....ik denk dat het heel moeilijk is om die regels in de western te handhaven ,op het gebied van western wordt heel anders geredenen zijn heel andere gewoontes.....
** Als dat een reden moet zijn om op te geven dan sluit de boel maar af. Ik zie geen enkele reden waarom er anders gereden moet worden in de westernsport dan in de Engelse sport

...., dus het moet denkik wel iemand zijn die bekend wat ze als eerste af moeten schaffen is het trainen na de wedstrijd als een wedstrijd bijvb. om 1.00 uur s'avonds afgelopen is gaat iedereen zijn paarden weer zadelen en afmatten
** Ehhhhhhhhhh???????????????? IEDEREEN? Mwoah....

Ik ga niet ontkennen dat het gebeurt, want het gebeurt. Maar om dan alle westernruiters over 1 kan te scheren vind ik een beetje te makkelijk.
Als je op zo'n manier moet discussieren, is het misschien handig om eens te overwegen om helemaal niet te discussieren....
,kijk ik snap best dat ieder zijn paard moet trainen op de wedstrijd maar
** Nee hoor, trainen doe je THUIS en niet op een wedstrijd. Dat geldt voor de Engelse sport, maar ook voor de westernsport.
,op bijvb een meerdaagse spring wedstrijd zijn er veel ruiters met meerdere paarden die de paarden die dezelfde dag niet in de wedstrijd hebben meegelopen ook moeten rijden,die doen dat dan gewoon s'ochtends of tussen de rubrieken door ,natuurlijk zijn er altijd wel een paar die dat na de laatste rubriek doen maar het gros van de ruiters doen dat op de eerst genoemde manier , de paarden verdienen s'avonds rust ,maar wat doen de meeste western ruiters die zadelen gewoon alles weer op (terwijl ze thuis hun paarden ook maar 1 keer per dag rijden of sommige misschien wel niet eens iedere dag rijden,)
** Jij hebt geen beste westernkennis(sen

) hoor....
vind ik onterecht tegenover het paard als het zo is dat je op de dag van de wedstrijd je paard s'avonds nog een keer moet pakken dan moet je thuis blijven ,want dan heb je op een wedstrijd niets te zoeken.
** Daar heb je gelijk aan.
Wat betreft een toezicht houder zodra er ontollerant gedrag wordt vertoond of iemand steeds maar weer aan de gang blijft vind ik dat die persoon een waarschuwing moet krijgen de tweede keer dat dit gebeurt bij dezelfde persoon direct verwijderen van het los rij terrein gaat de persoon door in de stallen ofzo gewoon een schorsing en een geldboete opleggen ,vaak zijn het toch dezelfde personen , dan is dat zo afgelopen denk ik (maarja wie ben ik)
** Geen idee wie je bent, maar ik nodig je uit om eens bij een fatsoenlijke westernruiter te gaan kijken. Lijkt me wel gezond voor je beeldvorming