Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
senna21 schreef:De samenstelling/merk van het voer kan ook nog invloed hebben.
Er zijn zoveel factoren die meespelen. Soms is het jammer dat een dier niet kan praten.
Kinke schreef:hij is 5 en staat dus de hele dag in z'n uppie als ik het goed begrijp? En als jullie met hem bezig gaan moet hij aan het werk?
Daar valt volgens mij ook nog flink wat winst te behalen
Elisa2 schreef:Wat ik zou doen is, terugzetten in krachtvoer.
Er even niet op gaan maar een paar maanden onbelast aan de dubbele longe trainen, dan er weer op en helemaal vanaf het begin beginnen. Zoals Madiba ook aangeeft, met been naar de hand en hand stil en verder niks doen en goed van achter naar voren rijden en wachten tot hij zelf nageeflijk wordt en niet springen voordat dit dressuurmatig opgelost is.
Wel het paard een uitlaatklep bieden dus idd die renbaan, bos of los gooien zodat hij zijn "ei" kwijt kan.
Hannanas schreef:Ik zou op zoek gaan naar een stalling waar hij samen met paarden kan staan. In z’n uppie buiten is voor geen enkel paard goed. Natuurlijk sociaal gedrag kan dan niet geuit worden.
Knoek schreef:Elisa2 schreef:Wat ik zou doen is, terugzetten in krachtvoer.
Er even niet op gaan maar een paar maanden onbelast aan de dubbele longe trainen, dan er weer op en helemaal vanaf het begin beginnen. Zoals Madiba ook aangeeft, met been naar de hand en hand stil en verder niks doen en goed van achter naar voren rijden en wachten tot hij zelf nageeflijk wordt en niet springen voordat dit dressuurmatig opgelost is.
Wel het paard een uitlaatklep bieden dus idd die renbaan, bos of los gooien zodat hij zijn "ei" kwijt kan.
Voer gaan we idd naar kijken wat we daarin kunnen doen. Ik snap je redenatie alleen een keer per week erop om uit te razen zorgt bij deze voor ongelukken. De vraag is hoe dat eventueel in balans te krijgen.