[WN] combinatie western/dressuur? of algehele omscholing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolande

Re: combinatie western/dressuur? of algehele omscholing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:54

Cow_horse schreef:
dat neemt niet weg dat ik op dat westernzadel veel fijner zit.

Dat is een logisch feit Haha! Haha! Knipoog

Maar je schreef dat je paard in de wintermaanden hier meer last van heeft dan in de zomermaanden omdat hij van het ene op het andere moment niet meer buiten komt. Dat kan er zeer zeker mee te maken hebben! Het is voor een paard vreselijk om de hele dag binnen te staan en dan een keer per dag een verplicht werkuurtje te hebben. Logisch dat hij daar geen zin in heeft! Vergelijk het maar met zelf de hele dag in een ruimte van het formaat toilet te zitten waar je een keer perdag een uurtje uit mag om een paar rondjes rond het huizenblok te rennen op een manier die iemand anders je op legt. Dat zou ik ook niet leuk vinden Knipoog Misschien kun je zorgen dat hij ook in de wintermaanden in elk geval elke dag een uurtje of 2 naar buiten kan? Misschien kun je dit zelf doen of met anderen onderling regelen? Dat doen wij bij onze stalling ook. Daar komen ze in de wintermaanden ook maar 2x per week buiten en dan maar een uurtje of anderhalf. Imo te weinig maar dat hebben we opgelost door ze zelf buiten te zetten en met stalgenoten die ze voor ons buiten zetten. Werkt prima, paardjes happy, ik happy Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:10

Nou Jolanda slaat de spijker op zijn kop zou ik zo zeggen Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 14:53

Jolande heel erg bedankt Lachen

helaas gaat dat buiten zetten in de wintermaanden niet op.. (ze kunnen een half uurtje a een uur in de longeerbak losstaan en daar blijft het bij)...
nu heb ik daar zelf heel erg problemen mee, het liefst heb ik mijn pony het hele jaar door buiten, hoeveel sneeuw of regen er ook valt.. de staleigenaar denkt hier alleen heel anders over. Scheve mond
(ik ben al heel erg boos dat mijn pony amper/tot niet buiten komt, maar ze vinden het onredelijk).

tijd denk ik dan, om een andere stal te zoeken Lachen

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:32

Hoi cow-horse,
wellicht moet je toch mijn tip over andere stalling nog eens natrekken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 15:49

silvester schreef:
Hoi cow-horse,
wellicht moet je toch mijn tip over andere stalling nog eens natrekken.

Daar zat ik gelijk aan te denken Knipoog
vanochtend in de bus zat ik er nog over na te denken...
helaas heb ik nog geen pb terug gekregen