[SGW] [HK] Amateurs Eventing Kletstopic deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Re: [SGW] [HK] Amateurs Eventing Kletstopic deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:14

Springzadels met veel steun zijn die oude Duitse, Kieffer Norbert Koof, stubben Roxane, sommige passiers etc

Ik vond die altijd heel fijn moet ik zeggen. Sinds enkele maanden overgestapt op een gloednieuwe prestige zonder al teveel wrong en het was ff wennen :P ik ben nog nooit in mijn leven gevallen vanwege een noodsprong (iets met extreem lange benen) maar ik snap het ook wel als iemand liever een wat klassieker springzadel wil.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:31

@bertje: Ik ben het eens met bovenstaande reacties. Ik heb altijd 1 harde eis, ik wil een monoblad, daarbij voel ik me prettiger. Ik vind die grote wrongen met dikke zweetbladen niet prettig.

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:52

@alle mensen over zadels. Grappig dat eventers platter willen, meeste springruiters ook vlg mij. Met core stability ben ik het eens ik doe ook pilates. Volg ook Lucinda Green met haar tips, maar ja als je geen 20 meer bent (maar meer dan x3). Teveel 'vastzitten' wil ik dan toch ook weer niet (Kieffer Norbert Koof). De genoemde Stuebben Roxane vind ik een heerlijk zadel, heb de mijne verkocht helaas maar daarvan zou toch de boom te klein zijn voor dit paard. Nu nog even winnen in de loterij. (als iemand een 2e hands weet 17,5 en BM 31?)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:04

Oh maar ik herken de behoefte ook wel hoor :+
Alleen had ik puntje bij paaltje op die momenten niets aan plakkende laarzen, rijbroeken of grip op mijn zadel.

Alhoewel!! helemaal vergeten! Ik had ooit een wintec 2000. Dat was de iets luxere variant met van die suede wrongen. Daar kon je dan de blokjes helemaal naar wens onder verplaatsen. Dat was een zaaaalig zadeltje (en dat paard paste hem ook fatsoenlijk). Dat gaf echt een zekerder gevoel toen ik begon te eventen.
zoiets: Afbeelding
Dus ik heb gelogen blijkbaar }>

Maar nu rij ik echt oprecht op een plat geval en dat bevalt ook super goed. Inderdaad vanwege monoblad.

Overigens rij ik er ook één met een gewoon wintec springzadel. Waarom ik toen niet gedacht heb aan de suede variant -O- Krijg er ineens heimwee naar.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:09

Fly_high schreef:
Springzadels met veel steun zijn die oude Duitse, Kieffer Norbert Koof, stubben Roxane, sommige passiers etc

Ik vond die altijd heel fijn moet ik zeggen. Sinds enkele maanden overgestapt op een gloednieuwe prestige zonder al teveel wrong en het was ff wennen :P ik ben nog nooit in mijn leven gevallen vanwege een noodsprong (iets met extreem lange benen) maar ik snap het ook wel als iemand liever een wat klassieker springzadel wil.

ik heb ook een nieuwe prestige en moet juist zeggen dat ik die niet heel vlak vond.
Heb op andere gezeten waarbij ik echt dacht ... hier glij ik zo uit :') en met prestige juist helemaal niet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:11

happiez: als zo'n platte echt bij je past heb je wonderlijk genoeg niet het gevoel dat ze glad zijn. Maar ik heb ooit in een niet passend springzadel gezeten. Mijn hemel, ik durfde bijna niet te draven, bang dat ik onmiddellijk ter aarde zou storten.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:34

Ik rijd alle paarden met een Erreplus CA, ook enorm lang met de Kentaur Eventer II gereden, beide vind ik enorm fijne zadels :-)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:22

Ik heb een bates advanta, die vind ik bij mijn onervaren paard heel fijn.
Voor mijn andere heb ik een wow, maar die is zo vlak dat die bij langere buitenritten niet lekker zit..
Beiden wel monoblad.

Ik heb me nog nergens voor opgegeven, wil dit voorjaar meer focussen op springen en een dressuurwedstijdje meepakken.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:38

Voor wie wil, ik heb nog wel een kieffer norbert koof te koop. Pastte toch niet op mijn paard.

Nu een prestige eventing zadel gekocht. Monoblad, wauwie wat zit dat lekker zeg. Je zit echt meer om het paard. Wel redelijk breed zitvlak, heerlijk. Nog even wachten totdat hij er is

Ik hoop ook snorrewind te kunnen rijden en anders vonk event. Paard is nog even herstellende, dus hopeijk bijna weer springen en dan dus cross

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 21:47

Hier spring en eventing zadel van Devoucoux.
Maar ook voor een rondje springen wordt meestal het eventing zadel gebruikt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 22:22

Happinez schreef:
Fly_high schreef:

ik heb ook een nieuwe prestige en moet juist zeggen dat ik die niet heel vlak vond.
Heb op andere gezeten waarbij ik echt dacht ... hier glij ik zo uit :') en met prestige juist helemaal niet.

Ik vind die prestige dus juist diep maar met (te) weinig wrong? Terwijl mijn oude passier veel wrong had maar echtvheel plat en glad was verder, ik ging vaker met m'n spijkerbroek aan rijden en dan gleed ik er net niet van af zeg maar :P

Puntje bij het paaltje maakt het ook weinig uit denk ik, op regio niveau is alles best

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 07:31

Wij hopen dit jaar enkele intro cross wedstrijden te starten en wellicht ook een keer officieel. Maar wat zijn hiervoor geschikte wedstrijden? Wij zitten in regio Gelderland/ Overijssel

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 08:59

Ons plan is Alphen Chaam, Etten-Leur en Potdijk een rondje L en daarna bij Snorrewind de overstap naar het M te maken.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 17:27

Hier het plan om 22/2 een bb oefencross te rijden in Ede. Verder moet ik nog even kijken qua planning, als het fijn en goed gaat evt een keer B starten dit jaar. We zijn vorige zomer pas voor het eerst een crosstraining gaan doen, dus nog een beetje op niveau komen.

Qua zadel heb ik een fijn passend ouder bates Caprilli springzadel waar ik met klittenband 2 dunne wrongen op heb zitten. Voor nu prima zadeltje, als ik ooit fanatieker wordt en budget het aankan wellicht eens iets anders. Maar ik kan er prima mee uit de voeten.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:54

Ik heb mij zojuist ook opgegeven voor Ede! Rondje BB op 28/2. Zelf nog nooit geweest, dus ik ben benieuwd!

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:57

Buxy, ik vind zelf Ede een hele fijne om te beginnen. Die hebben geen intro, wel oefencrossen. Maar de B is ook goed te doen. Markelo potdijk heeft een intro. En de rest met intro is verder weg of pas in september

Ik heb een ikonic monoblad zadel gekocht 2,5 jaar terug. Zit niet heel zacht, maar de prijs is leuk haha. Is dus wel plat al kunnen ze ze helemaal zo bouwen als je zelf wilt. Een vriendin van mij heeft een cognac variant met een flinke wrong namelijk.

Gaan er nog mensen naar Ambt delden ( Twente) dit weekend? Ik start zondag in de B :D