Koper schreef:Weet je, een paard is niet alleen een rij-attribuut. Het is ook een levend wezen met een hart, een geest en een ziel.
En wat ik zie is een ontzettend lief paard wat op jou past. Hij past zich aan aan jouw kunnen. Nee hij is niet lui. Hij zorgt ervoor dat jij zijn beweging en tempo bij kunt houden. Dat hoeft hij niet te doen. Maar hij doet het omdat hij op die manier voor jou zorgt.
Voorbeeld: ik had eens een vriendin op mijn paard gezet. Zij had 1 keer eerder op een paard gezeten. Op een gegeven moment wilden ze een stukje draven. Dus aangedraafd, vriendin wiebelt en paard ging weer stappen. Omdat hij merkte dat hij meer deed dan zij kon.
Ik zou heel, heeeel zuinig op dit paard zijn. En ik kan goed begrijpen dat je een bod op hem hebt gekregen.
Uit je berichten maak ik op dat je paard jou aardig vindt. Hij ziet er in het filmpje ook uit alsof hij graag voor jou werkt. En daarbij rekening houdt met jouw kunnen. Je paard kan dit allemaal veel beter dan jij. Want hij is niet alleen aardig, hij heeft ook talent. Overigens geeft het helemaal niks dat hij jou ver vooruit is. Daarvoor kun je les nemen. Je hebt een lief, mooi, talentvol en vooral vergevingsgezind paard. Aan jou om een manier te vinden een echt goede ruiter te worden. Deze is het waard. Het ziet er echt uit alsof het wel goed gaat komen met jullie. Je hoeft "alleen maar" te leren rijden.
Hopelijk krijg je in dit topic nog tips voor goede instructie. Misschien ook wat lessen op een joker gaan volgen?
Veel succes.
Wat heb je dit super mooi verwoord!!
TS, je hebt echt een kanjer van een paard, super zuinig op zijn en wees niet te streng voor en kritisch op jezelf!