[WN] rijden jullie met cap? hoed? of zonder iets?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:24

ik draag nooit een cap en rij altijd zonder.. alleen met buitenritten heb ik meestal zo'n cowboy hoed op Haha! maar dat geeft geen bescherming voor het vallen maar tegen de zon etc

peps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:28

Ik rij meestal met een helm. Maar verder heb ik ook een cap met daaroverheen een westernhoed. Je moet echt goed kijken om het te zien, maar dan is het wel duidelijk dat daar een cap onderzit. Alleen de caps van vroeger die niet zo dik zijn zijn hiervoor geschikt. De nieuwe caps zijn al zo dik dat een hoed hieroverheen niet meer past.

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:40

Buiten altijd met helm op en in de bak reed ik vaak zonder. Totdat ik laats bijna gelanceerd werd met het oog op de omheining (= stalenbuizen). Toen ben ik toch erg geschokken en nu stap ik niet op zonder helm. Bij ons op stal lacht de meerderheid me uit, maar als ik er af val dan hoeven ze mijn hersenen niet met een spatel van de stoep af te halen.
Ik vind iedereen moet het voor zichzelf weten, maar doe het niet omdat het er niet uitziet, doe het dan terwijl je weet wat de gevaren zijn en dat je daar bewust voor kiest!
En over de zon uit je ogen houden, ik heb extreem gevoelige ogen kan niet zonder zonnebril buiten lopen, ook in de winter. Mijn helm geeft genoeg bescherming tegen de zon tijdens een rit, en dat is gewoon een Casco.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:47

Ik denk niet dat je voor gek rijdt met een cap op. Tenslotte weet iedereen dat je de cap opdoet voor de veiligheid, en niet omdat je het mooi vind staan ofzo! Knipoog Het maakt mij niet uit dat ik er misschien minder mooi uitzie met cap, boeien, veiligheid gaat voor bij mij. Tong uitsteken Ik schaam me juist als ik zonder cap zou langskomen, dan ben ik bang dat mensen daar wat van denken, zo van, "wat gevaarlijk, die rijd zonder cap". Bloos Maarja, ik rij altijd met cap. Lachen

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 09:28

Ik rijd altijd met cap. Bij ons op de manege is het verplicht tot je 16e en daarna mag je het zelf weten. Ik zit vaak te zeuren want het zit voor geen meter en ik vind het een beetje raar staan, maarja ik heb een paard die nog wel eens gek wil doen dus is het veiliger om een cap op te hebben. Buiten heb ik hem ook zeker weten op. Ik heb wel een hele vette cap gezien op het internet met de amerikaanse vlag die zou ik dan nog liever ophebben! Kijken of je daar makkelijk aan kunt komen...
Groetjes Danielle

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:03

Ik rijd nooit met cap. Ik heb er niet eens eentje. Op de stal waar ik sta rijden er van de 20 mensen 2 à 3 met cap. Ik ben de enige westernruiter, de rest is dressuurruiter. Laatst was er weer eentje superhard van het paard gegooid tijdens een buitenrit. Ze waren met een hele groep gaan galloperen en diegene had een jong ding dat er nogal heet van werd. Tel maar op.

Ik houd daar sowieso niet van om met een hele groep te gaan rijden in het bos. Er zijn er altijd wel een paar bij die hun paard niet kunnen houden of lekker stoer gaan racen. Gelukkig kan ik mn paard dan in draf zetten en de rest laten gaan. Ik heb daar echt zo'n hekel aan! Daarom rijd ik liever alleen of met iemand die ik vertrouw. En nu klink ik misschien als een oud wijf maar die geintjes lopen bijna altijd fout af.

Maar goed, om terug te komen op het onderwerp cap. Als je zoiets dan weer hoort denk je wel weer even na over de veiligheid. Ik denk er sowieso meer over na naarmate ik 'ouder' word. Maar ja, dan denk ik weer aan de letsels die zijn ontstaan met cap op. Zoals iemand die juist zijn nek brak door de cap...
Er zijn tegenwoordig wel hele fijne helmen inderdaad. Ik heb er laatst eentje gepast Schijnheilig .

Tja, ik vind dat je het zelf moet kunnen beslissen of je er een opzet of niet. Het is voor de veiligheid. Je moet hm natuurlijk niet aflaten omdat het niet mooi staat.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:29

tot het moment komt dat de ziektewet veranderd wordt.
een paar jaar geleden is dat ook al geprobeerd,nml die sporters die geblesseerd raken tijden hun vrijetijdsbesteding,de kosten daarvan niet meer te vergoeden via de bestaande ziekenfonds en ziektekostenregelingen,maar iedereen moet een aparte verzekering daar voor afsluiten,diegene die bv niet verzekerd zijn na een ongeval tijdens hobby en/of vrijetijdsbesteding,zullen zelf de kosten moeten dragen van ziekenhuis dokters salaris etc.etc.
en hou er rekening mee die maatregel komt er,zeker als de economie niet verbetert,en er weer een bezuinigingsronde komt

roni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:11

ik rijd sinds kort met een veiligheids cab buiten. in de bak zonder heb de laatste tijd nogal veel gehoord over hoofd letsels en dacht ja er zit wel wat in in die cab voor in het bos dan er staan ook zoveel bomen Haha! dat als je er af knalt een boom zo raakt.ik vind het er niet uit zien hoor maar ja gezondheid voor alles denk ik dan maar. OK dan!

nickepickje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:51

Ik moest sinds kort ook met cap gaan rijde, ik vind het ook niet echt staan , maar als je valt heb je wel een beetje bescherming.

mawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:08

Ik reed zonder cap..totdat manlief me vertelde over z'n leerlingetjes op de ziekenhuisschool Scheve mond

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:29

op de wedstrijd heb ik een hoed op (dat moet ook) maar als ik agewoon aan het rijden ben heb ik niet een cap op , maar als ik een buitenrit maak wel
(Emma)