[WN] data bijeenkomst groomen/halteren..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welke datum komt het beste uit...

1/2 mei
6 (42%)
8/9 mei
2 (14%)
15/16 mei
4 (28%)
22/23 mei
Geen stemmen
29/30 mei
2 (14%)

Totaal aantal stemmen: 14

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:41

gera"]
Hmm.. moeilijk. Als ze al twee ruiterkampen hebben, weet ik niet hoe verstandig het is. Ik heb toch een hengstje die opgewonden van welk paard dan ook (vooral veel hinniken) en ik wil niet dat hij de hele dag druk gaat doen. Normaal is het een koele kikker, maar je weet het maar nooit op een andere lokatie met andere paarden, na een ritje in de trailer en terwijl er mensen aan hem zitten te plukken...
[/quote]

Dat dacht ik dus net zo Gera... Dot is ook best een hittepetit, en hoewel ze het best gewend is op vreemd terrein, is het wel de eerste keer van dit seizoen dat ze weer weg gaat, dus of we dan nog aan groomen toe komen...?

[quote="gera schreef:
Hebben ze een wasplaats trouwens? Ik doe namelijk liever de hele routine op een vreemde plaats, des te gewender hij er aan wordt. Straks op wedstrijden moet ik hem vast ook nog wel eens ergens wassen..

Ja, wasplaats is er wel, heb gezegd dat we die niet nodig hadden, maar dat kan ik veranderen natuurlijk... Wil Dot zelf ook eerst wassen, want ik heb 'thuis' geen stromend water.

Ik kijk wel even hoe de boel is opgezet daar en of we een beetje rustig kunnen staan. Buiten zal dat zowiezo wel geen probleem zijn, maar binnen misschien wel... Jullie horen nog van me...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:44

Oh, ik zit trouwens net te denken... Als de dames uit het oosten hun paardjes toch niet meenemen, is Amersfoort misschien ook een optie. (Dat is maar een kwartiertje/20min. verder voor jullie, dames)
Ook voor Bonnigje én voor jou makkelijker denk ik, en voor mij maakt het niet zo veel uit. Wel wat verder rijden dan Stroe, maar nog dichtbij genoeg. Zal ik Barry ook even bellen?

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:46

Barry lijkt me ook een goed idee, het heeft mijn goedkeuring! *LOL*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 17:36

Goed idee, amersfoort! is voor ons dichterbij Lachen
Nee zonder gekheid... lokatie maakt ons niet uit nu.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:34

Idd Amersfoort is geen probleem

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:14

Ok, bel ik morgen Barry ook nog even... kans is groot dat als we in de kantine wat gebruiken het ons verder niets of in ieder geval niet veel kost. (Heb daar zo al eens eerder iets gedaan...)
Ik weet niet hoe de nieuwe stal/hal nu opgebouwd is, maar hij had altijd een 'wasplaats' met meerdere 'stands' zeg maar. Daar konden wel een stuk of 5 paarden tegelijk staan geloof ik...
Wordt vervolgd....

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 07:49

barry is voor mij ook goed.
ik heb een bij rijder gevonden voor in de auto dus ik hoef niet alleen te chauffeuren.
Hoeveel weegt 1 jaarling btw????
Ik moet effe uit gaan rekenen of ik Gera en Jagger wel mag ophalen op mijn rijbewijs.....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:30

Als je bedoelt dat je geen E rijbewijs hebt, hoeft je niet te gaan rekenen, dan mag het niet. Het gaat om het laadvermogen, niet wat je daadwerkelijk trekt. Ookal zou je je trailer leeg trekken, dan nog mag het niet.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:58

Francis schreef:
Als je bedoelt dat je geen E rijbewijs hebt, hoeft je niet te gaan rekenen, dan mag het niet. Het gaat om het laadvermogen, niet wat je daadwerkelijk trekt. Ookal zou je je trailer leeg trekken, dan nog mag het niet.

Jawel hoor. Maar das misschien off-topic.
Ligt er aan hoe zwaar je auto mag trekken én het totaal, en dan zit ik met het vermogen nóg goed.
1 volwassen paard mag ik zowieso trekken. Bij een paard van 500 kilo zit ik 10 kilo onder wat ik mag. Dus als één jaarling 250 kilo of minder is dan kan het.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:12

Bonnigje"]
[quote="Francis schreef:

Jawel hoor. Maar das misschien off-topic.
Ligt er aan hoe zwaar je auto mag trekken én het totaal, en dan zit ik met het vermogen nóg goed.
1 volwassen paard mag ik zowieso trekken. Bij een paard van 500 kilo zit ik 10 kilo onder wat ik mag. Dus als één jaarling 250 kilo of minder is dan kan het.
[/quote]

Met geen E achter B hebt kan je bijna nooit opstap met een 2 paards trailer.
Kijk hier even voor een folder van het CBR (wel pdf) met duidelijke voorbeelden, vooral voorbeeld 7
http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/Aanhangwage ... rekken.pdf

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:23

Beste mensen...
Ik heb niet gevraagd of ik een trailer mag trekken maar hoeveel een jaarling weegt.
En als ik naar voorbeeld 7 kijk dan weet ik dat ik het wel mag omdat ik met een volwassen paard van 500 kilo net onder de 3500 kilo zit.
Heb dit al eens uitvoerig uitgezocht voor mijn auto+trailer.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:33

Hoeveel een jaarling weegt kan ik je niet vertellen.
Misschien kan je DA uitkomst bieden

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:47

Om uit te vinden wat 'ie precies weegt kun je eerst je auto met trailer en paard op de weegbrug zetten (bij de meeste coöperatiewinkels/voerfabrieken e.d. is er wel een), dan paardje uitladen, nogmaals wegen en het verschil is het gewicht van je paardje.
Een minder omslachtige maar ook iets minder nauwkeurige methode is een speciaal meetlint aanschaffen (is zowiezo erg handig met ontwormen), waarmee je door de omvang van de romp van je paard te meten het gewicht kunt bepalen. (Paardendrogist heeft ze, misschien plaatselijke ruitershop of dierenarts ook wel.)

Maar ik neem aan dat het je hier om het gewicht van Gera's paardje te doen is...
Ik denk dat je met een kilo of 250 wel aardig in de richting zit, maar het zal er met een flinke jaarling wel om spannen denk ik... Je loopt dus een risico dat je toch net overbeladen bent... Moet je zelf bepalen of je die gok wilt nemen (vergeet niet dat áls er iets mis gaat en het blijkt achteraf dat je niet aan de regels voldeed, je verzekering ook niet uitkeert... wel iets om rekening mee te houden vind ik persoonlijk. Een eventuele bekeuring is nog niet zo'n ramp, maar de rest van je leven moeten betalen omdat je iemand invalide rijdt is een stuk ernstiger...)
Maar nogmaals..., da's je eigen keus natuurlijk.

Ik ben overigens naar Cobo geweest net, maar ik denk niet dat we het daar moeten doen... Ten eerste is er binnen weinig ruimte. Wel een hele mooie binnenbak, maar daar is geen mogelijkheid om de paarden vast te zetten, dus moeten we het eigenlijk zowiezo buiten doen. Ten tweede heeft hij uitgerekend dat weekend een dubbele boeking en dat betekend dat er zo'n 60 á 70 man rond loopt, met bijna even zo veel paarden. Lijkt me niet echt handig.
Ik ga dus proberen iets te regelen met Barry in Amersfoort.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:43

Ik ga vanavond effe uitzoeken hoeveel gewicht ik precies mee kan nemen....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:32

Anya"]
[quote="Francis schreef:
Op zich wil ik nog best een groommiddag doen.
Ik baal er alleen van als ik van dingen beschuldigd wordt waar ik zelf juist ook een hekel aan heb. Ik probeer juist altijd m'n berichten zo zorgvuldig mogelijk te formuleren om geen mensen te kwetsen ofzo, juist omdat ik een hekel heb aan al die mensen die menen op internet alle sociale omgangsvormen te kunnen laten varen en maar net schrijven wat in ze op komt.
En ookal was het dan misschien achteraf niet de bedoeling dat mijn bericht verwijderd werd, feit is dat het wél gebeurd is en dat bepaalde dingen al wel gezegd zijn...

Voor de duidelijkheid. Francis is absoluut niet beschuldigd van ongenuanceerde berichten! Haar bericht was juist heel genuanceerd en dat advies werd ook zeker wel op prijs gesteld. Het commentaar van Bart sloeg absoluut niet op jouw bericht.

Mocht je dat zo hebben opgevat, dan daarvoor mijn excuus Vriendjes zijn?
[/quote]

sorry maar dit valt bij mij even in het verkeerde keelgat. ook ik heb mij verre gehouden van commentaar op wie dan ook. en toch is ook mijn bericht verwijdert, waarbij dit bericht van anya impliceert dat ik mij wel schuldig heb gemaakt aan "ongenuanceerde berichtgeving".

als het op deze manier moet hoef ik even niet meer.

dus dames veel plezier bij de toilerteer/halter clinic, ik pas.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 20:56

Rina... Ik heb helaas niet gezien dat er van jou ook een bericht is verwijderd. Ook voor jou geldt hetzelfde als voor Francis. Het commentaar van Bart sloeg niet op jouw bericht. Per omgaande ook voor jou excuus Vriendjes zijn?

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 07:48

Ik heb gisterenavond even uitgezocht mmet alle papieren erbij en ik mag 600 kilo paard trekken. ECHT WAAR!

MAAR, das niet belangrijk meer want Remco gaat mee en die heeft alle rijbewijzen die je kan hebben... zo'n beetje...
Dus geen probleem hier.
Ik kan Gera ophalen en we zijn present Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:25

OK meiden... even weer koppen bij elkaar... Ik kan geen locatie vinden...
Cobo is niks (nou ja... niet voor dit in ieder geval) Barry kan niet dat weekend, heeft elke zondag reining training en dat weekend is 'ie ook nog weg naar Piet Mestdagh, dus ook geen optie. Ben inmiddels al aan't verder kijken geweest... in Harskamp zit een pensionstal, maar te kleine wasplaats/groomruimte, in Lunteren zit een 'niet op zondag' stal (die waarschijnlijk zowiezo te veel geld vragen)... en nu ben ik dus even uitgekakt zoals ze dat plastisch plegen te noemen...
Oh, in Garderen hebben we Yvonne Kneyber nog, maar of die genegen is ons te hosten vraag ik me af, die is zelf trainer (en die laten zich meestal het kaas niet van het brood snoepen, en zo zullen ze het zien als 'vreemden' daar een clinic komen houden) en ze heeft ook geen binnenbak dus halteren alleen bij droog weer...
Dan hebben we in Soest nog de White Socks Stables, maar daar ben ik nog nooit geweest, dus geen idee of dat wat is.

Gera, als ik Dot nou thuis laat en het één en ander demo op jouw paardje en dat van Bonnigje, zou het dan niet bij jou kunnen? En is dat dan voor de 'achterhoekers' ook acceptabel?
Of misschien is het voor hen handiger om eventueel 17 April naar Den Ham te komen, dan ga ik n.l. naar missgoldy om haar te helpen met groomen/toiletteren, zonder Dot maar met al m'n spullen... als missgoldy dat goed vindt natuurlijk... Doen we't in twee keer... maakt mij niet uit en dan kijk ik wel even of ik Dot wel of niet naar één van die keren mee neem... hangt dan van de beschikbare ruimte af.

Ik gil maar wat hoor... laat maar weten of het ergens op slaat, en zo niet, kom dan maar met een idee...

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 06:29

waarom woon ik nou weer zo ver Huilen
ik heb het allemaal wat jullie willen, kost niks, maar het is te groot om het op te pakken en even richting het oosten te verplaatsen Haha!

ik heb ook oefen paarden

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 07:26

Hoi,
de 17e ben ik er niet.
Gezien het feit dat we geen paarden meenemen is verder iedere lokatie in Nederland oke by me!

En Jos, dan kom je toch kijken, zonder paard? Gezellig!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:21

17 april is voor mij ook oke.

Een plek in het midden van het land zou ik niet weten....
Ik kan evt, bij mij in de buurt informeren maar daar zullen jullie allemaal niet zo'n trek in hebben denk ik. Als dat wel zo is dan hoor ik het wel dan ga ik er werk van maken.

Ik hoop wel dat het door kan gaan!!!!!!!!!
Heb mijn hoop er een beetje op gevestigd, ik heb 30 mei al de eerste wedstrijd Bloos!

En anders misschien toch bij Jos?! Lachen
(waar ligt Beets)

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:38

Is de Veluwe Ranch geen optie?

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:47

Ik zal eens vragen of het eventueel zou kunnen waar Jagger in de opfok staat. Daar is echter geen binnenbak en ook geen spuitplaats. Op de poetsplaats kan je wel gewoon de paarden wassen, maar daar is alleen stromend koud water. Warm water zou in een emmer moeten om te wassen.. Ik weet niet of dat een probleem zou zijn?
Verder denk ik niet dat daar vreselijk veel mensen op het erf kunnen zijn. Paarden meenemen zal nooit zo uit de hand lopen, acht zouden al veel zijn en dat zou misschien nog wel lukken..

Weet je wat, ik ga het gewoon vragen, we zien wel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:51

Ik heb een optie gePBt aan Francis.

ilseb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:56

Ik zou ook graag meedoen, maar aangezien ik uit Zeeland kom, zal het wel weer veel te ver weg zijn. Amersfoort is een heel eind rijden voor mij... kan het niet eens wat zuidelijker?