[WN] Mag je als beginner geen paard tot 4 starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Re: Mag je als beginner geen paard tot 4 starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:42

Wat heeft dit:
sil schreef:
En dat voorstel om paarden uberhaupt niet meer voor hun vierde te laten starten onder het zadel bij de wran is echt top!!!!
maken we van de wran een geiten wollen clubje en gaan we met z'n allen op ons boomloze zadel natuur trails rijden, zonder bit uiteraard en laten we al die gekken die wel op een 3 jarige willen starten lekker hun gang gaan bij de rassenshows!

met dit te maken:
sil schreef:
Waarom mag iedereen een ander af z..ken over iets waar je het niet mee eens bent en als die gene dan terug z..ktis het niet goed.
Ik ben betiteld als kleuter rijder, dieren mishandelaar etc omdta ik op mijn codie rij als ze 2 is, iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar mensen betitelen???
als dat mag wil ik graag iedereen die er anders dan mij over denkt ook even betitelen!

?

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:50

het heeft met elkaar te maken in de zin dat als je regelmatig hier de topics leest het me op valt dat er een aantal mensen zijn die anderen ernstig veroordelen omdta ze zelf anders denken over een aantal dingen en die mensen vinden dat alles naar hun mening maar geregeld moet worden binnen een vereniging die ook van leden is die het anders zien.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:59

?? Sorry Sil, maar jouw reactie begrijp ik niet helemaal. Volgens mij werd hier niemand persoonlijk afgez... zoals je zegt en heb ik jouw naam al helemaal niet genoemd zien worden.
Waarom je dan jezelf naar voren haalt als 'aangevallene', is mij een raadsel, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je jezelf aangesproken voelt en voor je gevoel je manier van werken moet verdedigen...Misschien onbewust achteraf toch niet helemaal een goed gevoel bij het vroege starten van je paard?

Ik heb overigens geen wollen sokken, rijdt mét bit én zadel met boom en alleen bij de APHA... vind het een beetje vreemd om mensen die de gezondheid van hun paard hoog in het vaandel hebben 'geitenwollensokkentypes' te noemen (hoewel er verder niets mis is met geitenwollensokkentypes) en voel me dus ook niet aangesproken.

Inmiddels heb ik het gevoel dat we weer in een aloude discussie belanden en vreselijk off-topic gaan, dus ik laat het hier bij...

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:06

voel me niet aangesproken door dit topic maar wordt zo moe van het feit dta ik in bovenstaande reactie al heb uitgelegt dta er mensen zijn die anders denken, daarop anderen betitelen en vervolgens nog vindne dat complete regelementen omgezet moeten worden naar hun zin.
En wta betreft het hoog in het vaandel hebben van de gezondheid van je paard, reken maar dta die vandaal heel hoog staat hoor!!!
maar das ook 1 van die betitelingen he als je op een 2 jarige rijdt zorg je er ook niet goed voor etc.

En zeker geen achteraf gevoel omtrend het rijden van codie op 2 jarige leeftijd, starten is nog helemala niet gebeurt, dus hoe je aan die info komt is mij een raadsel?
wellicht een gevolg van een voor oordeel?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:20

Okeeeee..... iig weten we nu hoe Sil erover denkt.. Goedemiddag zeg Haha!

Citaat:
complete regelementen omgezet moeten worden naar hun zin.

Nou ja, alleen van de Wran. Zoals eerder gezegd kunnen ruiters die het daar niet mee eens zijn gewoon doorkarren bij andere organisaties. Geen probleem dan toch?

Waarom eigenlijk zo moeilijk doen over dat ene jaar?

Maarre, een beginner op een driejarige...dat was het eigenlijke onderwerp toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:42

[quote="sil"]voel me niet aangesproken door dit topic maar wordt zo moe van het feit dta ik in bovenstaande reactie al heb uitgelegt dta er mensen zijn die anders denken, daarop anderen betitelen en vervolgens nog vindne dat complete regelementen omgezet moeten worden naar hun zin.[/quote]
Zoals je in een ander topic hebt kunnen lezen is de ALV dé plaats om de reglementen aangepast te krijgen óf (zoals in jouw geval) ervoor te zorgen dat dit niet gebeurd.
Laat je stem dus niet verloren gaan of ervaar de konsekwenties van je afwezigheid.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:00

Volgens mij heeft Sil al aangegeven naar de alv te gaan. Zie topic:welke cap.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:05

Dan lees jij haar tekst anders als ik Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:22

sil schreef:
En zeker geen achteraf gevoel omtrend het rijden van codie op 2 jarige leeftijd, starten is nog helemala niet gebeurt, dus hoe je aan die info komt is mij een raadsel?
wellicht een gevolg van een voor oordeel?

Ok, nog even een korte reactie als correctie... ik bedoel met starten niet 'starten op een wedstrijd' maar 'starten onder zadel'. En je zegt dus zelf dat je er met twee jaar al op zat.
Dat je goed voor je paarden zorgt neem ik direct van je aan, maar als je op een twee jarige gaat rijden gaat dat naar mijn mening (én de mening van veel mensen die er voor gestudeerd hebben) ten koste van de gezondheid. Gezondheid van je paard is dus zeker geen argument om op 2 jarige leeftijd te gaan rijden. Wélk ander argument je er ook voor aanhaalt, die zal altijd gebaseerd zijn op eigen belang, niet op belang van het paard.

Dan, ik wil geen regels naar mijn hand zetten of wat dan ook, ik start niet op een 2 jarige, niet onder het zadel en niet op een show en ik heb geen regels nodig om me daarvan te weerhouden, gezond verstand is genoeg.
Maar aangezien we het hier over regels hadden en hoe die dan logischer en meer in belang van het paard gemaakt zouden kunnen worden, gaf ik een mogelijkheid die daadwerkelijk in het belang van het paard zou zijn.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:45

Een paard pas starten als het 4 jaar is??
Ik begrijp de achterliggende gedachte wel, maar als jullie denken dat de paarden dan op latere leeftijd worden ingereden vind ik een beetje naief.
Ieder paard is op 1 january jarig, dus als je een paard klaar wil hebben voor de open. Cool Cool
Ik weet niet precies wanneer de eerste grotere WRAN-shows zijn?

Degene die denkt een paard in een jaar klaar te hebben om mee te doen in de open performance-klassen, laat je horen, misschien kunnen we regelen dat je clinics in de states kan gaan geven.

Dus er blijven nog maar een paar mogelijkheden:
1: De paarden die gestart worden zijn 5 jaar en ouder.
2: De paarden worden toch met twee jaar aangereden.
3: Het niveau van de open word zo laag dat ze het net zo goed kunnen schrappen.

Dus als de WRAN de FEI-regelementen als uitgangspunt neemt, paarden mogen pas starten als ze 6 jaar of ouder zijn, dan heb je een kans dat jullie doelstelling succes heeft.

Verder ben ik van mening dat de WRAN veel begint te lijken op onze tweede kamer, erg veel debat, geen verandering ,alleen meer papierwerk.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:07

Halloway schreef:
Verder ben ik van mening dat de WRAN veel begint te lijken op onze tweede kamer, erg veel debat, geen verandering ,alleen meer papierwerk.

hoezo geen verandering: heb je de veranderingen in de eigen paardregel gezien? Bijvoorbeeld. Er moet natuurlijk over gestemd worden, maar toch al een redelijke verandering lijkt me.

En soms heb je veel discussie nodig. Omdat men het niet eens is bijvoorbeeld. Het is net het echte leven Lachen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:23

Sugarmiss schreef:
Dan lees jij haar tekst anders als ik Knipoog

Klopt, heb het verkeerd gelezen. Ach ja blond he....

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:12

Kan zijn dat ik er overheen gekeken heb, maar ik kan nergens op de site van de WRAN een tijd van de ALV vinden?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:51

Elles schreef:
Kan zijn dat ik er overheen gekeken heb, maar ik kan nergens op de site van de WRAN een tijd van de ALV vinden?

Nu is de ALV al geweest, maar ik moet zeggen dat dat ook erg slordig vind. Wij wisten het ook niet en hebben het van Bokt af moeten halen. Ok, het stond ook in het WRAN blad, maar dat blad is optioneel en losstaand van de WRAN, dus alleen de WHW als informatiebron is ook niet te doen.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:59

Wij hebben wel de WHW, maar aangezien ik alles altijd op internet zoek heb ik er nooit aan gedacht dat daar weleens een tijd in kon staan Clown
Vervolgens dus van de site van de federatie (want op de WRAN site stond idd geen tijd) compleet de verkeerde tijd (die van de ledenvergadering van de AAHCH) in m'n kop geprent.........(en dat blijft me voorlopig nog wel ff dwarszitten Boos! )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:02

Sandra_H schreef:
(en dat blijft me voorlopig nog wel ff dwarszitten Boos! )

Kan ik me voorstellen. Wij hebben ons vanmorgen ook blauw geërgerd dat het nergens normaal na te kijken was. Zo moesten we via de gouden gids opzoeken waar motel maarsbergen nou eigenlijk precies was.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:04

Sandra_H schreef:
.......(en dat blijft me voorlopig nog wel ff dwarszitten Boos! )
Tegen de tijd dat je het vergeten bent, herinneren we je er nog wel eens 'fijntjes' aan Clown

Maar zit je nu weer niet in het verkeerde topic Knipoog

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:08

Sugarmiss schreef:

Tegen de tijd dat je het vergeten bent, herinneren we je er nog wel eens 'fijntjes' aan Clown

Maar zit je nu weer niet in het verkeerde topic Knipoog
[/quote]

En bedankt he Knipoog
Nouja, we zijn als troost maar ff lekker uit eten gegaan dus zit nu volgepropt met mexicaanse hap, desperados en chocoladetaart Vork

Achja en als ik in het verkeerde topic zit (tis toch al helemaal mijn dag vandaag) geef ik Anya de gelegenheid om nog 1 keer streng te zijn Clown

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:13

Sandra_H schreef:
Achja en als ik in het verkeerde topic zit (tis toch al helemaal mijn dag vandaag) geef ik Anya de gelegenheid om nog 1 keer streng te zijn Clown

Juist. Sugarmiss hoort zich helemaal niet meer te bemoeien met dat soort zaken Whoosh! Knipoog Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:16

XoNo schreef:
Sandra_H schreef:

Juist. Sugarmiss hoort zich helemaal niet meer te bemoeien met dat soort zaken Whoosh! Knipoog Clown

Die reactie was een Knipoog hierop:
viewtopic.php?f=4&t=367175&p=7724633
Sandra_H schreef:
ahum zie pas nu dat ik in het verkeerde topic heb lopen jammeren....kan er ook nog wel bij Bloos

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:46

Sandra_H schreef:

Te Laat Clown

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:50

Anya schreef:
Sandra_H schreef:

Te Laat Clown

Je naam staat nog wel degelijk in het groen hoor Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:54

Mijn naam is nog groen. Die blijft ook nog even groen. Maar WN gaat er af. Vanaf vandaag doe ik uit principe niks meer op WN. Wel blijf ik (zoals gezegd in ieder geval voorlopig) nog even vliegende mod voor de rest van bokt. Het is op het moment (met de conversie) heel druk en er zijn al een aantal mods uitgevallen. Vandaar dus.