[WN] western en ijslanders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

phillien

Re: western en ijslanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:43

Wil jij lars de groeten doen van mij

mijn echte naam is Gaby (keebie)

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:14

Als ik hem weer spreek zal ik hem de groeten doen !
Maar momenteel rijd ik even niet i.v.m rugklachten , maar misschien bellen we nog wel !

Gr. Eliza

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:05

SANEX schreef:
Uriah, oliebol sorry! Nu ik hier je posts zie denk ik eraan dat ik nog steeds foto's voor je zoeken zou, ik ben ermee bezig geweest maar ben helaas een heleboel kwijt, waaronder een boel van de westernpaarden Verdrietig

Sunna was idd een mix.
Maar naar ik gehoord heb hebben ze later de hengst van Alida ( hoe heette dat chocobruine beest nu ook weer ? Was iets met een Q ) op de ijslanders gezet, zodat ze mooi grote paardjes konden krijgen... wat hier van waar is weet ik niet hoor.

Donkere pony met lichte manen was zeker niet Pusztica, die was juist licht met donkere manen.
Donkere pony met lichte manen kan Little Man geweest zijn ( dat was mijn ijscolieveling als klein ponymeisje ) of later Djarfur, zelfde kleuren als Little man, alleen stukkie grover en zwaarder gebouwd.

Ranger verkocht ? Sinds wanneer dan, afgelopen zomer was hij er nog, reed met ons mee voorop in een buitenrit.

Malbec was mijn grote liefde, die is helaas niet meer op de puszta (euh rosworld, ik praat nog in de oude tijd Knipoog )
Aan Rex had ik een hekel in het begin, daar heb ik vaak ruzie mee gehad, maar sinds de laatste keer dat ik hem gereden heb ben ik helemaal om, wat een leuk ding is dat geworden ( of zou ik iets beter zijn gaan rijden en dus beter met hem op kunnen schieten Haha! )
Ik hoop dat ook dat ik aankomende zondag met de rosworld-meeting op hem de buitenrit mag rijden

ranger is verkocht aan marjan maar hij staat nog wel in zeyen.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 00:09

Heel speciaal die foto van JT te zien.

Die IJslander was een hele lichte met witte manen.

Baborka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:00

Ik weet niet of 9 jaar na dato íemand dit nog te zien krijgt, maar wat heerlijk om al die verhaken over De Puszta te lezen! Er komt zoveel terug! Nu ik besef dat ´13 jaar geleden´niet betekent 2001 maar 1993 denk ik dat er toch zeker mensen tussen moeten zitten die ik ook ken... Ik ben in 1990 opgehouden en ben geloof ik in 1982 begonnen. Ben er tussendoor wel een tijd weg geweest, maar het eerste paard waar ik op reed was Brownie en ik kreeg les van Gonny, met haar 2 vlechtjes. Later reed ik het liefste op Whitefoot, die nadat ik weg was een veulen kreeg en ik zag vandaag op de website dat ze zelfs een kleindochter had. Little Man was ook van haar. Toen ik een peuter was liep ik daar al rond omdat mijn zus er reed. Die kreeg les van Jolanda en Carla Vlieger. Wij van Jan Tinus en Pa Vlieger.
Ik zat in de groep met Barbara, Hester, Ciska en Herma met haar eigen Fjord... Boven ons zaten Matthijs, Monique, Erika en Gudrun. Dan waren er nog Hennie, Kees Herman, Heiko, Jeroen en Henk Worries (Worst). Ik In die tijd kwamen er in de vakanties altijd 2 gezinnen uit Wassenaar, waarvan Cindy een dochter was, maar later kwam Marjan in haar eentje terug, zo leerde ik als ik soms nog eens een buitenrit ging maken. En die stortte zich helemaal op het paardengebeuren en ging er zelfs les geven.
Favoriete Ijslanders waren Whitefoot, Hetja, Stulka, Baltur (maar dan net anders denk ik, súper mooi beest en nog jong toen, net als Lisa, nog een beetje wild), Michelle (die de moeder van Black Lady is -en ook van Princess?) en Paloma, toen al oude dametjes maar met een pittig karakter! Gekke bokkesprongen en op hol slaan hoorde er bij maar o wat reden ze lekker! Leren Western rijden op Ranger, Princess en Black Lady. En Stranger soms. Ach, en bij de Ijslanders had je nog King en Marcari (dat is die lichte met die lichte manen, King en hij leken erg op elkaar, alleen had Marcari een ster), Leitur, Poestika inderdaad, goeie ouwe lieverd, telganger. Lisa was ook favoriet, want die was nog jong en supersnel. Trots als je daar op mocht... Lucky had je ook nog. En Polly natuurlijk.

Was Amatracy Fox niet de hengst van Jan Tinus? O nee dat was een merrie en Rex zijn hengst dan denk ik... En hoe heette de hengst van Pa Vlieger? Ik weet nog dat hij hem uitreed in de nieuwe buitenbak en mij riep, zei dat ik de bak in moest, af stapte en tegen mij dat ik op moest stappen. Wat was ik trots met mijn 13 jaar. "Uitstappen". Maar er waren ook tijden dat ze ons onbehoorlijk uitkafferden in die tijd hoor...

Jammer dat ik de geuploade foto´s niet kan zien. Ik had in die tijd volgens mij wel duizend foto´s en daar heb ik een kleine selectie van gemaakt, ik zag niet zo in waarom ik allemaal foto´s van ponykampen en mensen en paarden moest bewaren, behalve dan van mij en Whitefoot en mij en Ranger.

Je had trouwens Comanche en Daisy, dat waren volgens mij zusjes. En Runny en Major Tom inderdaad en niet te vergeten het volgens mij allereerste paard dat de Vliegers ooit hebben gekocht, Tibana! Wat een groot lief paard was dat! De Poestika van de Western paarden. Nou zelfs als niemand dit leest was het leuk herinneringen op te halen. Nog even een paar oude foto´s erbij gepakt... Leuk!

Baborka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:33

Niet Baltur maar Afkur! Wat een mooi beest. En Willem, dikke punker en niet te vergeten Bimbo. Altijd lachen als ie weer eens met zadel en ruiter en al (als die er nog op zat) op het cross terrein het water in reed. Wat hield die van zwemmen! En Kendur. En Raudur, waar nooit iemand op wilde (hobbelde) en Stjarna, daarop juist wel want o wat reed zij lekker zonder zadel! Ik lees net ergens dat mijn lieveling Whitefoot ook nog een halve quarter ter wereld heeft gebracht. Wat vond ik het jammer dat ik nooit meer op heb gereden voordat ik hoorde dat ze dood was ineens. Ze was zo lekker pittig toen ik ´87 ofzo op haar begon te rijden. Karaktertje. Ik heb nog schitterende foto´s van haar en mij.

Wat mij betreft is de Puszta tijd de mooiste tijd en het is jammer dat Jantines dood is gegaan en Pa en Ma Vlieger de zaak niet aan hem hebben kunnen over doen. Wat mij betreft is het daarna een zielloos, onsamenhangend zooitje geworden. Zakenlui, geen paardenlui... Ik wil weer gaan rijden maar durf er bijna niet naar toe...

Mooi om te horen dat de vriendinnen Princess en Black Lady samen zijn verkocht. Je had toch altijd van die stelletjes... Whitefoot en Hetja. Michelle en Paloma. Sneu dat Arrow en Dutchman naar de slager moesten. En Runny? Daar reed Kees op en Heiko op Dutchman en wie op Arrow dan...? Nou ja, mooie tijden. Wij (Barbara en ik) bouwden hutten in de hooischuur en vonden dat heel spannend, we wandelden met de bouvier (hoe heette die?) en de nieuwe, Vlek. En voor de rest maar een beetje vegen en stallen uit mesten, hè... Zwemmen in de zwemvijver, die toen nieuw was, net als de nieuwe saloon....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 06:32

De palomino hengste van Jantinus heette Ima Tracy Fox en die andere QH hengst van de Puszta heette iets met Hank, volgens mij?
*edit* King Hank Jr :7

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:27

Barbara ken ik ook nog wel, dat was in de zelfde periode al marije groot en marije klein, Marije groot zie ik nu bijna dagelijks wel grappig. Lisa heeft later een veulen gehad perla. ik heb veel op lisa gereden (eerst kendur en willen) en later op brunka, weet alleen niet meer wie daar de moeder van was. erg leuk om op de groentjes te rijden.

ik ben nog 3 keer na j10 dood op de manege geweest, toen was het nog van de fam vlieger, daarna nooit meer geweest.

Baborka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:17

Barbara en ik waren altijd samen daar totdat ik niet meer kon komen nadat mijn vader was verongelukt. Barbara en Barbara. In 1990 was dat. De Marijes en Lars bijv ken ik alleen maar omdat Barbara het erover had. Vond het verschrikkelijk dat ik er zelf niet was... Ik ben nog wel eens geweest bij fam Vlieger en dat was thuiskomen (bij wijze van), maar Rosworld... Anders. Ben al jaren niet meer geweest, maar al die verschillende soorten paarden staan me tegen. Ijslanders en Western paarden, zo was het. Behalve polly en later ook Remy. Die was een beetje zielig en een beetje moeilijk. Ken ik Philien niet? Komt me wel vaag bekend voor...

Ik zie trouwens staan dat ik hierboven schreef ´Tibana, volgens mij het eerste paard dat Vlieger ooit kocht´, daarmee bedoel ik Western paard, want zijn eerste paard was natuurlijk Poestika. Ik ben verbaasd om te horen dat sommige van de paarden die volgens mij nu echt wel stokoud moeten zijn nog leven!

Waarom ging Whitefoot eigenlijk dood?

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:46

laatste keer is voor mij ook iets van 10jr geleden dat ik op de manege ben geweest, het is niet meer wat het was. de groep die er voorheen was is er niet meer, en idd totaal andere paarden, western is weg het is nu engels rijden (wat ik na de manege ook ben gaan doen)

Phillien is mijn oude verzorgpony (fjord) die heeft de manege nooit gezien. al is zij wel deels engels deels western gereden door mij.

poestika was een dikke schat,

ik weet niet waarom whitefoot dood is, er is in de periode na vlieger en voor die er nu zitten veel gebeurd , slecht gevoerd ect (en dat met een eigenaar die dierenarts is/was)