[WN] Regel 308 toch niet meer zo eenduidig!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JanT

Re: Regel 308 toch niet meer zo eenduidig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:24

Blaze schreef:
De eigenaar blijft altijd de eigenaar.Maar goed laten we eens van uit gaan dat je gelijk hebt.Dan kan dus de *nieuwe eigenaar* het paard weer verleasen aan de eigenaar waar hij het paard aan heeft verleast Cool
Maarja dan is degene die van de eigenaar het paard heeft geleast en vervolgens weer aan de eigenaar verleast weer geen eigenaar en derhave is heeft hij geen eigen paard meer en mag niet starten in de amateur.

Bla,Bla,Bla, de discussie begint nu toch weer zeer bedenkelijke vormen aan te nemen. Als dit het niveau is waarop de AVL zich gaat bewegen moet ik niet vergeten mijn voorzittershamer mee te nemen.

Zoals ik al eerder zij de regel is zoals Chris hier al de hele middag probeerd uit te leggen. Wat jullie doen is proberen de regel zoveel mogelijk te omzeilen en te misbruiken.

De WRAN hoeft helemaal niet te doen wat men in Duitsland doet, dat heeft volgens mij niemand beweerd. Waar het om gaat is dat er behoefte is aan een verandering van de wedstrijdregels in Nederland. Die behoefte is in Duitsland ook gesignaleerd en het is niet gek om eens te kijken hoe zij het daar denken op te lossen en te kijken of zoiets ook bruikbaar is in Nederland.
De juryvergadering heeft voorstellen gedaan aan het WRAN bestuur om vooruitlopend op deze veranderingen, de regels op een paar punten aan te passen. Het bestuur zal de voorstellen op de AVL op de agenda plaatsen. Een volledige verandering van de regels zal zeer zorgvuldig moeten worden voorbereid. Ik denk dat we daar wel een jaar voor nodig hebben.
En nu niet als een ... zonder ... roepen dat het allemaal zo eenvoudig is.
We kunnen nog wat slimme mensen gebruiken in het bestuur, zeker als ze alle problemen op kunnen lossen zonder zich echt in de materie te verdiepen.
Daar zitten we echt op te wachten.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:04

dat is nu duidelijk taal Jan:

als er nu naar geluisterd wordt. helaas ben ik niet zo slim,anders..........................
ik hoop echt dat 12 maart een oplossing geeft.

rinus

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:08

JanT schreef:
Wat jullie doen is proberen de regel zoveel mogelijk te omzeilen en te misbruiken.

Nee dat probeert niemand en daar GAAT het ook helemaal niet om! Wat hier geprobeerd wordt is om een regel verduidelijkt te krijgen (nog belangrijker: de juiste interpretatie van die regel), dit aan de hand van oa gefingeerde voorbeelden en stellingen.
Zo denk ik namelijk dat het bij velen niet bekend was dat een verleased paard door een prof in de open uitgebracht mag worden in opdracht van de leaser zonder dat het "exclusieve gebruiksrecht" geschonden wordt en de leaser dus gewoon op een als eigen aangemerkt paard in de amateur kan blijven starten.
Is het dan zo verwonderlijk of zelfs negatief als mensen in deze constructie een mogelijkheid zien om bijvoorbeeld hun bijrijder te kunnen laten starten in een klassen waar hij/zij eigenlijk thuishoort?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:33

Ja inderdaad BLABLABLA Mijnheer Trel.
Het past niet in uw straatje dus dan is het meteen omzeilen en nu zelfs misbruiken???
Maar een antwoord geven op mijn vraag nee dat komt er niet van.
Het enige wat er nu wordt gedaan is doormiddel van veel woorden weinig zeggen.

Er is een regel die door iemand op een bepaalde manier wordt toegepast,en vervolgens bent U niet in staat om de simpele vraag te beantwoorden of deze toepassing voor iedereen geldt. In plaats daarvan probeert U de vraagstelling (mede door het quoten van bericht dat blijkbaar erg van pas komt inplaats van mijn 2 situaties te quoten) als bedenkelijk neer te zetten en zodoende het rookgordijn nog iets dichter te maken.
Ik moet toegeven dat het geirriteerd maken van voor u blijkbaar lastige vragen stellers een van U sterke kanten is.

Zal me nu zeker niet laten verleiden tot het maken van berichten die mijn topic inderdaad de kant op laten gaan waar u het zo graag heeft

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:50

jeddah schreef:
Ik ben niet echt thuis in de WRAn regels, maar even een klein vraagje, als ik het goed begrijp mag mijn bijrijdster mijn paard wel starten in de Open klasses, daar hoeft zij mijn paard niet voor te leasen, hoeft ze geen eigenaar te zijn. Klopt dat?

Ja

Indien ze dat doet, mag ze dan over een paar jaar wanneer zij haar eigen paard heeft, nog gewoon in de Amateur starten? Of ondertussen nog wel met haar eigen paard in de Amateur starten. Ze wordt niet betaald voor het uitbrengen van mijn paard.

Ja.omdat ze wel in de open start maar geen prof is(ze krijgt er niet voor betaald)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:14

Blaze schreef:
jeddah schreef:
Ik ben niet echt thuis in de WRAn regels, maar even een klein vraagje, als ik het goed begrijp mag mijn bijrijdster mijn paard wel starten in de Open klasses, daar hoeft zij mijn paard niet voor te leasen, hoeft ze geen eigenaar te zijn. Klopt dat?

Ja

Indien ze dat doet, mag ze dan over een paar jaar wanneer zij haar eigen paard heeft, nog gewoon in de Amateur starten? Of ondertussen nog wel met haar eigen paard in de Amateur starten. Ze wordt niet betaald voor het uitbrengen van mijn paard.

Ja.omdat ze wel in de open start maar geen prof is(ze krijgt er niet voor betaald)

Okee, als dat allemaal kan, dan is er toch helemaal geen probleem?? Dan snap ik namelijk het punt niet zo, dan heeft de WRAN toch een prima oplossing voor alle bijrijd(st)ers??

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 18:20

ok starten in de open is voor jou de oplossing??
Blijkbaar voor vele andere niet.
Er is een regel die het mogelijk maakt om het anders te doen,maar die is niet voor iedereen.
Trouwens de oplossing die jij nu hebt gevonden is geloof ik al 4 keer in dit topic beschreven.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:23

Oplossing? Heb ik een oplossing gevonden??
Ik had alleen een vraag, jij geeft antwoord en ik zeg, goh, mooi van de WRAN, en ik snap dus niet wat de "big deal" is om in een Open klasse te starten... Verward

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:34

jeddah schreef:

Dat klopt Lachen Zolang jou bijrijdster niet betaald krijgt voor het uitbrengen van je paard, wordt ze niet als prof gezien. Waardoor ze dus officieel amateur blijft.

Bij veel mensen is de big deal om in de open klasse te starten, omdat er ook professionele ruiters in die klasse rijden en ze dus een grotere kans hebben om geklopt te worden Lachen Iedereen wil winnen, nietwaar?

Maargoed, inmiddels is de regel duidelijk. Zoals mijn voorbeeld. Sylva is eigenaar van het paard, ik lease het paard en word daardoor eigenaar en mag hem in de amateur starten, sylva niet (ook niet omdat ze prof is, maar dat terzijde), ik besluit "mijn" paard door een trainer van buitenaf te laten starten in de open klasse en dat mag allemaal.
Laatst bijgewerkt door XoNo op 16-02-05 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:38

Ik dacht juist dat het om "lol met je knol" ging!
En als er wel een paar profs meerijden, wat dan nog? Dan ben je toch blij als de 4e of 5e wordt achter een paar profs? Alsof die profs altijd een goede dag hebben....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:39

jeddah schreef:
En als er wel een paar profs meerijden, wat dan nog? Dan ben je toch blij als de 4e of 5e wordt achter een paar profs? Alsof die profs altijd een goede dag hebben....

Vind ik ook. Het gaat ook om de lol die je hebt. Zeker op de kleinere shows (c shows ook) starten niet zoveel profs, tenzij ze hun paard willen trainen en testen op shows.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:04

@XONO
nog even een vraagje
mag je met je eigen paard 'Budddy' bij de paints nu nog bij de amateurs starten?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:06

Jos schreef:
@XONO
nog even een vraagje
mag je met je eigen paard 'Budddy' bij de paints nu nog bij de amateurs starten?

Yup Lachen Ik ben geen prof en ook niet bij de WRAN, omdat ik Golden Boy met een leasecontract in de amateur start. Maargoed, ook al had ik GB in de open gestart als prof zijnde, dan nog had ik Bud wel in de amateur kunnen starten op Paint wedstrijden, omdat de APHA los staat van de WRAN. Of het ook netjes is, dat is wat anders Lachen

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:09

nooit geweten, dus weer wat geleerd Pling

mag je ook meerdere paarden leasen en starten?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:16

en de AQHA staat ook weer los van APHA en de WRAN

bij de verschillende rassen shows kunnen amateur ruiters die bij de WRAN op een paard van een ander rijden, gewoon amateur blijven starten.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:25

Blaze schreef:
Maar een antwoord geven op mijn vraag nee dat komt er niet van.
Het enige wat er nu wordt gedaan is doormiddel van veel woorden weinig zeggen.

Niet zo boos worden Blaze, ik heb het antwoord op de vraag zeker al twee keer gelezen in dit topic, maar ik wil het nog wel een keer uitleggen.
Een exclusief gebruik (middels een Lease Contract) wil zeggen dat je dezelde rechten en plichten hebt als wanneer je eigenaar van het paard ben.
Dat recht kan maar een persoon hebben (+familie in de eerste graad).
Dat betekend dat de werkelijke eigenaar, die het paard heeft verleased,op dat moment zijn rechten en plichten ten aanzien van zijn eigendom (het paard) verliest, tot het einde van het leasecontract.

M.a.w. je mag alles doen met het paard, wat je ook zou mogen als je het paard gekocht had.
Als je amateur bent en je wilt iemand anders in de open laten starten, dan mag dat dus.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:57

Jos schreef:
nooit geweten, dus weer wat geleerd Pling

mag je ook meerdere paarden leasen en starten?

Ja Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:02

jeddah schreef:

En als we het nu eens omdraaien Clown
Een serieuze prof die in de open klasse rijd en van de sokken af wordt gereden door een beginner die toevallig open moet starten omdat hij/zij bijrijder is etc etc. Kweetniet of die profs daar zo blij mee zijn Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:05

cornelie schreef:
Een serieuze prof die in de open klasse rijd en van de sokken af wordt gereden door een beginner die toevallig open moet starten omdat hij/zij bijrijder is etc etc. Kweetniet of die profs daar zo blij mee zijn Haha!

Dat denk ik niet Tong uitsteken Het gaat dan wel om de lol met je knol, maar profs verdienen er hun brood mee.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:14

cornelie schreef:
jeddah schreef:

Ik denk dat menig prof dat juist geweldig zou vinden! En wie weet, is het wel een klant van die prof en is ie wel hartstikke trots!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:17

Vind jij het leuk als je afgesneden wordt etc Verward
Ik bedoelde dus NIET een beginner die dan een prijs wint maar een beginner die iemand letterlijk van de sokken af rijdt. Juist omdat die controle er dan vaak nog niet helemaal is. Dus afsnijden, rondscheuren etc. Denk niet dat ze dat geweldig vinden Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:41

cornelie schreef:
Ik bedoelde dus NIET een beginner die dan een prijs wint maar een beginner die iemand letterlijk van de sokken af rijdt. Juist omdat die controle er dan vaak nog niet helemaal is. Dus afsnijden, rondscheuren etc. Denk niet dat ze dat geweldig vinden Haha!

Blijft er niks anders over dan een QPA te kopen Haha!

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:10

Over het afsnijden van Beginners in Open klasses. Dat gebeurd ook in Beginners en Amateur klasses. Daar ligt een taak voor de intructeur/trices. Daar moet op trainingen ed. beter op gelet worden om de ruiters het "afsnijden" af te leren en "vriendelijker" tegen mederuiters te zijn.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:53

redpebbles schreef:
Over het afsnijden van Beginners in Open klasses. Dat gebeurd ook in Beginners en Amateur klasses. Daar ligt een taak voor de intructeur/trices. Daar moet op trainingen ed. beter op gelet worden om de ruiters het "afsnijden" af te leren en "vriendelijker" tegen mederuiters te zijn.

Tuurlijk, maar het ging erom dat al die bijrijders etc, oftewel ruiters die niet ergens in passen, maar in de open moeten gaan rijden. En dat lijkt mij in sommige gevallen niet echt gunstig voor de open klasse.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:57

cornelie schreef:

Natuurlijk is dat niet leuk, dat is in geen enkele klasse leuk, maar juist een prof zou daar goed mee om moeten kunnen gaan. En als het echt zo erg is dat er nog geen controle is, dan hoort die persoon nog niet op een wedstrijd thuis en zal de ringstuward hem/haar vragen in het midden te gaan staan tot de klasse afgelopen is.