[WN] Hoe ga je om met het zien van "ongehoord" gedrag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:02

Maar WAT vond je dan zo apart om te lezen? Want dat vat ik niet...
Volgens mij zit iedereen hier heel aardig op 1 lijn, alleen heeft de 1 het lef om een aanklacht in de dienen, en draait de ander zich liever om.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:03

even via pbtjes graag. en dat afkraken gaat helemaal niet over vandaag, maar over honderd andere topics... even terug naar het onderwerp graag en niet naar mij.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 12:07

Ik denk dat ze bedoelt dat westernruiters de dressuur bijvoorbeeld afkraken omdat dat volgens de westernruiters veels te hard en dieronvriendelijk is. En nu leest ze hier dat westernruiters dat ook zo doen. Klopt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:11

Lusitana schreef:
even via pbtjes graag. en dat afkraken gaat helemaal niet over vandaag, maar over honderd andere topics... even terug naar het onderwerp graag en niet naar mij.

Laat me 's raden: schooljuf?
Lekker toontje
Er wordt gevraagd wat je bedoelt met een reactie die je zelf in DIT topic schrijft, is dat zo vreemd?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 12:17

Ok, laten we maar weer ontopic gaan. Verward

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:24

Sonja schreef:
Laat me 's raden: schooljuf?
Lekker toontje
Er wordt gevraagd wat je bedoelt met een reactie die je zelf in DIT topic schrijft, is dat zo vreemd?
Ik begrijp het ook niet helemaal Verward

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:32

en niemand die mijn antwoord op de vraag in het topic leest... Het draait ineens om mij. Moet ik maar een topic openeen wat vindt men van Lusitana? Kom nou zeg. Off topic.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:34

Doe eens even normaal! Daar gaat het niet over. Je eerste zin in je antwoord (die we aaaaaallemaal gelezen hebben en waar ik het opzich ook wel mee eens ben) begrijpen we gewoon niet....we vragen om uitleg, meer niet!

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:36

nou ja ik vroeg het dit keer toch heel beleefd ?,wat je nu bedoeld met deze zin ,ik kom er niet uit,en heel lang geleden heb ik toch een proefschift geschreven tbv neerlandicus,ben oud,vergeet veel,maar dit snap ik gewoon niet.
en weer even ontopic,we vinden ongehoord gedrag allemaal uit den boze!
zoals eerder vermeld door iemand anders,diegene die het wel goed vinden , komen hier niet,en paarden? zijn net als kleine kinderen,af en toe een correctie is nodig,en als je na een lange periode, en twee keer met je paard in de greppel hebt gelegen,ja dan wordt het tijd om eens flink de beuk er in te gooien.

rinus

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 12:44

Op wedstrijden heb je geen greppels. Haha! En als je je paard zo slecht op orde hebt dát je normaal gesproken in greppels eindigt, dan heb je al helemaal niks te zoeken op wedstrijden.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:51

hallo bubbels je speelt met vuur nu! maar ja ik heb een kwpn gehad die dat tot twee keer flikte,en alleen maar om dat ik zo lief en voorzichtig ben.
ging even over ongehoord gedrag en wat dat inhoudt.

rinus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:54

Lusitana schreef:
en niemand die mijn antwoord op de vraag in het topic leest... Het draait ineens om mij. Moet ik maar een topic openeen wat vindt men van Lusitana? Kom nou zeg. Off topic.
Dat is het hem nu net, ik SNAP je antwoord niet, ondanks dat ik het 10x gelezen heb. Wie jij bent boeit me voor geen meter, gezien je antwoorden.

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:59

Zo onduidelijk is het antwoord van lusitana toch niet?

Bubbels heeft het al uitgelegd:
Citaat:
Ik denk dat ze bedoelt dat westernruiters de dressuur bijvoorbeeld afkraken omdat dat volgens de westernruiters veels te hard en dieronvriendelijk is. En nu leest ze hier dat westernruiters dat ook zo doen. Klopt dat?
Verder zegt ze dat het geen zin heeft om iemand aan te vallen met "heeee banketletter zit je paard niet zo te mishandelen". Want dan gaat de persoon automatisch in de verdediging. Dus eerst op een later moment contact maken (gefeliciteerd met je prijs bijv.) en dan minder aanvallend het onderwerp aanspreken, dan ben je ingesprek, heb je contact en kan je mensen beïnvloeden.

waar ik het mee eens ben trouwens. EN als het vaker voorkomt of heeel erg extreem is, kun je inderdaad nog officieel klagen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 15:55

westernworld schreef:
hallo bubbels je speelt met vuur nu! maar ja ik heb een kwpn gehad die dat tot twee keer flikte,en alleen maar om dat ik zo lief en voorzichtig ben.
ging even over ongehoord gedrag en wat dat inhoudt.
rinus
Ah, ik snap. En met vuur spelen doe je pas als je namen noemt mijn inziens. En als mensen als ik ooit op wedstrijden start extra op me gaan letten mag dat van mij.

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:53

Ik heb ook de ervaring van kromme tenen in mijn schoenen kijken naar zo'n "stoere cowboy"! Verschrikkelijk, alleen ik heb het hem persoon gezegd! Scheve mond ik kan het inderdaad ook niet aanzien als iemand in de inrijbak z'n paard met grof geweld laat spinnen en stoppen. Het zijn nog vaak hele goeie paarden die hij heeft. Hij staat er ook om bekend. Toen ik naar het wedstrijdsecretariaat ging was het antwoord eigenlijk: "als er bloed bij komt bij de mond of de buik, dan treden ze op".
Die persoon zit vaak in het midden bij de prijzen, niet heel goed (gelukkig) maar ook niet slecht (sh..).
Inderdaad als je hem met z'n paard in de wedstrijdbak ziet, zie je bijna nix van zijn gedrag!.....
Vooropgesteld dat ik wel duidelijk en consequent ben met mijn paard! Whoa is whoa en geen whoaaaaaa..... Maar respect moet je verdienen en niet met geweld afdwingen!
Wat mij betreft mogen ze die vent er ECHT uit gooien!

bubbels schreef:
Dat is ook de reden dat ik laatst naar het wedstrijd-secretariaat ben gegaan omdat ik het niet meer kon aanzien. Ik had trillende knietjes, maar ik had zoiets; Ik kan er wel ongegeneerd tegen iedereen over zeiken, maar ik kan ook iets proberen waar het paard wél wat aan heeft en wat misschien ook een beetje getuigd van "lef". Want je doet het niet voor je lol. Godzijdank waren ze niet verbaasd over mijn melding, en werd het direct in behandeling genomen. Camera's op de inrijbak hadden alles opgenomen, en dus wist ik ook dat ze het terug konden kijken. Aan de ene kant was ik opgelucht dat ik toch even naar het secretariaat was gelopen, aan de andere kant is het ergens ook wel eng, omdat je niet weet wat er met je melding gebeurd. Het is niet echt fijn als de ruiter te weten komt dat een volslagen onbekende van die persoon "zomaar" is gaan klagen. Je hebt er altijd types tussen zitten met een nogal "fanatieke" aanhang, en dan ben ikke klein meisje. Verward

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 23:15

Het is niet overal zo dat ze wachten tot er bloed te zien is. Heb het idee dat ze bij de Paints en Stippels minder "hoge eisen" stellen voor ze ingrijpen.