Blaze schreef:De eigenaar blijft altijd de eigenaar.Maar goed laten we eens van uit gaan dat je gelijk hebt.Dan kan dus de *nieuwe eigenaar* het paard weer verleasen aan de eigenaar waar hij het paard aan heeft verleast![]()
Maarja dan is degene die van de eigenaar het paard heeft geleast en vervolgens weer aan de eigenaar verleast weer geen eigenaar en derhave is heeft hij geen eigen paard meer en mag niet starten in de amateur.
Bla,Bla,Bla, de discussie begint nu toch weer zeer bedenkelijke vormen aan te nemen. Als dit het niveau is waarop de AVL zich gaat bewegen moet ik niet vergeten mijn voorzittershamer mee te nemen.
Zoals ik al eerder zij de regel is zoals Chris hier al de hele middag probeerd uit te leggen. Wat jullie doen is proberen de regel zoveel mogelijk te omzeilen en te misbruiken.
De WRAN hoeft helemaal niet te doen wat men in Duitsland doet, dat heeft volgens mij niemand beweerd. Waar het om gaat is dat er behoefte is aan een verandering van de wedstrijdregels in Nederland. Die behoefte is in Duitsland ook gesignaleerd en het is niet gek om eens te kijken hoe zij het daar denken op te lossen en te kijken of zoiets ook bruikbaar is in Nederland.
De juryvergadering heeft voorstellen gedaan aan het WRAN bestuur om vooruitlopend op deze veranderingen, de regels op een paar punten aan te passen. Het bestuur zal de voorstellen op de AVL op de agenda plaatsen. Een volledige verandering van de regels zal zeer zorgvuldig moeten worden voorbereid. Ik denk dat we daar wel een jaar voor nodig hebben.
En nu niet als een ... zonder ... roepen dat het allemaal zo eenvoudig is.
We kunnen nog wat slimme mensen gebruiken in het bestuur, zeker als ze alle problemen op kunnen lossen zonder zich echt in de materie te verdiepen.
Daar zitten we echt op te wachten.
Zolang jou bijrijdster niet betaald krijgt voor het uitbrengen van je paard, wordt ze niet als prof gezien. Waardoor ze dus officieel amateur blijft.
Het gaat dan wel om de lol met je knol, maar profs verdienen er hun brood mee.