Sjuimpje"]
[quote="banish schreef:En over het "verpesten" van je paard door een andere ruiter: als hebben er 6 mensen (bij wijze van spreken) achter elkaar mijn paard uitgeprobrrd, zodra ik er zelf weer opstap, is hij weer van mij. Paarden snappen heus het verschil wel tussen het ene of het andere mens hoor.
Moet je eens paarden verkopen...
Ik heb ze wel gehad hoor, die met een kwartiertje sturen mij gelijk weer met 2 weken werk opzadelde (en dan heb je ze rijtechnisch gezien weer op het oude niveau, maar het vertrouwen krijg je nooit meer 100%)
[/quote]Blijkbaar heb ik dan een heel slim paard ofzo, want ik heb zelf al vaker mensen op mijn paard gezet die er gewoon geen kaas van hadden gegeten (beginners) maar als ik er dan 2 rondjes op rijd daarna, heb ik hem zo weer goed.
Het is wat anders als je er zelf niet bij nent, want ik kies natuurlijk wel mensen uit die voorzichtig zijn met mijn paard. Zoals Sonja ook schreef, hoeven ze bij Banish ook geen sporen in zijn buik te schoppen om niks. Maar dan neemt Bansih zelf het initiatief ook wel.
En natuurlijk kan een paard bijvoorbeeld spierpijn hebben als er een ruiter op gereden heeft die vastzit op een bapaalde kant, maar dat betekent niet (volgens mij) dat dat paard dan ook meteen vastzit. Dan heeft hij gewoon iets meer tijd nodig om te herstellen.
Wel grappig dat er zoveel verschillende "typen" paarden blijkbaar heel anders reageren op verschillende ruiters.
Banish vindt het altijd wel interessant heb ik het idee en doet dan zijn best om het de ruiter naar de zin te maken. Ook al probeert hij wel stiekum een beetje langzamer te lopen nu en dan, maar dat is de aard van zo'n beestje, want de rangorde moet natuurlijk óok wel even voorzichtig uitgemaakt worden.