je) krijgt.

Op onze laatste wedstrijd hebben we 2 mp-3 spelers (en die wilde ik heel toevallig echt heel graag Haha! ) en een digitale camera gewonnen, ik vond het bijna genant maar wel heel leuk uiteraard. Maar dat was echt niet de reden om de desbetreffende wedstrijd te gaan rijden.

We hebben ons o.a. ingeschreven voor de jackpot-trail in Middenmeer komend weekend. En natuurlijk zou het leuk zijn als we daar wat startgeld terug kunnen verdienen. Maar het is niet de reden dat ik er start.

Als het om de centjes gaat dan hadden we beter profvoetballer kunnen worden.

Groetjes,

Bianca

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:00

Ehhh bianca zijn er damesprofs??????

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:01

We kunnen een team beginnen Knipoog !

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:02

hahaha mag ik keepen?????

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:03

Vliegende keeper?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:09

Xono ik zou zonder problemen jackpot starten als ik het gevoel heb dat mijn paard naar beste kunnen loopt en dat ik niet voor gek meedoe. Dat de kans groot is dat iemand anders dan met de jackpot gaat wandelen.. Tja. Ik zou meedoen om dezelfde reden als Blaze noemt. Ik ben zeer tevreden als mensen aan de kant zeggen: kijk die grote kwpn-er, kan toch lollig meekomen voor een niet-qpa. Das gaaf! Ik vind het eerlijk gezegd 100x lolliger als iemand na een wedstrijd op me afkomt en vraagt of (meestal) zij met haar kwpn-er ook zou kunnen western rijden (gebeurde in Nordhorn). Omdat het haar zo leuk lijkt, maar iedereen altijd zegt dat het niet kan. Daar rij ik graag voor spek en bonen en een bruin lintje en de lol aan een jackpot voor mee Lachen

En nee cassidy: die 2,50 winst zit ik ook niet op te wachten. Maar daar gaat het niet om.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:20

Ik zie dat er veel op geld en kosten geschreven wordt.

Persoonlijk mogen ze van mij alle lintjes/prijzen beperken tot 1 op de 4 combinaties. Dat scheelt al. Veder vind ik een lintje winnen prima, ik doe het als hobby dus dat geld winnen zit ik niet mee.

Maar het liefst zou ik all-round doen, maar een wedstrijd kost me dan gewoon teveel. Niet als in dat ik het geld niet hebt, maar wel wat ik er voor over heb. Die grens hangt ook af van wat je te besteden hebt.
Die grens is voor iedereen anders.

Wat betreft de tijdsplanning:
Ik zou prima de hele dag op stap willen, geen problemen mee. Maar het is juist het onduidelijke aan het hele verhaal dat niet prettig is.
Als je all-round start en je hebt een redelijke planning van onderdelen (give or take een half uur) dan weet je dat en stel je je daar op in.
Nu hang je vaak maar wat rond of zit al veel te vroeg op je paard. En als je dan de volgende keer langer wacht ben je haast weer te laat Haha!

En dan staan er thuis ook nog paarden die getraind moeten worden. Dat had je mooi in de tijd kunnen doen die je nu te vroeg naar de show bent gegaan.